Hei! Jeg er ny her!
Jeg har en abyssiner-jente på ett og et halvt år. Hun er folkesky og nervøs! Om vi prøver å stryke henne løper hun avgårde, og om vi snakker til henne eller lokker på henne hører hun aldri etter. Med mindre det er noe godt å få, som kylling eller reker. =P Da kommer hun løpende og er sååå vennlig. Vi skulle ha henne på utstilling men hun var hylte og skrek og var helt gal, hun ville ikke ut fra buret sitt. Dommeren spurte katten "er det ingen som gir deg selvtillit hjemme?" og sendte meg et blikk jeg ikke tolker som hyggelig. Hva mente hun med det tro? jeg skryter av katten min hele tiden, stryker og koser med henne hele tiden, men kosingen må nesten skje som "tvangskosing" siden hun aldri vil kose! VI har også en gammel hannkatt, han er kastrert og er kjempe kosete. Vi har gitt dem samme "oppdragelse" så jeg skjønner ikke hva som er feil med min lille abyssinerjente! Det virker som hun bestandi er nervøs! Hender bare en sjelden gang at hun maler og kommer og vil kose, når hun koser biter hun, noe som hun tydeligvis synes er godt, men ike vi =P
Når hun koser vil hun også helst ha noe i munnen, som klærne våre, hun biter litt i tøyet og har det i munnen sin og sutter på en måte på det, og klyper og graver med potene sine. Min mor tror hun ble tatt for tidlig fra sin mor..
Har noen noen tips eller råd? Hvordan kan jeg få henne til å bli mere trygg på seg selv og omgivelsene?