Skrevet av Emne: Oppdatering på innlegg "trenger litt hjelp.."  (Lest 2279 ganger)

Utlogget marianne77

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Oppdatering på innlegg "trenger litt hjelp.."
« på: 11 April 2007, 16:58:48 »
   Var hos dyrlegen igjen i går med min kjære pus son har hatt problemer med sikling,slapphet osv. det viser seg at han har litt tannkjøttbetennelse, og en sykdom som heter stomatitt. Det er en slags betennelse i munnhulen som kan gi sår på tunge,i gane osv. Min pus (Pusur ) har et ganske stort sår langt bak på tunga.Skal nå gå på penicillin i 10 dager. Dyrlegen sa det kunne være vanskelig å bli kvitt denne sykdommen hos katt,så her krysser vi fingrer,tær og poter for at kuren virker. :icon_smile_pray: Hvis ikke må vi til med kortison. Håper vi slipper det. Ellers er han i fin form nå. Akkurat nå ligger han i fanget og følger nøye med på hva jeg skriver om han :morsomt:   

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 84
    • Vis profil
SV: Oppdatering på innlegg "trenger litt hjelp.."
« Svar #1 på: 11 April 2007, 17:43:58 »
Sa dyrlegen noe om hva dette kommer av?  Er det vanlig å få dette?  Håper Pusur blir bra fort så dere slipper kortison.

God bedring Pusur!

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #2 på: 11 April 2007, 19:07:25 »
Jeg vet at noen raser sliter med munn/tannsykdommer. Da vet jeg at de blir anbefalt å spise for som er større enn "normalen" slik at de får tygget foret skikkelig og brukt tennene. Nevnte vetrinæren din noe om bytte av for på katten din? Kan ett annnet for hjelpe på tannkjøttbetennelsen?

Utlogget marianne77

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 på: 11 April 2007, 19:29:46 »
Sa dyrlegen noe om hva dette kommer av?  Er det vanlig å få dette?  Håper Pusur blir bra fort så dere slipper kortison.

God bedring Pusur!

Takk takk:) Dyrlegen sa ikke  spesielt hva det kommer av. Både mennesker og dyr kan få det. Det er ikke smittsomt. men det går an å søke på nettet,så fåe vi kanskje noen svar.

Utlogget marianne77

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 11 April 2007, 19:33:01 »
Jeg vet at noen raser sliter med munn/tannsykdommer. Da vet jeg at de blir anbefalt å spise for som er større enn "normalen" slik at de får tygget foret skikkelig og brukt tennene. Nevnte vetrinæren din noe om bytte av for på katten din? Kan ett annnet for hjelpe på tannkjøttbetennelsen?
   Hun sa at Pusur måtte få boksemat nå pga såret. Ellers sa hun ikke noe om bytte av for,men det høres jo logisk ut det du sier. Skal spør om det når  jeg skal ned på sjekk med katten etter han er ferdig med kuren sin.

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #5 på: 11 April 2007, 20:26:54 »
Det kan du jo gjøre! Du kan jo også gjerne bløte opp tørrforet slik at det blir mykt?

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #6 på: 11 April 2007, 20:29:08 »
Ja der ser man. Og du om hadde vært med katten din tidligere uten at denne veterinæren klarte å se dette.   :icon_sad:
Regner med at det ikke var samme veterinæren som sist?

Får håpe at det ordner seg med kuren som han skal ha nå   :icon_smile:

Utlogget marianne77

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #7 på: 11 April 2007, 20:48:31 »
Ja der ser man. Og du om hadde vært med katten din tidligere uten at denne veterinæren klarte å se dette.   :icon_sad:
Regner med at det ikke var samme veterinæren som sist?

Får håpe at det ordner seg med kuren som han skal ha nå   :icon_smile:
   Dette var en annen veterinær ja. Pusur måtte få beroligende for at såret kunne sees. det lå veldig langt bak på tunga.Den første veterinæren bare kikka overflødig i munnen hans ( og Pusur var litt umulig) Så i går ble det beroligende på han for å få sjekket skikkelig. Er glad jeg vet hva som feiler han nå,så jeg slipper å gå å lure iallefall.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #8 på: 12 April 2007, 21:09:40 »
Krysser fingrene for at pusen blir frisk igjen.  :x-fingre[1]: