Skrevet av Emne: HJELP MEG!  (Lest 727 ganger)

Ole Adam

• Gjest
HJELP MEG!
« på: 01 September 2005, 14:34:08 »
Min kjære hunkatt er 1,5 år gammel. Hun har brukt p-piller siden hun var 11 mnd og er stort sett innendørs.(siden jeg bor midt i byen)

For et års tid siden tisset hun i sengen min. Tre måneder senere gjorde hun det samme. Og to måneder etter det. Og to måneder senere igjen. De siste 5 ukene har hun tisset 3 ganger i sengen min. Senest i natt, da jeg lå og sov der selv.

Hva er det hun prøver å fortelle? Hva skal jeg gjøre? Det har ikke skjedd noen forandringer etc. Hun har ingen grunn til å være fornærmet, forvirret eller sint på meg... Uff, dette er så fælt. Jeg vil nødig stenge henne ute fra soverommet.

Tusen takk for alle svar jeg kan få!

Med vennlig hilsen
Ole Adam og "Tricoloure"

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Kjønn: Kvinne
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
HJELP MEG!
« Svar #1 på: 01 September 2005, 15:00:56 »
Hmm.. Nå er det nok andre som har mer å komme med enn meg på det området.. Men har du prøvd å bytte sand? Mulig det hjelper å sterilisere henne.
Virker hun nervøs eller i ulage på noen måte? I så fall kan Feliway hjelpe, det kjøpes i dyrebutikken og hjelper å roe ned katten.

Min eldste kastrerte katt har tisset i sengen min en gang og i sofaen to ganger, det var en protest på kattesanden tror jeg, det hjalp å bytte hvertfall. Minstemann tisset mye på teppet i stua en stund, men ikke etter jeg kastrerte han.

PS: P-piller burde ikke benyttes over lang tid, det kan gi kreft.

Utlogget Lillian

• Koseklumpen
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • (N) Blåmann's
HJELP MEG!
« Svar #2 på: 01 September 2005, 15:56:08 »
Min fertile hunkatt tisser i sengen min når hun har løpetid.  Etter hva jeg har registrert gjør hun ikke dette når hun går på p-pille eller de korte periodene hun ikke har løpetid.  Det kan godt hende det hjelper å sterilisere katten.  Selv passer jeg på å ha tissekassen ren til en hver tid.  Det virker som om fristelsen for å tisse i senga er mindre når tissekassen er ren.

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
HJELP MEG!
« Svar #3 på: 02 September 2005, 01:49:30 »
Nå har ikke jeg lest svarene.Men min mors katt pisset alltid på to plasser inne i huset hennes.for å hjelpe henne dro jeg hjem der,vasket der katten tisset selv.Jeg brukte alt fra klorin til sterk bad-spray(ungå for all del salmiakk!!!!).
Etter et var gullende rent,så tok jeg to små skåler med mat i.Satte en på vær plass der hun brukte å tisse.Hun har ikke tisset der mer!!Enda dette har hun gjort i alle de år.Sterilisert for mange år siden er hun å.De vil nemlig ikke tisse der maten står..Samme som vi ikke tisser på kjøkkenet :fnis:

Når katten din tisser i sengen din,har jeg samma rådet.Pass på at det ikke er NOE tiss på madrassen..Sett en liten matskål der..Prøv det! :thumbsup:  (må da ligge rolig,eller flytt deg for en stund da heeehe)

En annen ting,om de er null som hjelper.Får henne en legesjekk.Og om det ikke er noe å finne.Hva med å holde et rent toalett på et lite rom,sammen med katten.så kan hun oppholde seg der om natta.På dagtid,må du desverre passe på om hun "lurer" på noe..Og gå til hennes toalett med henne..

Satser på at det første hjelper best..Siden ingenting funka på min mors katt..

Lykke til! :thumbsup:
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
HJELP MEG!
« Svar #4 på: 02 September 2005, 09:14:19 »
Jeg ville å ha tatt med meg katten til dyrelegen for en sjekk.
her i huset var jeg sterkt plaget med tissing og det viste seg at to av kattene hadde urinveisinfeksjon som da også var årsaken til "uhellene"..
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
HJELP MEG!
« Svar #5 på: 02 September 2005, 11:08:35 »
Her oss meg var det  kunn tissing hvis jeg hadde byttet til et annen sand. Det kunne hende at Smirrefar gikk i dusjen å tisset hvis katedoen ikke var bra nok for han.Men det skjedde bare når jeg hadde jobbet overtid og ikke gjort rein kassen til rett tid. Mne det høre jo ut som katten din prøver å markere ett eller annet.Jeg vill ha tatt en tur til dyrlegen.Lykke til :thumbsup:
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08