Skrevet av Emne: Benjamin med klumper..  (Lest 438 ganger)

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Kjønn: Kvinne
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
Benjamin med klumper..
« på: 17 September 2005, 01:32:02 »
Jah..Fant ut i sta at han har fått klumper..Meddlom bena,sterten og under armene.Det er lite pent vær i kr-sund for tiden.Pelsen har nok filtret seg pga regnet.Så jeg må klippe..Noen som bruker å gjøre dette selv?Han er ikke så blid når jeg prøver :shock:

Gode råd til meg?(Han skal bades i morgen,tenkte det var lurest å klippe først eller?..)
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Benjamin med klumper..
« Svar #1 på: 17 September 2005, 01:48:59 »
Har klippet Garfield litt, viktig å ikke klippe for mye, og prøv å klippe i rett retning om du skjønner ( sånn at pelsen ser fin ut etterpå )

Mange ganger kan man klippe sånn halvveis i knuten og greie ut resten med en ståbørste etterpå.

Lykke til Hilde!
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
Benjamin med klumper..
« Svar #2 på: 17 September 2005, 09:41:27 »
Sitat fra: liten
Har klippet Garfield litt, viktig å ikke klippe for mye, og prøv å klippe i rett retning om du skjønner ( sånn at pelsen ser fin ut etterpå )

Mange ganger kan man klippe sånn halvveis i knuten og greie ut resten med en ståbørste etterpå.

Lykke til Hilde!

Prøvde å klippe tvers over ene klumpen i går,men Benny er så sur vettu.. :cry:
Så jeg sleit gitt,redd for å klippe i hunden hans..Må prøve igjen i dag,gir meg ikke!! :mad:

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
Benjamin med klumper..
« Svar #3 på: 19 September 2005, 01:20:58 »
Fant ut vi skl kjøpe sånn..øø..hva heter det..så kan med "kniv" i tror jeg det er..På zoo..som ikke skader huden..og fjerner floker..

Utlogget Anne Gro

• Spretten katt
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • http://www.agber.com
Benjamin med klumper..
« Svar #4 på: 19 September 2005, 08:47:07 »
Jeg har funnet en metode som virker bra på mine katter (men de protesterer ikke så mye da!).

Jeg har en bitte liten kam (kjøpt på utstilling), som jeg lirker innunder klumpene. Så klipper jeg tett inntil kammen med en sånn barnesaks med butte ender. Ingen fare for å klippe i huden på den måten, for kammen er imellom.
Anne Gro

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
Benjamin med klumper..
« Svar #5 på: 19 September 2005, 10:06:35 »
Sitat fra: Anne Gro
Jeg har funnet en metode som virker bra på mine katter (men de protesterer ikke så mye da!).

Jeg har en bitte liten kam (kjøpt på utstilling), som jeg lirker innunder klumpene. Så klipper jeg tett inntil kammen med en sånn barnesaks med butte ender. Ingen fare for å klippe i huden på den måten, for kammen er imellom.

Ja min mor nevnte det,men han er ikke så grei der...

Skal til vetten i dag:Begge mco gutta skal øremerkes,benni skal fjærne klomper og sjekke ørene.Og veies og alt.Ble ca 600kr det.Hiver oss på...

Takk for råd,skal prøve neste gang..Og skal huske å børste mer i dritt vær å.. :thumbsup: