Skrevet av Emne: Er katten din en jeger  (Lest 1425 ganger)

Utlogget Blære

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://www.heltprivat.no/blaere
Er katten din en jeger
« på: 23 August 2005, 23:21:45 »
Hei jeg lurte på om noen av dere som har katt som fanger mus, fugler og anndre smådyr?
Det er ikke en ekte katt hvis den ikke kommer hjem med halveis avrevet øre og en mus i munnen
Blære
www.heltprivat.no/blaere

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Er katten din en jeger
« Svar #1 på: 23 August 2005, 23:40:42 »
Alle kattene vi har hatt ute har fanget ting og tang, fra fugler til mus til padder til inskter, firfisler osv...

Noen er mer flinke enn andre, men alle har instinktet i seg :thumbsup:

Merker at særlig Labben er helt vill selv om han er innekatt foreløpig hehe, spiser edderkopper og langbein. Hopper gjerne en meter for å få tak i dem.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Blære

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://www.heltprivat.no/blaere
Er katten din en jeger
« Svar #2 på: 23 August 2005, 23:47:20 »
Han vi har nå har aldri prøvd seg en gang. Men hun forrige som var en vanlig huskatt fanga mus selv om hun stod bundet i bånd da vi var på hytta. Til og med en gang her hjemme hvor jeg var ute og luftet henne. Hadde henne i et bånd som jeg stiod og holdt i. Pluttselig hoppa hun til og der kom hu med en mus i kjeften.
Det er ikke en ekte katt hvis den ikke kommer hjem med halveis avrevet øre og en mus i munnen
Blære
www.heltprivat.no/blaere

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Er katten din en jeger
« Svar #3 på: 24 August 2005, 11:16:42 »
Jer har 5 katter her hjemm, en Norsk Skogkatt og resten huskatter. Men alle her er helt "nilse" da det kommer et dyr inn i huset som de kan jakte på.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget stressless

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
Er katten din en jeger
« Svar #4 på: 24 August 2005, 11:30:44 »
Min fanger det meste som rører seg ja....

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
Er katten din en jeger
« Svar #5 på: 24 August 2005, 12:53:01 »
Crazy var en reser til å fange mus, men etter vi kastrerte henne, ligger ho bare på en stol ute, og slapper av..  :?: Stakkars... har blitt så tjukk!!! Ho er på slanker'n nå da :roll:

Attack`s

• Gjest
Er katten din en jeger
« Svar #6 på: 24 August 2005, 17:41:38 »
Bajas (MCO) har mesket seg med et par mus i kjelleren,mens Felix (BAL) alltid tar med seg fangsten opp på kjøkkenet å slipper dem løs der,slik at han får det morro med at JEG må få dem ut :lol:

Sissel

• Gjest
Er katten din en jeger
« Svar #7 på: 24 August 2005, 19:00:52 »
Klart de er jegere, de fanger "skumle" insekter med stor lyst, og mesker seg med lange edderkoppbein og spenstige mygg-vinger.
Noe annet har de ikke fått tilgang til så langt, men Ninja kommer fra gode aner, for heromdagen fikk jeg en aldeles utmerket jakt-historie pr mail om hennes mors bragder som musefanger  :lol:

Jeg har vel aldri hatt en utekatt som ikke har fanget noe, men det har vært veldig forskjellig hva de har ganget. En av de vi hadde fanget skjærer og måser, mens en annen alltid kom inn med musefangsten for å få berømmelse fra matmor. Hun ble alltid like "glad"  :lol:

Sånn sett er jeg mer enn fornøyd med det nivået vi holder i dag  :thumbsup:

Sissel

Utlogget gunlaug

• Fin pus
  • Takket: 1
    • Vis profil
Er katten din en jeger
« Svar #8 på: 24 August 2005, 21:04:08 »
Smokey er en god jeger, han fanger både fugler og mus  :thumbsup: Han tar de inn i kjelleren hvis det er natt, så jeg må ned hver morgen for å sjekke. Da ligger det som regel en liten "presang" til oss. Men værst er det når det flyter med fuglefjær.:åhhhh:
Vi har sluttet å mate fuglene, vi hadde fuglebrett, men vi syntes at det kan vi ikke
nå som Smokey stadig er på krigsstien.:hilse:
Gunlaug

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
    • Vis profil
Er katten din en jeger
« Svar #9 på: 24 August 2005, 21:35:10 »
Tamlin er en fantastisk jeger han tar alt fra fugler som eks skjærer måker mus og svære rotter  :hæh: . Naboen hadde sett han me ei skikkelig diger ei å der satt han og spiste opp hodet *fysj*. Han har prøvd seg på naboens kaniner, noe jeg ikke var så veldig happy for måtte sitte døgnvakt noe som var veldig slitsomt. Han har også kommet hjem me mink.

Toulouse og Appletini derimot var dritstolte da dem fant en død fugl i hagen  :lol:

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
Er katten din en jeger
« Svar #10 på: 25 August 2005, 23:36:10 »
Lille My er flink..Rotte på rotte pr uke.. :20:
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Er katten din en jeger
« Svar #11 på: 26 August 2005, 14:07:47 »
Her i gården fanges det også mus og fugler. Er ikke så begeistra når Gråtass kommer hjem med fugl i munnen jeg da, men musene (og froskene  :lol: ) som Pia og Tuva fanger kan jeg godt være foruten ja. Er ikke så ofte det skjer, men de er nok noen dyktige jegere alle tre, bare de orker.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
Er katten din en jeger
« Svar #12 på: 26 August 2005, 18:11:36 »
ozzy har fanget en del mus, og legger de på trappen til matmor, men aldri fugl. Shakira er innepus og fanger stort sett insekt! nam nam!  :lol:

Linda84

• Gjest
Theo er veldig flink!!!!!
« Svar #13 på: 28 August 2005, 12:45:26 »
:thumbsup: Katten min er en veldig flink jeger. Men han tar med seg alt inn, noe som irriterer meg. Her kommer det inn både mus, fugler og flaggermus...........

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
Re: Theo er veldig flink!!!!!
« Svar #14 på: 28 August 2005, 13:54:49 »
Sitat fra: Linda84
:thumbsup: Katten min er en veldig flink jeger. Men han tar med seg alt inn, noe som irriterer meg. Her kommer det inn både mus, fugler og flaggermus...........

Flaggermus?????? Hvordan i alle dager får han tak i dem??  :lol:

Linda84

• Gjest
Er katten din en jeger
« Svar #15 på: 31 August 2005, 20:38:41 »
Hehe.. Veit ikke hvordan han har fått tak i den jeg.  :hæh: