Skrevet av Emne: New Orleans  (Lest 954 ganger)

Utlogget Wazabees

• Fin pus
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://www.wazabees.no
New Orleans
« på: 05 September 2005, 06:21:56 »
Jeg følger en del med på VG sine artikler om New Orleans, og i morges fant jeg en artikkel om kjæledyr. Ble litt trist da jeg leste den, men så fikk jeg se dette.. og det gjorde ting litt bedre..

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
New Orleans
« Svar #1 på: 05 September 2005, 12:26:37 »
En rørenede histore blant hele tragedien, håpet er at mest mulig kjæledyr finner frem til eieren sin etterhvert, eller i allefall overlever  :LOVE:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
New Orleans
« Svar #2 på: 05 September 2005, 20:26:50 »
Åh... Så nydelig!!!
Godt dyrevernere jobber på spreng da... Noe annet enn hva man kan si om regjeringen :mad:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
New Orleans
« Svar #3 på: 05 September 2005, 20:51:03 »
:cry:  :cry:  :cry:  :mad:  :mad:  :mad:  :cry:  :cry:  :cry:

Utlogget Eleniel

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://www.dyr-akvaristikk.tk
New Orleans
« Svar #4 på: 06 September 2005, 13:52:48 »
Synes at dette her var en kjempekatastrofe jeg, så på nyhetene at folk med diabetes o.l. hadde kjempeproblemer, og folk var sultne og ventet på medisiner, fordi det ikke var noen som hadde komt og hjulpet de ennå!
Lurer på om de vurderte å sende ut hjelp i fra norge også, fordi det ikke skjedde noe borti USA!

Kjempetrist altså.

Hadde jeg kun fått tatt med en personlig gjenstand så tror jeg at jeg heller hadde smugla med alle marsvina, og kattene.

Dyra er jo også levende vesen, ikke gjenstander!

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
New Orleans
« Svar #5 på: 06 September 2005, 17:50:03 »
Sitat fra: Eleniel

Kjempetrist altså.

Hadde jeg kun fått tatt med en personlig gjenstand så tror jeg at jeg heller hadde smugla med alle marsvina, og kattene.

Dyra er jo også levende vesen, ikke gjenstander!

Tror ikke det var lov... Det er så forferdelig :cry: Alle barna som savner kjæledyrene sine, blandt annet...
Hadde aldri klart å forlate kattene mine til å dø.....

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
New Orleans
« Svar #6 på: 06 September 2005, 23:37:58 »
helt enig med deg, mirium! Hadde aldri greidd det! Ble skikkelig forbanna når jeg las det.. de burde ha sendt ut båter for å hente både dyr og mennesker. Syns de burde tenke på at det faktisk er levende vesener dette!!!! Noen har "bare" kjæledyrene sine!!! Og de aller fleste tenker på kjæledyrene sine som familie! Drittfolk. *knurr*  :mad:

Utlogget Alice

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • Min lille krok...
New Orleans
« Svar #7 på: 07 September 2005, 02:07:20 »
Sitat fra: Eleniel
Lurer på om de vurderte å sende ut hjelp i fra norge også, fordi det ikke skjedde noe borti USA!

Både Norge, Storbritania, Canada med fler tilbudte sin hjelp allerede den første dagen når man oppdaget omfanget av katastrofen. Hjelpen var både i form av teknisk utstyr som helikoptere og båter, medisinsk utstyr, vann og lignende. Dessverre var den amerikanske regjeringen litt for stolte til å ta imot denne hjelpen, og avviste den. Etter press fra befolkningen og politikere i sørstatene har hjelpeorganisasjoner  (bl.a. Norges Røde Kors) nå fått sluppet til.

Dette blir hardt for Bush å "overleve"...

Utlogget Bytigern

• Koseklumpen
    • Vis profil
New Orleans
« Svar #8 på: 07 September 2005, 15:31:55 »
Mener å ha lest at Norge bevilget ti millioner kroner til hjelpearbeidet.

Tragisk med kjærledyrene  :cry:

Utlogget Bytigern

• Koseklumpen
    • Vis profil
New Orleans
« Svar #9 på: 07 September 2005, 15:35:41 »
Sitat fra: catzy
helt enig med deg, mirium! Hadde aldri greidd det! Ble skikkelig forbanna når jeg las det.. de burde ha sendt ut båter for å hente både dyr og mennesker. Syns de burde tenke på at det faktisk er levende vesener dette!!!! Noen har "bare" kjæledyrene sine!!! Og de aller fleste tenker på kjæledyrene sine som familie! Drittfolk. *knurr*  :mad:

Joda, jeg ser poenget ditt. Men hvis det tross alt er begrenset plass i båten, og hjelpemannskapet vet at det er mye folk som har ventet i mange dager på å bli hentet, og kanskje har gått tom for rent vann og matvarer, så må de jo bare prioritere...

Men bortsett fra det mener jeg at verdens største og rikeste land burde ha klart å håndtere denne situasjonen langt bedre enn det de har gjort!