Skrevet av Emne: 6 kattunger!  (Lest 573 ganger)

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Kjønn: Kvinne
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
6 kattunger!
« på: 05 September 2005, 10:21:00 »
Pusebrødrene mine har fått 6 søsken!

Jeg har fått guttepusene mine fra broren min. Han har en søt liten damepus som heter Pusa, som er mor til mine små :bigsmile:

1 september fikk hun 6 kattunger! Det ble 5 rødstripete og 1 svart. Den svarte er helt helt svart, ikke en eneste hvit flekk. Er ikke det litt spesielt? Vi tror han er gutt, de andre er vi usikre på. Men hvis noen av de 5 røde er jenter, er ikke det også litt spesielt?

Pusa er veldig liten og har aldri fått så mange før. Kan det innebære en risiko? Vi er litt redde for at hun ikke har nok melk. Hvordan kan man sjekke det? Alle de 6 ser friske og raske ut og har lik størrelse.
Hva burde vi være obs på?

PS. Bilder kommer snart! Si ifra hvis du vil ha eller vet om noen som vil ha kattunge(r) om 12 uker :bigsmile:

Utlogget Wazabees

• Fin pus
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://www.wazabees.no
6 kattunger!
« Svar #1 på: 05 September 2005, 17:13:49 »
Det spørs jo på fargene til foreldrene. Om moren er skilpadde og faren er rød så kan de røde kattungene være både gutter og jenter. Om faren er en annen farge enn rød, så er det gutter. :)

Det er greit å veie kattungene hver dag de første ukene for å sjekke at alle legger på seg jevnlig. Om det viser seg at de ikke gjør det kan en kjøpe morsmelk erstatning og gi til dem, samt høykalori for å gi til kattemoren.

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Kjønn: Kvinne
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
6 kattunger!
« Svar #2 på: 06 September 2005, 08:26:30 »
Takk for tipset :bigsmile: Til helga skal jeg ned og se på dem, gleder meg!

Faren er rødstripet og hvit (Mjauritz er prikk lik, hehe) Så da er det ikke så spesielt om noen av de røde er jenter? Pusa har kun fått en rød jentekatt før skjønner du (RIP Locopus), og jeg har hørt at røde katter vanligvis ikke er jenter, så jeg trodde det var litt spesielt, hehe.
Uansett, nå starter jobben med å få gode hjem til alle sammen, det går nok bra :bigsmile: