Skrevet av Emne: Katt som plager naboen  (Lest 2179 ganger)

svarting

• Gjest
Katt som plager naboen
« på: 12 April 2007, 20:13:22 »
KAtten min gjør fra seg hos naboen, i ALLE bedene hennes. Jeg forstår at dette er en pest og plage. Hun hadde kjøpt et fint tre til 1000 kr, som har visnet pga katten min og dens behov for å gjøre fra seg. Vi har faktisk laget egen kattedo i hagen (med tak over!!!) med jord som han kan grave i. Denne bruker han innimellom, men helst vil han til naboen og plage henne. Er det noen som har erfaring med dette? Jeg har lovet å hjelpe så godt jeg kan. Men hva gjør jeg for at katten skal slutte å gjøre fra seg der??? Takker for alle svar.

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 84
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
SV: Katt som plager naboen
« Svar #1 på: 13 April 2007, 01:47:31 »
Jeg tror at man kan kjøpe et middel som legges ut i hagen.  Katter liker ikke dette så de vil slutte å gå der det finnes.

Jeg leste en post om dette i fjor, men kan ikke finne den nå.  Mener de også skrev navn på det da.

Utlogget JannickeB

• Super avhengig pus
  • Takket: 29
  • Jannicke
    • Vis profil
    • Maine Coon og Dachs
« Svar #2 på: 13 April 2007, 08:29:08 »
Lurer på om ikke det er noe som heter Katt Vekk! :icon_rolleyes:

Utlogget PiratPus

• Kattunge
  • **
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #3 på: 14 April 2007, 22:55:49 »
bruk nå ihvertfall ikke catnip  :crazy[1]: :savle[1]:

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 14 April 2007, 23:49:41 »
Hva er det da?

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #5 på: 15 April 2007, 00:02:04 »
Get off!!

Finnes både i gele og sprayform. Kan også grave ned appelsin/sitronskall og helpepper.

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: 15 April 2007, 00:18:36 »
Get off!!

Finnes både i gele og sprayform. Kan også grave ned appelsin/sitronskall og helpepper.

Har en nabo som heiv ut katten sin, Grey bor nå hos meg.  Men etter 2 år så kjenner hun tilhørlighet til nabohagen, og tar en tur dit titt og ofte.  Nå vil de ikke ha katter der mere.  Mannen hennes hiver steiner og slår etter de med vedpinner.  Har foreslått at hun kan kjøpe noe som holder katter vekk fra hagen i Tyskland,(ho er tysk, og ofte der)  Men nei, det skal ikke koste noe.

Tror jammen jeg skal klatre over gjerdet en mørk natt og grave ned appelsinskall, sitronskall og svart pepper.

Garanterer du at det hjelper?

Utlogget Bemyself

• Meeko, Knerten, Mimzy, Peico og Lissy.
  • Skravlepus 2
  • Takket: 146
    • Vis profil
« Svar #7 på: 15 April 2007, 09:17:31 »
Hva med å plante sånn hekk med rosa på bladene, husker ikke hva den heter, men katter elsker den lukta. Plante den ved doen til pus, så kanskje han foretrekker den?
Meeko går også til naboen, men de har ikke klaget.
Men er jo ikke noe moro.
Det finnes get off, katt deg vekk, hvitløk liker de ikke...

Men hva om dere tok noe av jorda fra naboen over til dere?
Så får den lukta si?

Nei, lett er det ikke.

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #8 på: 15 April 2007, 09:22:54 »
Må nok be naboen kjøpe et middel som holder katten vekk.
Når det er sagt, så er det vel ikke bare din katt som går i hagen hennes. Jeg hadde samme problemet, men det var ikke bare min katt som gikk der, det var et par-tre andre. Så det er hos naboen din det må skje noe, ikke bare hos deg.
Hos gartneren får man jo kjøpt middel mot andre dyr, og jeg vet det finnes noe mot katter som man har i sandkassene til barna. Det er jo bare å dra og høre, og har dem kan du jo kjøpe en flaske til naboen, så vet hun at det finnes.
Hold deg inne med naboen i alle fall. Det er altfor mange som har mistet/fått en syk katt pga forbannede, syke naboer.

For øvrig så syns jeg det høres merkelig ut at et tre skal dø fordi katten tisser og bæsjer litt der. Da tror jeg det skal enormt mye til, og katten gikk nok ikke bare til det treet på pur faenskap. ;)

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #9 på: 15 April 2007, 13:37:36 »
Get off!!

Har en nabo som heiv ut katten sin, Grey bor nå hos meg.  Men etter 2 år så kjenner hun tilhørlighet til nabohagen, og tar en tur dit titt og ofte.  Nå vil de ikke ha katter der mere.  Mannen hennes hiver steiner og slår etter de med vedpinner.  Har foreslått at hun kan kjøpe noe som holder katter vekk fra hagen i Tyskland,(ho er tysk, og ofte der)  Men nei, det skal ikke koste noe.

Tror jammen jeg skal klatre over gjerdet en mørk natt og grave ned appelsinskall, sitronskall og svart pepper.

Garanterer du at det hjelper?

Kan selvfølgelig ikke garantere det, men jeg har hørt at det har fungert mange steder. :)

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #10 på: 15 April 2007, 14:13:11 »
For en nabo Lisbet!!!!  :o

Så ikke det innlegget før nå.

At det går an! Hvis mannen virkelig er så slem, syns jeg noen burde ta en alvorlig prat med ham OG kona, som ikke ønsker å gjøre noen ting for å forsvare de stakkars dyra.
Det er da virkelig andre dyr enn katter som flyr og skiter og pisser i hagene til folk også!

Hadde det vært meg, hadde jeg pinadø satt meg ned midt på trappa deres og dretet en svær kabel.
Nei, det hadde jeg ikke, men søren, fyren hadde fortjent det.

Pepper hjelper lite mot katter er min erfaring..men det går jo an å prøve.

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
« Svar #11 på: 15 April 2007, 14:32:18 »
For en nabo Lisbet!!!!  :o

Så ikke det innlegget før nå.

At det går an! Hvis mannen virkelig er så slem, syns jeg noen burde ta en alvorlig prat med ham OG kona, som ikke ønsker å gjøre noen ting for å forsvare de stakkars dyra.
Det er da virkelig andre dyr enn katter som flyr og skiter og pisser i hagene til folk også!

Hadde det vært meg, hadde jeg pinadø satt meg ned midt på trappa deres og dretet en svær kabel.
Nei, det hadde jeg ikke, men søren, fyren hadde fortjent det.

Jeg har nå krangla nok med de.  Kona ville hive Greys kattunger i klorin da de var nyfødt, hun hadde hørt at det var bra å drepe de slik.  Jeg ble så forbanna på ho så jeg hente alle de 6 ungene.  Nå snakker de ikke til meg mer.  Jeg tør ikke si noe mere til de nå.  Gjør jeg det er jeg redd de legger ut mat med glass i eller gift. 

Pepper hjelper lite mot katter er min erfaring..men det går jo an å prøve.