Skrevet av Emne: Hvor mye sover katter  (Lest 1878 ganger)

maja_050107

• Gjest
Hvor mye sover katter
« på: 15 April 2007, 16:59:38 »
Hei!

I går hentet vi vår første kattunge hos dyrebeskyttelsen. Siden vi er helt ferske i gamet dukke det opp en del spørsmål. De fleste har jeg allerede funnet svar på her på forumet, men en ting lurer vi litt på. Hvor mye bruker en kattunge å sove? I går sov hun nesten hele ettermiddagen og v\kvelden, men det var jo ikke så rart med tanke på flyttinga. I morrest har hun vært vill propell, men nå sover hun godt igjen. Hva er normalt?

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Kjønn: Kvinne
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
SV: Hvor mye sover katter
« Svar #1 på: 15 April 2007, 17:04:21 »
En katt sover (pluss-minus) ca. 16 timer i døgnet.

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #2 på: 15 April 2007, 18:22:21 »
Hun høres helt normal ut! Her slumrer de mye av dagen, når kvelden kommer så spinner de rundt her som om de var stukket av veps! Noen ganger så får de raptus på dagtid også, jeg kan ikke gjøre annet enn å le når de nesten løper oppover gardinene..  :icon_neutral:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #3 på: 15 April 2007, 19:59:40 »
Kattunger sover mye ja (eller det gjør vel forsåvidt katter generelt), og de trenger mye søvn for det er når de sover at de vokser.  :icon_smile:

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 84
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16 April 2007, 01:04:18 »
De fleste av mine sover veldig mye på dagtid, og leker og står i utover kvelden.  Unntaket er Monky, hun sover svært lite, det har hun alltid gjort.

maja_050107

• Gjest
« Svar #5 på: 18 April 2007, 22:29:08 »
Takk for svar alle sammen! Vi har vent oss mer til hverandre nå alle tre. Godt å høre at alt er som det skal  :)