Skrevet av Emne: spnnvill kattunge  (Lest 560 ganger)

jannepus

• Gjest
spnnvill kattunge
« på: 23 August 2005, 13:11:27 »
jeg har en hunn katt på ca4mnd, og de siste dagene har hun vært helt vill, hun biter i alt springer rundt og hopper opp i gardinene, hun  vill ikke ha kos og så går hun rundt og mjauer så sårt heletiden, men prøver jeg å ta henne opp så slår hun helt om og blir vill igjen. hun har egentlig vært helt rolig og kjempekosen helt til nå! hva skal jeg gjøre hun har bitt hull i ett pledd allerede + 3 mobil-laddere har hun tygd i biter!

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
spnnvill kattunge
« Svar #1 på: 23 August 2005, 14:33:50 »
Det høres ut som enhelt vanlig pus som kjeder seg.Kanskje du bør stimulere henne mere.Da får du nok henne til å slutte å bite og ødelegge ting for deg.
Er hun mye alene? Og er hun den eneste katten du har?
Min erfaring med alenekatt som er lenge alene på dagen kan ofte kjede seg og derfor er det noen ganger lurt å ha 2 katter på rundt samme alder. Da har de muligheten til å leke med hverandre og det blir mindre ugang. Jeg vil råde deg til å kjøpe en liten ball til å putte godsaker i som hun kan rulle rund og ha deg gøy med.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget songbird

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
spnnvill kattunge
« Svar #2 på: 23 August 2005, 17:15:16 »
Det der høres ut som Obelix'en min. Han er alene-innekatt, og kjeder nok livet av seg stakkar. Jeg har planer om å få en katt til, men jeg har bare ikke råd til det akkurat nå, med skolestart og bøker og alt. Så fort jeg bare får penger igjen...

Han har jo sånn dvd med insekter og sommerfugler på, og et par leker han elsker, i tillegg til at det har vært mye rådyr utenfor vinduet her i det siste (bor på grensa til nordmarka). Så han har jo litt å finne på...men det er nok frytelig kjedelig for ham.  :katt3:

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
spnnvill kattunge
« Svar #3 på: 23 August 2005, 22:00:04 »
Det at hun mjauer, kunne høres ut som løpetid... men det var vel litt i tidligste laget :?:

jannepus

• Gjest
heia
« Svar #4 på: 24 August 2005, 00:06:10 »
jeg er hjemme heledagen, katten har mye leker i alle varianter! så hun er verken alene eller fri for leker! vet ikke hva jeg skal gjøre var og kjøpte en ball i dag som skal fylles men kattegodt, men hun klarer og kaste den rundt over alt og en potteplante har allerede fått ny jord! hun er ute når hun vill, døra står oppe heletiden. :cry:  :hæh:

Utlogget Anne Gro

• Spretten katt
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • http://www.agber.com
spnnvill kattunge
« Svar #5 på: 24 August 2005, 00:12:01 »
Tannfelling kanskje? Nye tenner klør hos små puser også. At den klatrer i gardiner er helt normalt. Det gjorde mine også i den alderen.

Noen katter kan også få løpetid veldig tidlig. Ruller den seg på gulvet?
Anne Gro

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
spnnvill kattunge
« Svar #6 på: 24 August 2005, 13:19:44 »
Hadde villa tatt henne med til dyrlegen, bare for å være sikker på at det ikke var noe som plaget henne.. eller prøvd å hatt henne inn på en gang som er sprayet med litt feliway, for å roe henne ned, skal jo ikke være normalt for en katt å herje villt rundt seg og klatre i gardiner. Har mine aldri gjort! Hvilken rase er det? Koser du mye med henne?

Mi si ho katte er også litt tulen, springer som en gal rundt og bak sofaene og sladder på golvbelegget. Hopper og spinner.. men det er bare hennes måte å vise seg fram på.. hun øser seg selv opp, og så hjelper vi til litt også. Det er hennes måte å leke på, at vi liksom skal ta henne, og hun springer som en GAL! Det er ikke rent sjeldent vi ligger i sofaen og skratter av henne! Klovnen Shakira! Hun er innekatt.

Så det kan jo hende at din sin katt også prøver å vise seg litt fram, hva skjer om du later som at du skal ta henne? Eller når du løfter henne opp? Kanskje den demonstrerer for noe...  :roll:  ikke godt å vite med de dyra!

Men jeg tror ikke det er noe alvorlig som feiler henne, kanskje hun bare har behov for å få utløpt litt lagret energi! Hjelp henne, leik med henne til hun blir sliten! Det gjør jeg av og til, og da er hun rolig leeeenge!

Utlogget fiamor

• Spretten katt
  • Takket: 2
    • Vis profil
spnnvill kattunge
« Svar #7 på: 28 August 2005, 21:01:05 »
Fiamor på snart 3 mnd er også spinnvill... Løper som en oioi over gulvet, hopper oppi sofaen, løper over sofaen, under sofaen, biter oss i tærne og allt som små kattepuser gjør...  :lol:  Men jeg har fnnet ut at når hun får disse "raptusene" sine, så må hun på do.. hehe.. hun løper rund i cirka 2-3 minutter, så er det rettned i kassa... må sikkert få fart i systemet... hehe.. skikkeligmoro å se på....

Hun er også veldigglad i å ligge på ryggen og slenge seg rundt armene våre og leke "kenguru" og sparke med bakbeina..... Litt vondt får vi,men hun tror vel at vi er en pusekatt også... hehe

Men leke gjemsel er faktisk det morsomste hun vet... Det gjør vi hver kveld cirka en halv time, plus sparke kenguruleken... Hun er alene hele dagen, så det er tydlig at hun må få utløp en stund på kvelden.... Ellers er hun en snill og  grei katt, som sover hele natten, og er ellers stille og rolig innepus...

Noen som har opplevd lignende??
"fiamor"

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
spnnvill kattunge
« Svar #8 på: 28 August 2005, 22:23:15 »
Sitat fra: fiamor
Fiamor på snart 3 mnd er også spinnvill... Løper som en oioi over gulvet, hopper oppi sofaen, løper over sofaen, under sofaen, biter oss i tærne og allt som små kattepuser gjør...  :lol:  Men jeg har fnnet ut at når hun får disse "raptusene" sine, så må hun på do.. hehe.. hun løper rund i cirka 2-3 minutter, så er det rettned i kassa... må sikkert få fart i systemet... hehe.. skikkeligmoro å se på....

Hun er også veldigglad i å ligge på ryggen og slenge seg rundt armene våre og leke "kenguru" og sparke med bakbeina..... Litt vondt får vi,men hun tror vel at vi er en pusekatt også... hehe

Men leke gjemsel er faktisk det morsomste hun vet... Det gjør vi hver kveld cirka en halv time, plus sparke kenguruleken... Hun er alene hele dagen, så det er tydlig at hun må få utløp en stund på kvelden.... Ellers er hun en snill og  grei katt, som sover hele natten, og er ellers stille og rolig innepus...

MHM! Slik var og ER mi hokatte fremdeles! Gjemsel er faktisk noe av de beste som finnes! Og så kaste og hente leiken! Jeg hiver yndlingsbamsen hennes (en miniatyr-sau!! av alle ting) og hun spinner av gårde og henter den, legger den ved siden av meg, slik jeg kan kaste den igjen, og igjen, og IGJEN! :)

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
spnnvill kattunge
« Svar #9 på: 29 August 2005, 17:39:49 »
Åååå:) Morsomme historier :katt2

jannepus

• Gjest
spnnvill kattunge
« Svar #10 på: 29 August 2005, 21:27:01 »
Sitat fra: fiamor

akkurat slik min pus og, hun kan bli litt mye i blandt, men hun er jo så koselig og god at jeg er bynt å bare le nå når hun er vill og gal.

Utlogget Annette

• Spretten katt
  • Takket: 3
    • Vis profil
SV: spnnvill kattunge
« Svar #11 på: 21 April 2006, 12:43:00 »
MIce er gal, og var verst når han kødde i tenna. men bare gnidde han på tennene og alt var da greit  :biggrin:
Annette & Mice

Turina

• Gjest
« Svar #12 på: 28 April 2006, 15:42:43 »

Hvordan begynte dere å leke gjemsel, høres veldig morsomt ut.

Utlogget fiamor

• Spretten katt
  • Takket: 2
    • Vis profil
« Svar #13 på: 30 April 2006, 22:28:45 »
leke gjemsel; først knakket jeg to ganger i gulvet, til pusen kom, så løp jeg og gjemte meg ett sted, og hun kom etter.. når hun fant meg, løp hun avgårde... hehehe, og det medå gjemme segbak stolen, og titte litt frem, da er det i gang med en gang..
Ja, det er moro   :jippi[1]:
"fiamor"

Lille my

• Gjest
« Svar #14 på: 11 Mai 2006, 13:34:04 »

Skulle nesten tro at det var den ene katten min, Lille-my det blir snakket om. I perioden fra hun var 2-3 måneder og opp til 6-7 fartet hun rundt over alt absolutt hele tiden. Alt hun gikk forbi, måtte hun slenge labben bort til og se om det begynte å røre på seg. Har kjøpt noen lekemus som hun kan leke rundt med i maange timer. Når hun blir lei disse, har hun to alternativer til. Enten så går hun på loftet og henter en pingpongball ( de ligger i en skål i en hylle, men det er jo ikke noe problem å få tak i de for det.) Så hører vi at hun fyker over gulvet der oppe på jakt etter den. Etter en stund kommer hun ned trappen med ballen, sikkert for å vise hva hun har funnet. Dager som ikke dette heller er interresant, tar hun en tur ned i vaskekjelleren, i skittentøyet. Av en eller annen merkelig grunn elsker den katten der skitne sokker og undertøy. Trille rundt på gulvet og gnage på de er noe av der morsomste hun gjør. Kan dere se for dere en liten kattunge på 4-5 mnd, med en fotball sokk på slep?? Sokken i munnen så går vi avgårde. Vi har ledd oss skvett i hjel mer enn en gang når vi har truffet på henne med sokken på tur. Etter en stund i kjelleren, begynner  hun sikkert å føle seg litt alene, så da tar hun likeså godt "fangsten" sin med seg opp i stuen. Det er jo ikke så veldig delikat når hun kommer opp med skitne sure sokker og undertøy når vi har besøk og slik. Hun forsøker å snike seg under sofaen uten at noen ser henne, lykkes en del ganger har hun også. Der slenger hun "fangsten" fra seg og går ned etter mer. Moren min har mange ganger kjeftet for at vi ikke har kastet all skittentøyet til vask, samtidig som vi mener at vi gjorde det. Etter en liten tur under sofaen,har vi funnet det som manglet. :biggrin: :hihi[1]:

Lille-my har blitt mye roligere nå. Tror kansje det er i den vokse perioden der, med tenner og alt som gjør at der er så aktive.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #15 på: 12 Mai 2006, 19:10:53 »
Jeg trodde det var vanlig at kattunger er helt spinnville med jevne mellomrom. Det var i allefall alle våre da de var små. Pia feks reste rundt sofaryggen på null komma niks, vi rakk ikke å tenke på hva som skjedde før vi kjente vindkastet etter henne. gråtass og Tuva var også likedan. De hadde perioder hvor de var både høyt og lavt, som om noen hadde puttet noe i rompa på dem som ikke var noe særlig....   :fnis[1]: Det var egentlig lite vi kune gjøre noe med det, tenkte at kattene trengte vel å få utløp for litt energi med jevne mellomrom.