Skrevet av Emne: hvordan vet jeg om faith har med babiser i magen fra sin lille tur og hvor lenge  (Lest 4366 ganger)

Utlogget ninajeanette

• Koseklumpen
  • Takket: 9
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
og hvor lenge er katten drektig?
bør  hun få noe tillegs for hvis det er noe sjans for at hun er drektig ?

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
Jeg TROR det er ca64 dager de er drektig. Etter tre uker så kan du ta henne med til ultralyd for å sjekke om hun er drektig. Hun vil også få rosa og større pupper..

Nova

• Gjest
Hvis du tar henne med til dyrlegen så fjerner han fostrene samtidig som han kastrerer :icon_smile:
« Siste redigering: 05 April 2007, 16:46:58 av Nova »

Utlogget ninajeanette

• Koseklumpen
    • Vis profil
jeg vil ikke fjerne fostrene, er det først blitt liv vil jeg ikke ta livet av dem :icon_mad:
er det noen spesielle forbredelser  jeg bør tenke på før evt fødsel?

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
Da må du forsikre deg om at de små har hjem før du overhode planlegger å sette de til verden. Og husk for hvert hjem du opptar, så er det en annen kattepus som virkelig trenger hjem som blir satt lengre tilbake i "køen"..

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
Du bør ordne en fødekasse, mat og vann og do når hun nærmer seg. Passe på å holde henne inne når tiden nærmer seg, la henne få fred og kanskje et eget rom når hun føder/har fått. Fødekassen bør være god og romslig, med mykt og varmt underlag, og være høy nok til at kattungene ikke kommer seg utav første tiden. Kanskje du burde reise til dyrlegen og få bekreftet at hun er gravid og evt ca termin? Kattungene bør få alle vaksiner og ormekurer, og de skal selvfølgelig være over 12 uker før de reiser fra mor. Så begynn tidlig med å finne gode hjem. Etter at kattemamma er ferdig med amming bør hun kastreres. Håper dette hjalp noe, har sikkert glemt en hel del, så feel free til å supplere, folkens! ;)

Utlogget ninajeanette

• Koseklumpen
    • Vis profil
Da må du forsikre deg om at de små har hjem før du overhode planlegger å sette de til verden. Og husk for hvert hjem du opptar, så er det en annen kattepus som virkelig trenger hjem som blir satt lengre tilbake i "køen"..

de blir hos meg til de får nye hjem, jeg er ikke for å abortere , det har jeg ikke samvittighet til :love:

Utlogget ninajeanette

• Koseklumpen
    • Vis profil
Du bør ordne en fødekasse, mat og vann og do når hun nærmer seg. Passe på å holde henne inne når tiden nærmer seg, la henne få fred og kanskje et eget rom når hun føder/har fått. Fødekassen bør være god og romslig, med mykt og varmt underlag, og være høy nok til at kattungene ikke kommer seg utav første tiden. Kanskje du burde reise til dyrlegen og få bekreftet at hun er gravid og evt ca termin? Kattungene bør få alle vaksiner og ormekurer, og de skal selvfølgelig være over 12 uker før de reiser fra mor. Så begynn tidlig med å finne gode hjem. Etter at kattemamma er ferdig med amming bør hun kastreres. Håper dette hjalp noe, har sikkert glemt en hel del, så feel free til å supplere, folkens! ;)

TUSEN TAKK FOR GODE RÅD CATZY :crazy[1]:

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
de blir hos meg til de får nye hjem, jeg er ikke for å abortere , det har jeg ikke samvittighet til :love:
Jeg prøver ikke å være slem her. Men hva om hun får seks-syv kattunger? Har du plass til å ha de? Penger? Tid? Det koster mye penger, kattungene kan være syke, det kan være kattemamma trenger keisersnitt? Når de er små så ligger de i fødekassen, men når de blir litt eldre så holder det ikke, da trenger de litt plass å slå seg løs på. Det er mye å tenke på når det gjelder kattunger, de er ikke bare søte og små.
Bare tenkt deg om en gang til før du bestemmer deg for at du skal beholde de om hun er drektig. Husk det er en påkjenning for kattemor å bære de frem også!

Utlogget ninajeanette

• Koseklumpen
    • Vis profil
har god plass, tilogmed plass nok til å separere ho og han kattene og har masse tid for jeg er hjemme værende og vi har en snill dyrlege :savle[1]:

det ordner seg vel for snille jenter :x-fingre[1]:

Nova

• Gjest
jeg vil ikke fjerne fostrene, er det først blitt liv vil jeg ikke ta livet av dem :icon_mad:

Det vitner om sterk uvitenhet når du svarer meg slik... Når jeg svarer helt saklig i et innlegg, akter jeg ikke ta imot slikt tull!

Utlogget vero9ca

• Super avhengig pus
  • Takket: 42
  • Fra Sandnessjøen og er 28 år
    • Vis profil
    • Sandnessjøen Omplassering
« Siste redigering: 05 April 2007, 17:58:10 av SHOD »
www.shod.nu  Sandnessjøen Omplassering

Det finnes to fluktmuligheter fra livets elendighet: musikk og katter

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
    • Vis profil
Har du merket noe mer på pusen din om hun skal ha små da ?   :bigarmhug:

Utlogget vero9ca

• Super avhengig pus
  • Takket: 42
  • Fra Sandnessjøen og er 28 år
    • Vis profil
    • Sandnessjøen Omplassering
Drektigheten hos katt varer normalt fra 57 til 69 dager. Det er raportert stor variasjon innen ulike raser, og det er raportert om levedyktige kattunger etter drektighet ned til 52 dager og opp til 71 dager.

Mellom 2. og 3. drektighetsuke forandrer spenene form og farge. Fra å være helt bleke får de nå en tydelig rosa farge. De blir større, fastere og mer struttende. Ved halvgått drektighet begynner bukomfanget å øke. Og buken får etter hvert en appelsinform...
www.shod.nu  Sandnessjøen Omplassering

Det finnes to fluktmuligheter fra livets elendighet: musikk og katter

Utlogget ninajeanette

• Koseklumpen
    • Vis profil
vi satser på at hun ikke er drektig da :savle[1]: men  er hun da skal vi vi finne nye gode hjem til de, jeg skjønner og  jeg vet det er mange andre katter som trenger hjem og :savle[1]:

Utlogget 3 pusekatter

• Kattunge
  • **
  • Takket: 1
    • Vis profil
Synes det er supert at du vil finne opplysninger om fødsel,drektighet osv.Det viser jo at du bryr deg om pus å de små som evt kommer.Synes det er dårlig gjort ovenfor innlegger å legge inn svar som skal få henne til å få dårlig samvittighet for at hun ikke vil abortere bort kattungene ,å legge til momenter som at kattungene kan bli syke,det kan vell alle dyr bli.
Vil tro hun kan tenke seg til det selv :icon_neutral:
At andre ikke kan ta seg av dyrene sine bør vell ikke legges over på andres samvittighet.Tenk på alle rase kattungene som blir født da å tar opp plass for de stakkars kattene på gata?
Synes dere kritikere at det høres ok ut??

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
Det er da vel ingen av oss som påstår at hun ikke kan ta vare på dyrene sine? Jeg synes at rasekatter som avles opp i kontrollerte former er flott, hadde vi klart det med huskattene også så hadde det ikke vært noe problem.. Huskatter er også en rase!
Jeg har kun sagt til henne at hun må tenke på at ting KAN skje! Om hun velger å beholde kattungene eller ikke er hennes valg.
Når man legger ut spørsmål på ett fora så må man også tåle å høre andre folks meninger, det er vel derfor vi har fora? Ikke alle meningene er likestile med våre egene, men vi må alle respektere hverandre. Jeg har gjort opp og avklart alt med Nina og Renate på privaten.

Du kan jo heller legge ut noe om drektighet i stede for å hetse oss som svarte på innlegget.

Utlogget 3 pusekatter

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
Det er da vel ingen av oss som påstår at hun ikke kan ta vare på dyrene sine? Jeg synes at rasekatter som avles opp i kontrollerte former er flott, hadde vi klart det med huskattene også så hadde det ikke vært noe problem.. Huskatter er også en rase!
Jeg har kun sagt til henne at hun må tenke på at ting KAN skje! Om hun velger å beholde kattungene eller ikke er hennes valg.
Når man legger ut spørsmål på ett fora så må man også tåle å høre andre folks meninger, det er vel derfor vi har fora? Ikke alle meningene er likestile med våre egene, men vi må alle respektere hverandre. Jeg har gjort opp og avklart alt med Nina og Renate på privaten.

Du kan jo heller legge ut noe om drektighet i stede for å hetse oss som svarte på innlegget.

Hetse,var kanskje litt å ta i da.Så klart har vi ikke like meninger,derfor svarte jeg fordi jeg ikke er enig i å svare på spørsmål på den måten.Men det er opp til hver enkelt selvsagt.
Å hvor har jeg skrevet at noen har beskyldt henne for å ikke ta være på dyrene sine?

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
Min eneste intensjon var å få henne til å tenke seg om en gang til før hun bestemte seg for å sette kattungene til verden om hun finner ut at hun var drektig. Jeg kan ikke se at det var noe gale i det overhode!
Beklager, hetse var ett fårlig ordvalg.
Om hun velger å beholde kattungene, om det er kattunger så er jo det opp til henne! Men, det er SÅ mange som vil ha kattunger fordi kattunger er så søte. Ikke tenker lengre enn at de får noen søte nurk som de kan kose litt med. Vi har alt for mange katter i dette landet som går for lut og kaldt vann, og det engasjerer meg ihvertfall. Du har selv gjort en kjempejobb med noen som ikke tok vare på katten sin, så du kan vel ikke si deg uenig?

Utlogget 3 pusekatter

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
Klart det engasjerer meg,er absolutt enig i det du skriver :dulte:
Jeg reagerte på måten ting ble skrevet på ikke på budskapet :icon_wink: