Skrevet av Emne: Kattefavoritter  (Lest 600 ganger)

Utlogget Frese

• Spretten katt
  • Takket: 4
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Kattefavoritter
« på: 15 September 2005, 00:57:29 »
Ble litt inspirert av en annen tråd her.

Hva er favorittleken, gjemmestedet, sovestedet hjemme hos dere?

Toby, den forrige katten min som forsvant han hadde av alle syke ting en skopose (en sånn netting'pose' med et tau på) Kalt 'Pose'. "Hen e Pose? Finne Pose!" Åååå han hadde så mye gøy med den! Den ble helst brukt til å jakte rundt bordkanter på og fra innsiden av kurven...

På en god toer hadde han den klassiske skinnmusen, kalt 'Mys'
og på en treer hadde han en strikkmus, kalt 'Muss' (hihi jeg må le av navnene tingene har fått) Det er en pelsmus i et strikk, som jeg lekte 'karatetrening' med han (hehe) er så morsomt når de hopper så høyt de kan, han hoppet faktisk ganske høyt eterhvert også. Må da være en god egenskap å ha når de skal jakte fugler!

Favoritt 'gjemmestedet' det var oppi den lille kleskurven min... ja for det var det jo ingen som så han!  :lol:

Favoritt soveplassen var på siden av puten min, sånn at jeg som liker å sove på kanten av puten kunne plutselig ligge med nesen inn i rompen på han.. hehe...

Så det blir spennende å se hva de to små nye her vil like å gjøre på, leke med etterhvert!

:hilse:
Cats aren't clean, they're just covered with cat spit. - John S. Nichols

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
Kattefavoritter
« Svar #1 på: 15 September 2005, 09:27:12 »
Ja, det blir spennende  :thumbsup: Alltid gøy med nye nøster :bigsmile:

Jeg har 2 guttekatter her hjemme.

Mjauritz:
Yndlingsleke er en strikk han aldri blir lei av. Den leker han med støtt og stadig. Men han leker vel mest med Mustang, hehe.

Gjemmestedet er under senga, han ligger og gjemmer seg helt til han blir lei og begynner å prate for at jeg skal finne han og gi han oppmerksomhet ;)

Soveplassen han ligger mest på er ved siden av puta mi i senga. Han sover ikke lenge der om gangen men.

Mustang:
Yndlingsleka hans er en meterlang plastremse som han herjer rundt med. Aller helst vil han at jeg skal leke med den sammen med han. Han legger seg oppå eller ved siden av den og kikker opp på meg. Eller tar den i munnen og går bort til meg, som en hund.

Hmm.. han pleier ikke gjemme seg så mye, men hvis jeg ikke finner han ligger han som regel i et hjørne så jeg ikke ser han , han er nesten helt svart.

Yndlings soveplassen hans er også på puta :) Han liker å tulle seg inn i håret og sutte på øret mitt til han sovner. det er så koselig!

Utlogget kattja1

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Kattefavoritter
« Svar #2 på: 15 September 2005, 21:54:13 »
Nicklas og Domenic ligger for det meste under sofaen. Tror dem var vant til det fra den forige eieren. Lillepur Pusken ligger på teppet sitt i sofaen om dagen og ved siden av puta mi om natta. Han har eget teppe der. Fovorittleka demmes er papir krølla sammen. Har kjøpt forskjellige leker på dyrebutikken men papir er mest populært. De liker også  å sitte å se på fiskene i akvariumet. også leke med ilderen når hun er våken.