Tusen takk for alle oppløftende ord!
Ethvert fornuftig menneske skjønner jo at man må være på vakt, det må man jo uansett med eller uten dyr også. Men allikevel så skal de prøve å innprente i meg at det å ha en katt er noe av det farligste du kan gjøre når du har små barn.
Neida, vi er overbevist om at dette kommer til å gå bra.
Det er bare godt å lufte sin frustrasjon, og få høre at det faktisk er mennesker der ute som aldri har opplevd noe vondt imellom kattene og barna deres. Og ikke bare det, men innstillingen har jo også veldig mye å si. =)
Hanne, det var et nydelig bilde. :love: Og for en stor katt!!
Da vår lille nyfødte nevø var her på besøk, ville kattene bare snuse på ham, og var veldig interessert. Frøya lå på magen til mamman hans og sov sammen med ham.
Vi har kjøpt et brukt babybilsete nå, og Frøya har lagt sin elsk på den. Jeg er ikke i tvil om at babylukten er med på å påvirke henne.
Nå er nevøen vår mye større, nesten tre år, og en ordentlig livlig krabat. Frøya er ikke så glad i hylingen hans, så hun holder seg på god avstand når han er her. Men hun følger veldig interessert med, nevøen vår har nemlig lært seg at det er moro å leke med pusene. Han får ikke løpe etter dem, men han har lært at han skal ta fjærpinnen i hånda og løpe rundt, da løper nemlig Bast etter ham. Og hun syns det er moro!! Han hyler og roper, og hun løper og prøver å fange.
Jeg regner ikke med at det blir så viltert med vårt eget barn. Nevøen vår er tross alt ikke vant til katter i det hele tatt, da blir det jo veldig stort når han får lov til å leke med en. Så jeg regner med at et barn som vokser opp med katter, får et mye mer avslappet fprhold til dem, og når vi i tillegg er innstilt på å lære barnet fra første stund av at katten ikke er noe man herjer med, tror jeg at barnet får en større respekt for dem. Det er jo ikke fritt for at pus også sier ifra når det er nok, og det er bra, learning by doing er det noe som heter.
Jeg har faktisk fått spørsmålet fra folk, da jeg fortalte at jeg var gravid: "hva gjør dere med kattene nå da?" Ja, hva gjør vi med dem da, sa jeg, og skjønte ikke helt spørsmålet....himmel og hav så korttenkte folk er. Og hund skal de ha!