Skrevet av Emne: Krisemat for små kattunger.  (Lest 2766 ganger)

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 84
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Krisemat for små kattunger.
« på: 05 April 2007, 13:21:34 »
Lady har 3 kattunger som ble født den 13.03.  Hun er svært ung og liten og tynn.  Fikk melding fra han som passer kattene om at de små har hylt hele natta.  De er nok sultne, tror ikke mora har så mye melk nå.  Hadde tørrfor og våtfor til de små, men dette har de store spist opp.  Der nede gir de kokt spagetti eller brød til kattene (hvis de gir noe da).  Jeg mener at dette ikke er bra nok.  Kan de få tørrfor for voksne hvis dette er bløtgjort godt?  Eller vet dere om noe annet som kan gis som krisemat?  Tror ikke at han har så mye mat der, han spiser mest ute.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
SV: Krisemat for små kattunger.
« Svar #1 på: 05 April 2007, 13:28:03 »
Kokt fisk kanskje? blande det med kokt ris? morsmelkserstatning? Geitemelk? Må si jeg er blank på dette området her, men dette er ha jeg tror de kan spise..Marit her på forumet vet en del om slike ting..

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: 05 April 2007, 13:34:12 »
Butikkene er stengt så det er ikke mye å få tak i.  Fisk er svindyrt der, koster fra 7-30 euro kiloen, så det er det ikke mange katter som får.  Maten er nå dyrere i Hellas enn her hjemme i Norge. Utrolig, men sant. Jeg svarer han at han kan gi dem litt kokt ris nå, så får de i all fall litt i magen(håper jeg)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #3 på: 05 April 2007, 13:49:49 »
Uff da.. Går det ikke an å fiske litt selv da? Spør sikkert dumt, men her kjøper vi aldri fisk, når det er så enkelt og billig å skaffe selv. Melk da?

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 05 April 2007, 14:19:03 »
Jeg lo så jeg skrek da vi dro på fisketur første gang.  De brukte fiskekroker som ei knappenål, og snøret var som en sytråd.  Jeg fikk større fisker i akvariet mitt her hjemme i Norge.  Middelhavet er snart fisketom.  Fikk 30 kg fisk med meg fra pappa sist.  Da koste kattene seg, og folk fikk bekreftet at jeg var gal.

Har noen her i området som vet at jeg har mange katter.  De legger ut fiskebein på veien utafor der jeg bor.  Tror ikke du finner fisk på de beina under mikroskop engang.  Jeg jakter på de for å finne ut hvem det er siden jeg ikke vil ha denne snillheta.  De spisse beina der er farlige, har allerede hatt flere katter som har satt slike bein fast i halsen.

Her sier de at katter spiser hva som helst.  Så engang en stor hankatt som prøvde å spise en rå eubergin han fant på gata.  Fjotten jeg var sammen med sa at katten sikkert likte å smake på noe nytt!

Katten var SULTEN  SOM  BARE  HELVETE, etter min mening da.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #5 på: 05 April 2007, 15:18:40 »
Jeg tror nok i verste tilfellet at du kan forsøke å gi kattene oppbløtet tørrfôr om dere ikke får i kattungene noe annet. Er kattungene bare noen få uker kan det kanskje være best  først forsøke å då gitt de noe melk på egenhånd om kattemor ikke har nok mat. via en sprøte uten spiss, eller rett og slett med en skje eller fingeren.

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: 05 April 2007, 15:43:19 »
Jeg vet ikke hva han har der nede, men det er masse tørrfor for voksne.  Har sendt melding om råda jeg har fått, så får de finne ut av det  der.

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #7 på: 05 April 2007, 20:33:10 »
Her ville jeg gitt godt oppbløtet tørrfor, kattungene er over 3 uker, det går greit. Be han som passer katten se til at hun har god tilgang på vann, det er ekstremt viktig når de ammer. Prøv å få tak i kondensert melk, melk på boks (Nestlé), når butikkene åpner, det kan brukes som morsmelkerstatning.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #8 på: 05 April 2007, 22:21:10 »
http://www.home.no/dsr/kattungehjelpen.pdf

Legger ut den linken jeg fant her, i tilfelle noen andre har bruk for den også, Lisbet har fått den med meg på msn.

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
« Svar #9 på: 05 April 2007, 22:58:11 »
Den var fin den der.  jeg skal få den oversatt til gresk, OG  HENGE  DEN SOM  PLAKAT  PÅ  SUPERMARKEDET !!

TAKK!

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #10 på: 05 April 2007, 22:59:34 »
Det var veldig lurt! :icon_smile:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #11 på: 05 April 2007, 23:49:07 »
Den linken der var kjempefin.  :icon_smile:

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
« Svar #12 på: 06 April 2007, 13:28:11 »
Kattungene ville ikke ha oppblødt tørrfor.  Han koker litt spagetti som han moser med en sardinboks.  Er det for salt mat?