Skrevet av Emne: En til i familien???  (Lest 527 ganger)

Utlogget Bytigern

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
En til i familien???
« på: 20 August 2005, 22:32:01 »
Litt uplanlagt har nok muligens mine to katter blitt til tre... Har hatt en jamrende katt i bakgården de siste par ukene, og nå har vi ikke orket å høre det lenger. Stakkaren er rimelig utmagret, men godlynt og kontaktsøkende. Så i dag lot vi den få komme inn, og våre to katter har tatt det relativt pent. Følger nykommeren rundt med en viss skepsis, men er ikke agressive.

Noen som har gode råd med på veien? Skal selvfølgelig få den sjekket av dyrlegen så kjapt som mulig. Mine to er jo vaksinerte, men er det noe annet jeg bør være oppmerksom på, mht smittefare etc?

Ellers har vi hengt opp lapper og søkt på nettkatten, men hvis vi ikke hører noe er vi nok ikke fremmede for tanken på å bli en til i familien...  :roll:

Linda

• Gjest
En til i familien???
« Svar #1 på: 20 August 2005, 23:57:21 »
Da jeg tok inn en bortkommen katt her i fjor vinter hadde jeg han i "karantene" noen uker i en annen etasje for å minske smittefaren dersom han skulle være syk. Jeg tok han også med til veterinæren for å scanne etter chip og en generell helsesjekk, og til slutt fikk han flytte inn til de andre kattene. Ellers hengte jeg opp lapper på alle dagligvarebutikkene i nærheten, kjøpesentrene her i byen og på dyreklinikkene, samt at jeg la inn annonse på nettkatten.

Håper det ordner seg for pusen :thumbsup:

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
En til i familien???
« Svar #2 på: 21 August 2005, 14:26:56 »
Så snill du er, som tar til deg pusen!!! Lykke til :thumbsup: