Skrevet av Emne: Olivers  (Lest 494 ganger)

Utlogget KristineMali

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://www.home.no/mali
Olivers
« på: 08 September 2005, 18:20:32 »
Noen som har erfaringer med fôret?

Hvis jeg nå får meg en perser så vil jeg gjerne fortsette med dette fôret, i og med at jeg bruker det på hundene mine,(katten skal da selvfølgelig få kattemat=P) men er det et bra fôr for katter?
-KristineMali-

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
Olivers
« Svar #1 på: 08 September 2005, 20:52:23 »
Jeg har ikke prøvd Olivers selv, men kjenner både perser- og siamesereiere som har prøvd det med mindre bra resultat. Det er veldig viktig at katten får det foret den er vant med, dette for å unngå mageproblemer. Skal du skifte til et annet for, må det gjøres veldig forsiktig.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget Lilith

• Forumslave katt
  • Takket: 55
    • Vis profil
Olivers
« Svar #2 på: 08 September 2005, 21:25:26 »
eg har ikkje perser da, men eg bruker Olivers både adult og kitten og er kjempe fornøyd med foret. Kattene elsker foret :thumbsup:

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
Olivers
« Svar #3 på: 09 September 2005, 08:44:46 »
Jeg har prøvd noen småposer til mine 2 huskatter, de syns det var OK, men foretrekker Hill's ;)

Utlogget KristineMali

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://www.home.no/mali
Olivers
« Svar #4 på: 11 September 2005, 12:32:27 »
takk=) Det beste jeg kan gjøre er vel bare å prøve å se hvordan katten reagerer på fôret, men beholder først fôret jeg får av oppdretter og lar katten gå på det for at jeg skal kunne kjenne igjen forandringer ved katten=)
-KristineMali-

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
Olivers
« Svar #5 på: 21 September 2005, 18:36:41 »
En del av dem som skriver om sine erfaringer med forskjellige fortyper har faktisk utekatter. De fleste utekatter gjør fra seg utendørs, og da vet en ikke så mye om hvordan avføringen er. Det at en katt liker en fortype veldig godt, betyr nødvendigvis ikke at foret er et kvalitetsfor. Jeg så i forbifarten da jeg passerte hyllene med katte- og hundemat i dagligvarebutikken at Friskis hadde fått enda bedre smak, men smaken har da ingenting med næringsverdien på foret å gjøre. Mine katter spiser Eukanuba Hairball For Indoor Cats, pels, vekt + det jeg plukker ut av dokassene, er avgjørende for meg. Når jeg leverer kattunger, får de med en pose av det foret kattungen er vant med og beskjed  om å forsette med det...iallefall en god tid framover.
Hvis jeg skal sammenfatte det jeg har lest og hørt om Olivers, kommer foret dårlig ut, det holder ikke at en får forsekken levert på døren og at prisen er lavere enn Hills, Iams og Eukanuba. Jeg har i løpet av årene sett formerker komme og gå, alle de som skulle være så sensasjonelt gode og dertil billige, eksisterer ikke lenger...
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget Alice

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • Min lille krok...
Olivers
« Svar #6 på: 22 September 2005, 01:52:52 »
Jeg ga Oliver's til mine Birmaer en periode, og er meget fornøyd.
Både med pels, matlyst og det som kom i dokassa...
Kattene gikk lei av det til slutt da, så nå får de Precept Pluss.