En del av dem som skriver om sine erfaringer med forskjellige fortyper har faktisk utekatter. De fleste utekatter gjør fra seg utendørs, og da vet en ikke så mye om hvordan avføringen er. Det at en katt liker en fortype veldig godt, betyr nødvendigvis ikke at foret er et kvalitetsfor. Jeg så i forbifarten da jeg passerte hyllene med katte- og hundemat i dagligvarebutikken at Friskis hadde fått enda bedre smak, men smaken har da ingenting med næringsverdien på foret å gjøre. Mine katter spiser Eukanuba Hairball For Indoor Cats, pels, vekt + det jeg plukker ut av dokassene, er avgjørende for meg. Når jeg leverer kattunger, får de med en pose av det foret kattungen er vant med og beskjed om å forsette med det...iallefall en god tid framover.
Hvis jeg skal sammenfatte det jeg har lest og hørt om Olivers, kommer foret dårlig ut, det holder ikke at en får forsekken levert på døren og at prisen er lavere enn Hills, Iams og Eukanuba. Jeg har i løpet av årene sett formerker komme og gå, alle de som skulle være så sensasjonelt gode og dertil billige, eksisterer ikke lenger...