Skrevet av Emne: Det finnes mange som Savas  (Lest 1499 ganger)

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 84
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Det finnes mange som Savas
« på: 04 April 2007, 22:45:43 »
Jeg vil fortelle om naboen min i Hellas.  Han er 80 år og en svært snill mann.  Han kjøper tørrfor på markedet hver uke.  Hver dag legger han litt under bilen sin.  Han har også vannskåler i hagen.  Dette er for hjemløse dyr.

Selv har han 2 katter som yngler hele tida.  Han leverer ungene til dyrebutikken, men de er ikke 12 uker, ingen vil ha så gamle kattunger.  Han sier at det er bedre å gi de bort istedet for å avlive dem.  Dama som jobba hos dyrlegen tok en av disse små, den var ikke mer enn 3 uker( såvidt åpnet øynene).  Hun sa det hadde hun gjort mange ganger., hun mata den med flaske og hadde den på klinikken inntil den var større.  Igjen kjempediskusjon der. Jeg ville AVLIVE DE

Har snakka mye med han om å sterilisere de, men han har ikke råd.  MEN han legger ut mat, og det er bra.  Han har en veldig liten pensjon, så det er ikke lett for han.  Det er mange som han også, men han skjønner heller ikke at kattene ikke klarer seg selv, har funnet 3 døde katter i hagen hans.  Hver gang vi treffes prater vi om katt, og det tror jeg er med på å endre holdningene hans.

Jeg har heller ikke hatt penger til å sterilisere alle jeg har der (får ikke tak i dem heller).

Når jeg får mitt tilgodehavende kjører vi alle til vetrinæren og opererer dem, hunkatter såvel som Monser.  Da skal vi i allfall få ned bestanden i det området.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
SV: Det finnes mange som Savas
« Svar #1 på: 04 April 2007, 23:14:44 »
Det er kjempeflott at du jobber så aktivt med å spre holdninger rundt i området der du bor, din innsats er verdt gull. Desverre så er det jo kulturen der nede som gjør at katter så vel som hunder har den lave statusen de har, men ved å hele tiden jobbe aktivt med å forsøke å forbedre dette så hjelper man i allefall noen på vei til å forstå at her må noe gjøres.  :icon_smile: Kanskje så vil også disse personene etterhvert være med å spre bedre holdninger overfor dyr.

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: 04 April 2007, 23:35:22 »
Ja, det er det som er meningen også.  Det er så mange skandinaver som drar på ferie dit.  Tror at det hjelper hvis turistmassen blir aktiv i disse ferielandene.

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #3 på: 05 April 2007, 01:41:27 »
Var på Kreta for en del år tilbake.
Det var mange løskatter som gikk rundt i nærheten av restaurantene.
Innehaverne likte ikke at vi matet dem, men vi snek mat til dem under bordet likevel.

Husker en innehaver han ble så forbannet at han ropte og skreik til en av turistene
fordi hun matet en katt   :icon_frown:

Kan jo skjønne de på en måte, men da kan de jo være med på å gjøre noe
med problemet. Nytter ikke å kjefte på turistene i hvertfall.   :icon_neutral:

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 05 April 2007, 02:10:18 »
Jeg mater dem likevel jeg også.  Jeg sier rett ut at hadde jeg sett slike tilstander i Norge og ikke gjort noe med det måtte jeg gå i fengsel.  Mange kelnere føler seg nok litt tvunget til å reagere.  Kommer kontrollen eller (eieren) dit og ser dyr der får de en kraftig bot eller blir stengt for en periode.  Så har du den typen som smiler og prater med turisten, etterpå regelrett sparker han katta ut.  Jeg har mange historier om slikt.

En jeg jobber med er veldig glad i dyr, men han har også helt feil holdning til mye, vi krangler stadig vekk om dette.  Nok om det.  For et par mnd siden så han en albansk ungdom som heiv en liten kattunge opp i lufta, sparka til den flere ganger før kattungen falt død i bakken.  Han ble så forbanna at han rente på ungdommen og brakk armen hans.  Politiet kom, ungdommen lå i bakken og jamret seg over hvor vondt han hadde i armen.  Politimannen gikk bort og tråkket på den brekte armen og spurte om det gjorde vondt.  Tror ikke denne ungdommen(17-18 år)gjør slikt igjen.  Jeg liker ikke vold, men jeg synes ikke synd på ungdommen i all fall.  Han fikk som fortjent.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #5 på: 05 April 2007, 11:42:48 »
  Politimannen gikk bort og tråkket på den brekte armen og spurte om det gjorde vondt.  

:redd: Dette sier mye om tilstandene der nede......

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #6 på: 05 April 2007, 12:20:25 »
Fytti grisen.. Jeg hadde nok gjort det samme med han ungdommen der ja.. :icon_mad: Helt utrolig så mange stygge mennesker som finnes.