Skrevet av Emne: Æsj og fysj! orm igjen..  (Lest 844 ganger)

Utlogget Eleniel

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://www.dyr-akvaristikk.tk
Æsj og fysj! orm igjen..
« på: 12 September 2005, 16:11:31 »
Da har det vel gått en 4-5måneder siden siste kur, og jeg har ikke komt på det før til i dag.
Da lå det en feit hvit orm som åla seg bortover godstolen min.  :åhhhh:
 ÆSJ altså. Da er pappa sendt på apoteket for å kjøpe piller til Mons.
Mons får orm hele tiden, så jeg må lage meg en kalender nå slik at jeg husker å fornye den om 3-4 måneder.

Ekle saker altså, må skynde meg med å få i han pillen.

Skal si dere jeg satt i sofaen og spiste brødskiver i dag!!!

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Æsj og fysj! orm igjen..
« Svar #1 på: 12 September 2005, 18:15:35 »
Fører en slags kalender,jeg :thumbsup:
Nå må mine snart til pers igjen!!!! Gir dem i pasta-form, jeg da.... For de merker at jeg har blanda inn pillen i maten, så da nekter de å spise :?:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Æsj og fysj! orm igjen..
« Svar #2 på: 12 September 2005, 23:23:29 »
Huff så ekkelit det må være med disse ormene. Jeg tror jeg må ha verdens beste katter, ikke en eneste gang har de hatt orm (som jeg har merket og jeg vil tro at det merkes) og Pia ble 4 år nå i sommer. Jeg sjekker konstant bak i rompa om det er noe som ikke skal være der, men nei. Og det setter jeg innmari stor pris på. Kattene får selvfølgelig sine ormekurer med jevne mellomrom fordi.

Utlogget Eleniel

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://www.dyr-akvaristikk.tk
Æsj og fysj! orm igjen..
« Svar #3 på: 13 September 2005, 13:19:19 »
Ja, den ene pusen har aldrig hatt, men Mons drikker så mye skittvann, til og med ut av hagedammen!  :åhhhh:

Usj, jeg tåler det meste av insekt, men når det kommer til disse hvite som lever inni andre skapninger så kan jeg brekke meg altså.

ÆSJ

FIkk ikke kjøpt kur i går, skal se om jeg får mint på gamlingene det i dag. Kjøper vanlig sanne piller på apoteket, Drontal tror jeg de heter. De fungerer iallefall, tar bare litt tid for at mons skal få de i seg. Må ikke ha for mye brunost rundt, da gnager han det bare av pillen, men det skal jo gå om en deler opp pillen i to biter f.eks.

Katter sluker jo nesten alt, og Monsen min er jo så lett å lure.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Æsj og fysj! orm igjen..
« Svar #4 på: 18 September 2005, 14:26:10 »
æsj å æsj å æsj! I dag merket samboeren min en stor og feit makk bak i rompa på hannkatten... Synes han har makk hele tiden jeg!! Han er ute og spiser mus som om det skulle vært godteri! I dag er det jo søndag, så noen makkekur får han ikke tatt i dag.. Men i morgen!!!!! Da skal han få så det smaker!! Yakk.. ble helt ekkel selv, kleier overalt, selv om jeg nesten ikke har vært borti han! Skulle ha finnes en slags vaksine mot det.. Makk/orm er absolutt det ekleste jeg vet! Da er flott bare deilig i forhold!!! Er det noen sjanse for at vi mennesker eller hunnkatten min kan få det? skal jeg vaske katteteppet hans? (skinnfell) Har ikke plass i fryseren. Hvor ofte må jeg gi han makkekur nå fremover? Er vel ikke lenge igjen før musene er borte for vinteren, kan ikke huske han har hatt makk på vinteren  :hæh:  :syk: