Skrevet av Emne: Må få ut litt frustrasjon....  (Lest 1107 ganger)

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Må få ut litt frustrasjon....
« på: 27 August 2005, 21:15:41 »
Hvorfor må så mange mennesker ringe meg og si, vi har noen kattunger som vi må bli kvitt, kan du ta dem ellers må vi avlive dem :mad: . I dag ringte det på tlf. igjen og jeg fikk dette spørsmålet igjen. Denne gangen var det min sønn som ringte fra en annen venn. Min sønn på 16 år har samme problem som meg og mannen. Vi kan ikke si NEI...Men i dag var jeg tøff og ba om å få snakke med eier av kattungene. Ba han om å gå å kasterere katten og at han kunne ringe dyrebeskyttelsen. Jeg fikk til svar at det hadde han ikke råd med. Hvor jeg så spurte om han trodde jeg hadde råd til en katt til???Ja, det hadde vi, for vi hadde jo 5 fra før av og en til kunne vell ikke gjøre så mye. Da spurt jeg om han var villig til å betale meg 500 kr i mnd så skal jeg ta en katt fra deg...Tror du dette menneske fikk langt tryne?.Han bare sa, humf og la på røret. Nå sitter jeg med dårlig samvittighet og lurer på om jeg skal hente en kattunge eller om jeg skal ringe til dyrebeskyttelsen og få de til å komme. Jeg synnes ikke vi har plass å tilby en kattunge til, for det er ikke økonomien det står på. Men jeg synnes at det er viktig at katten her oss meg har det bra og da snakker jeg om at vi skal ha plass til en katt til, for kjrlighet skal den få. Katttene her får riktig nok  løpe fritt omkring i hele huset, dvs i den delen av huset som vi bor i. Vi deler huset med min manns foreldre, og de kan jeg jo ikke kaste ut bare for at vi skal få oss en katt til. Selv om det er vi som eier huset. Hva mener dere? Bør jeg ringe dyrebeskyttelsen??? Nå er jeg så i tvil, og jeg orker ikke å ringe til eier en gang til.Men jeg hvet hvor han bor...
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Linda

• Gjest
« Svar #1 på: 27 August 2005, 21:23:55 »
Jeg har vært i akkurat samme situasjon, der folk stadig vekk ga meg lignende ultimatum. Jeg vet ikke hvor mange katter jeg har tatt vare på oppigjennom årene, men en gang må man sette foten ned og si nok er nok. Man kan ikke redde alle... Og så lenge det alltid er noen som stiller opp lærer folk aldri  å ta ansvar.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #2 på: 27 August 2005, 21:33:23 »
Gud så kjipe folk kan være, er frekt å stille dere sånne spørsmål altså :mad: Godt du svarte ham Kattemor!! Tror jeg hadde ring Dyrebeskyttelsen og spurt dem om råd angående dette, evnt gått til avisen og sladret litt hehe.. ( om naboenes oppførsel )
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #3 på: 27 August 2005, 22:00:38 »
Sitat fra: liten
Gud så kjipe folk kan være, er frekt å stille dere sånne spørsmål altså :mad: Godt du svarte ham Kattemor!! Tror jeg hadde ring Dyrebeskyttelsen og spurt dem om råd angående dette, evnt gått til avisen og sladret litt hehe.. ( om naboenes oppførsel )

Å sladdre om oppførsel  kommer jeg til å gjøre og har snakket med gubben og han sier at vi må tenke oss godt om siden det er vennen til guttungen våres som er far  til  kattene. Men jeg har store problemer med å tenke på at det er faktisk dyra som lider i denne saken her. Tenk å si at det har jeg ikke råd til...Sånne mennesker skulle ikke ha lov til å ha dyr. Tar man dyr til seg så er det for mange år, på godt og vondt. Da jeg blir gammel ha,ha,ha, skal jeg ha eget kattehus...

Utlogget stressless

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #4 på: 28 August 2005, 10:37:23 »
jeg har kommet så langt med meg selv at jeg har sluttet å bry meg om andres dyrehold  :hæh:  Så lenge mine dyr har det bra....så får det være hovedsaken.
Det er kynisk og fælt....men sånn er verden...
Man kan rett og slett ikke "redde" hele verden  :cry:

Om noen velger å avlive noen kattunger så er det ok for meg...rett og slett ikke værre enn at noen avliver kalver/lam...da skal vi til og med spise babyene  :cool:

Så jeg synes du skal overse slike mennesker som prøver å true deg til å ta seg av sine problemer for at de skal ha bedre samvittighet selv.
Fortsett å ta vare på dine du  :hilse:

Utlogget blondie

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #5 på: 28 August 2005, 19:45:58 »
arg!!blir så sint på slike folk!!!
 :mad:

altså, hvorfor skaffer de seg dyr?
skal du først ha deg en katt så må du ha råd til det også!!
en katt ska:l
- årlig helseundersøkelse
- steriliseres
- tas ormekur på
- vaksineres
- ha mat
- noen leker
- få daglig oppmerksomhet og kjærlighet
- identitetsmerking
- stell av katten
- pelsstell/vask
- passe på tenner, ører og klør

hvis di bare forventer at alt de trenger og gjøre er og kose nåpr det passer dem, slippe katta ut, og gi den mat så har de missforstått BIG TIME!!

får du til svar at de ikke har råd til noe annet så si til dem at da skulle de i første plass ALDRI fått seg en katt!

dere får unskylde meg, men jeg er ganske sur fra før av i dag og det var godt og få det ut en plass :dumpc:

Utlogget gunlaug

• Fin pus
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #6 på: 28 August 2005, 21:03:48 »
Det er riktig forferdelig hvor lettvindt noen tar det.:mad:
Det er jo et nyttfamiliemedlem du tar til deg, som skal ha stell
og kjærlighet. Nei, dette er for ille, men dessverre ikke det første
tilfelle jeg hører om. Det er til å grine av.:cry:
Gunlaug

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #7 på: 28 August 2005, 21:13:35 »
I dag er kattungene avlivet,de ble skutt. :cry:  :cry:  :cry: Jeg blir så sint :mad:  :mad:  :mad: . Han skulle bare flytte...og der var det ikke lov å ha katter...Sier at han skal ha forsøkt å gi de bort........

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
« Svar #8 på: 28 August 2005, 21:51:32 »
Sånn var typisk her i gården før.ALLE måtte nevne for meg at det var kattunger som skulle avlives da jeg var liten...Da visste de jeg ville dra hjem å mase på foreldrene mine eller bestemoren min...

Skjønner du blir frustrert..Men du må tenke,for din egen del,du KAN ikke redde alle.. :leiseg:

Om det hjelper å ringe dyrebeskyttelsen ang dette,så gjør det...

:bigarmhug:  til deg!
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #9 på: 28 August 2005, 22:16:11 »
:mad:  :mad:  :mad: Blir så himla forbannet på slike folk! Hvorfor må de være så innmari egoistiske! Tenk hadde det vært forbudt å ha barn der de skulle bo? Hva skulle de gjort DA????? Vi har forsøkt å få oss en ny plass å bo i over et år nå, vært mange plasser, og flere av de ville ikke ha katter der. NEIVEL! Da gidder ikke jeg å bo der heller!! TENK!  :mad:   Vet om flere slike tilfeller her også. Deriblant en som fikk katten sin skutt MED kattungene inni magen enda! Og katten døde ikke ved første skudd, og kattungene kom ut av henne mens hun holdt på å døde!!!!!!  :mad:  :mad:  Slike folk burde ikke hatt lov til å ha verken dyr eller barn!!!!!!! AAAARRRRRGGG!!!
Men akk, vi kan ikke redde alle, desverre, men slik er det her i verden. Jeg også blir så låk når jeg ser og hører om katter som ikke har det bra eller skal avlives. Men behandler man sine egne katter bra og lærer barna sine å behandle katter bra, så gjør en det bra nok synes jeg. Synes egentlig det skulle ha vært sertifikat på å holde dyr! Er jo levende organisme de slik som oss.. Grrr.. er passe humør i dag, hadde jeg sett fyren skulle jeg kaldkvelt han!!!  :dumpc:

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #10 på: 29 August 2005, 09:46:35 »
Sitat fra: catzy
:mad:  :mad:  :mad: Synes egentlig det skulle ha vært sertifikat på å holde dyr! Er jo levende organisme de slik som oss.. Grrr.. er passe humør i dag, hadde jeg sett fyren skulle jeg kaldkvelt han!!!  :dumpc:

Du ser sikkert at jeg har tatt bort en del av det du skrev. Men er helt enig med deg at det burde være sertfikat på å ha lov til å ha dyr. Og du skulle med glede ha får kaldkvelt han.Men er redd for at han trodde han ble skjetkket opp, han er kanske innbilsk :hihihi:

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #11 på: 29 August 2005, 17:39:16 »
Dumme, teite mennesker :cry: