Skrevet av Emne: SELE/BÅND TIL KATTEPUS  (Lest 343 ganger)

Utlogget fiamor

• Spretten katt
  • Takket: 2
    • Vis profil
SELE/BÅND TIL KATTEPUS
« på: 25 August 2005, 09:15:55 »
Hei,
Noen som har trening med å gå med pus i sele/bånd?...
Min lille Fia på 12 uker, hopper og spretter og er helt spinnvill i båndet, og jeg, er livredd for at hun skal bli kvalt????? :cry:
Har sånn selegreie, men hun vil jo gjerne gå alle andre steder enn der jeg vil. hehe

noen tips?
"fiamor"

Utlogget Benedicte

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 2
    • Vis profil
    • http://home.no.net/donikas/
Re: SELE/BÅND TIL KATTEPUS
« Svar #1 på: 25 August 2005, 09:20:53 »
Sitat fra: fiamor
Hei,
Noen som har trening med å gå med pus i sele/bånd?...
Min lille Fia på 12 uker, hopper og spretter og er helt spinnvill i båndet, og jeg, er livredd for at hun skal bli kvalt????? :cry:
Har sånn selegreie, men hun vil jo gjerne gå alle andre steder enn der jeg vil. hehe

noen tips?

Jeg bruker å lufte mine katter i sele og da er det de som går tur med meg :lol:
Du kan jo prøve å la hun ha på selen inne uten bånd for å venne henne til den.
Du kan besøk meg på http://home.no.net/donikas/ og skriv gjerne en hilsen i gjeseboka mi.

Linda

• Gjest
SELE/BÅND TIL KATTEPUS
« Svar #2 på: 25 August 2005, 12:47:00 »
Da jeg seletrente katten min fikk hun først ha båndet på seg inne. Det tok vel noen måneder før hun var såpass  fortrolig med båndet at jeg kunne ta henne med ut, så det tar litt tid å venne en katt til å gå i bånd.

Utlogget Lillian

• Koseklumpen
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • (N) Blåmann's
SELE/BÅND TIL KATTEPUS
« Svar #3 på: 25 August 2005, 16:04:33 »
Mine katter er ute i løpestreng med tilsyn.  Hvis jeg går tur med dem i bånd så er det for det meste katten som bestemmer hvor vi skal gå.  Hankatten min har faktisk lært seg å gå fot som en annen hund :)

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
SELE/BÅND TIL KATTEPUS
« Svar #4 på: 26 August 2005, 17:29:43 »
Det er artig å høre hvordan de forskjellige kattene oppfatter det å ha sele/bånd på seg.Vi har 5 katter her og ikke en av dem er glad i båndet sitt og alle har fått samme trening i å ha på seg sele/bånd.Den en katten her hjemme, som også er litt engstelig av seg.Kan vi ikke ha i sele/bånd.Hun blir helt vill og siste gangen vi hadde henne ute,rakk vi ikke å lukke kattedøren på balkongen før hun hadde klatrett opp i nettingdøren...Det blir nok hennes sise tur ute i bånd.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Linda84

• Gjest
Løpestreng ti katter????
« Svar #5 på: 17 September 2005, 18:03:55 »
:mad: unnskyld meg men jeg synes det høres ganske teit ut med løpestreng til katter. Katter er dyr som skal kunne gå løst ute. De skal kunne gå hvor de vil og jakte. De får ikke gjort slikt i en løpestreng.synes det høres mer ut som dyreplageri. Og hvis det ikke går å ha katten løs ute der du bor så burde du ikke ha katt!!!!!!!!!! :mad:

Utlogget Wazabees

• Fin pus
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://www.wazabees.no
Re: Løpestreng ti katter????
« Svar #6 på: 17 September 2005, 20:51:15 »
Sitat fra: Linda84
:mad: unnskyld meg men jeg synes det høres ganske teit ut med løpestreng til katter. Katter er dyr som skal kunne gå løst ute. De skal kunne gå hvor de vil og jakte. De får ikke gjort slikt i en løpestreng.synes det høres mer ut som dyreplageri. Og hvis det ikke går å ha katten løs ute der du bor så burde du ikke ha katt!!!!!!!!!! :mad:

Her er det nok mange med forskjellig syn.
Før når jeg hadde huskatter lot jeg de gå ute, men nå som det er rasekatter jeg har har jeg ikke lyst til å la de gå ute. Kanskje jeg er egoistisk, men jeg er redd for at de enten kan bli påkjørt - eller det som verre er. Finnes mange mennesker der ute som ikke mener at katter er noe særlig, og som kan være så ondskapsfulle at de faktisk skader kattene.
Så lenge kattene aktiviseres så er det ikke noe problem å ha innekatter som kan luftes i bånd i blandt. Mine går ikke ofte ute i bånd. Noen av dem liker ikke å være ute, mens noen elsker å gå i bånd. :)