Skrevet av Emne: Pendlerkatt  (Lest 515 ganger)

Taxi

• Gjest
Pendlerkatt
« på: 06 September 2005, 04:34:41 »
Etter litt om og men har jeg nå fått den omplasserte katten jeg gikk og ventet på og nesten håpet eierne ikke skulle dukke opp. Han er et sted mellom 4-6mnd, og selvfølgelig verdens beste, og etter bare en uke hjemme hos meg er vi bestevenner. Problemet er at etter den samme uken måtte jeg reise bort på jobb for å bli borte fra han i to uker. Nå er han hos broren min som bor ca.200 meter unna (han er utekatt). Spørsmålet er, kan jeg idet hele tatt ha katt hvis jeg jobber turnus og blir borte fra katten to uker nesten en gang i måneden? Vær ærlig! ..vil han bli forvirret når han kontinuerlig må flytte? Og vil han idet hele tatt bry seg om meg når jeg hele tiden forlater han? Har skikkelig dårlig samvittighet. Hvis jeg ikke kan ha han må jeg vite det nå, for etter lengre tid sammen vil jeg ikke klare å gi han bort.. ikke engang til broren min, som er det mest naturlige valget hvis han vil ha han..

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Pendlerkatt
« Svar #1 på: 06 September 2005, 07:56:48 »
Mulig han blir forvirra hvis han er utekatt, men siden broren din bor så pass nærme tror jeg det kan gå bra..han må bare venne seg til at han har to hjem og to eiere.
Si det sånn....tror ikke dere skal flytte lenger fra hverandre (  du og broren din )

Når du sier utekatt...er han ute hele tiden? eller kan han velge om han skal være ute eller inne? En så ung katt bør være mest inne etter min mening pga dårlig utviklet retningssans. ( de er fortsatt kattunger i den alderen og kan være veldig vimsete )
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
Re: Pendlerkatt
« Svar #2 på: 06 September 2005, 13:10:36 »
Sitat fra: Taxi
Etter litt om og men har jeg nå fått den omplasserte katten jeg gikk og ventet på og nesten håpet eierne ikke skulle dukke opp. Han er et sted mellom 4-6mnd, og selvfølgelig verdens beste, og etter bare en uke hjemme hos meg er vi bestevenner. Problemet er at etter den samme uken måtte jeg reise bort på jobb for å bli borte fra han i to uker. Nå er han hos broren min som bor ca.200 meter unna (han er utekatt). Spørsmålet er, kan jeg idet hele tatt ha katt hvis jeg jobber turnus og blir borte fra katten to uker nesten en gang i måneden? Vær ærlig! ..vil han bli forvirret når han kontinuerlig må flytte? Og vil han idet hele tatt bry seg om meg når jeg hele tiden forlater han? Har skikkelig dårlig samvittighet. Hvis jeg ikke kan ha han må jeg vite det nå, for etter lengre tid sammen vil jeg ikke klare å gi han bort.. ikke engang til broren min, som er det mest naturlige valget hvis han vil ha han..

Jeg synes det blir litt for mye vekke fra katten din.. du er jo borte halve måneden, halve året! Skal man ha kjæledyr, skal man ha tid til de også. Tror du heller skal vurdere å la han flytte inn hos broren din om han vil det, så får katten mer trygghet og kjærlighet, så kan du heler besøke katten når du vil, og så kan du kanskje passe han hvid broren din skal vekk? For katten blir forvirret av å ha to forskjellige hjem. Kattungen bør være inne til han er 8-10 mnd. Først da kan du slippe han litt ut. Hvis du bor passe landlig til.

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Pendlerkatt
« Svar #3 på: 06 September 2005, 18:45:13 »
Jeg må bare si meg enig med Catzy...Det er ikke lett å ha en katt da du er hjemme så lite.Men jeg skjønner jo også hvorfor du vill ha katt.Men til kattens beste bør han få lov til å bo hos din bror, så kan jo du være reservemamma da du har fri fra jobb.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08