Skrevet av Emne: åssen får jeg Tussi til å gå p ådo ute istedet for i kassa??  (Lest 270 ganger)

vwbrothers

• Gjest
åssen får jeg Tussi til å gå p ådo ute istedet for i kassa?? Har prøvd alt fra å sette doen hennes nærmere døra, sette henne ut når hun er på vei til å gå på do(graver i sanda oppi kassa) og å sette hele kassa ut. ingenting hjelper.... noen som har noe tips????
 :hæh:

Utlogget Anne Gro

• Spretten katt
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • http://www.agber.com
åssen får jeg Tussi til å gå p ådo ute istedet for i kassa??
« Svar #1 på: 09 September 2005, 09:52:16 »
Fortsett å la henne bruke kasse inne. Hun gjør sikkert fra seg ute likevel, hvis det passer sånn for henne. Hvorfor i all verden kan hun ikke ha kasse inne? Veldig kjekt for å følge med om hun er syk f eks, eller om vinteren når hun kanskje ikke vil ut så mye likevel.

For det kan vel ikke være slik at du ikke gidder å holde kassa ren?
Anne Gro

Attack`s

• Gjest
« Svar #2 på: 09 September 2005, 17:44:53 »
Alltid kjekt med en kasse inne.
Kattene begynner å gå å gjøre fra seg ute når og hvis de føler behov for det.

Mine foreldre hadde alltid kasse inne til huskattene oppigjennom.
Var lite den ble brukt,men var kjekk å ha. :thumbsup:

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Forumslave katt
  • Takket: 75
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #3 på: 17 September 2005, 21:02:12 »
hadde same problemet. lilletassen var ute og koste seg, men når han måtte på do pilte han inn til huset, rett til kassa. prøvde å sette kassa ut, prøvde å ta han ut når han var på veg, men så nekter han å gjere ifrå seg, blei berre kjempe nervøs og fortvila.
eg hadde gitt opp. men etter kvart kom det av seg sjølv. no mjauer han og vil ut når han må på do. kun når han ikkje får ut går han i kassa. trur det er best å slappe av, kattunger er lure og finn ut av ting av seg sjølv.
ellers ga dyrlegen meg eit tipps: det hjelper om ein lager til ein plass ute, som er den perfekte drite-plassen, altså tørrt og fin sand å grave i. Dyrlegen sa at kattunger har så små poter at dei kan oppfatte stor grus som ubehagelig å grave i, difor må det vera fin sand. også er det berre å ta han til den fine plassen når han er på veg, liksom.
men her hjå meg har som sagt pusen funne ut av det sjølv.
heike