Skrevet av Emne: Barberes puppene bort når hunkatter steriliseres?  (Lest 3947 ganger)

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 84
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Barberes puppene bort når hunkatter steriliseres?
« på: 03 April 2007, 11:45:11 »
Er det vanlig å barbere bort puppene sammen med pelsen når katten kastreres?  Det gjør de her og jeg synes ikke noe særlig om det.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: Barberes puppene bort når hunkatter steriliseres?
« Svar #1 på: 03 April 2007, 12:20:38 »
Mine 2 har da puppene sine enda  :icon_question:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #2 på: 03 April 2007, 13:00:31 »
Er det vanlig å barbere bort puppene sammen med pelsen når katten kastreres?  Det gjør de her og jeg synes ikke noe særlig om det.
Det kan ikke være sant! I såfall...finn en annen dyrklinikk!!!!
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #3 på: 03 April 2007, 16:21:56 »
Det var da groteskt! Finn en annen dyreklinikk pronto! Kun pelsen som skal barberes bort!

Nova

• Gjest
« Svar #4 på: 03 April 2007, 16:24:53 »

What? Jeg ser du bor i Hellas... håper de ikke gjør det overalt...  :icon_idea:

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 på: 03 April 2007, 17:52:54 »
Jeg mener også at det bare er pelsen som skal bort, men de tar puppene med, jeg tror det går litt fort for seg.
Har prøvet flere veterinærer, de har alle gjort det samme.  Noen av de vil heller ikke sterilisere kattene før de er gravide.  de sier alle at det er bare tull og sterilisere hankatter, men de gjør det for ca 65 euro.  Noen av kattene har også fått betennelse i såret, jeg har da måtte klemme rundt såret for å få ut verken.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #6 på: 03 April 2007, 17:56:51 »
Uff, de høres jo skikkelig useriøse ut disse her, finnes det flere veterinærer i området der du bor? Er det kun "ku-veterinærer", eller finnes det smådyrsveterinærer også? Det må være fryktelig vondt å se alle de stakkarane som har det vondt, man klarer jo ikke å hjelpe alle heller.. Du gjør en fantastisk jobb, jeg er så glad det finnes slike som deg.

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #7 på: 03 April 2007, 17:59:23 »
Jeg mener også at det bare er pelsen som skal bort, men de tar puppene med, jeg tror det går litt fort for seg.
Har prøvet flere veterinærer, de har alle gjort det samme.  Noen av de vil heller ikke sterilisere kattene før de er gravide.  de sier alle at det er bare tull og sterilisere hankatter, men de gjør det for ca 65 euro.  Noen av kattene har også fått betennelse i såret, jeg har da måtte klemme rundt såret for å få ut verken.

kva for tilstander......
altså, eg trur faktisk at eg ikkje ville kastrert kattene mine om det er kun ein slik behandling tilgjengelig.
bur du i byen i hellas eller langt ut på landet?

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
« Svar #8 på: 03 April 2007, 18:11:03 »
Bor 3 mil fra Athen, men har operert katt i Athen også, samme resultat.  Jeg skal krangle mere på denne barberinga og si at hvis puppene forsvinner vil de ikke få betalt.  Kanskje det hjelper.  Jeg liker heller ikke at de sier at kattene bør være gravid før de opereres, det gjør operasjonen lettere.

Men jeg kan ikke la være å sterilisere kattene siden det er så mange av dem.  Har jobba med den nye ordføreren under valgkampen og fikk han til å ta med i programmet at katter og hunder skulle steriliseres.  Byen skulle betale noe av kostnaden.  Etter seieren var i boks ser det ut som om han har glemt hele saken. 

Dyrlegene er i mot å sterilisere hankatter, men for ca 65 euro gjør de det. 

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #9 på: 03 April 2007, 18:16:06 »
Steik for noen fe-haud. Hadde jeg vært dyrlege, skulle jeg kommet ned og operert dem gratis til deg.. ah! blir så forbanna av slik uvitenhet :icon_mad:

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #10 på: 03 April 2007, 18:18:41 »
jepp, heilt einig. hadde eg vore dyrlege, så hadde eg kombinert det med ein sydentur, overtat lisbet til å la meg kubbe gratis hjå ho og kastrert kattane ein etter ein. og ikkje minst ville eg lært opp dyrlegene der nede.

men diverre er eg ikkje dyrlege.

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
« Svar #11 på: 03 April 2007, 18:22:53 »
Jeg har allerede tilbudt 1 det, så hvem vet hva som kan skje.  Vi får se når jeg flytter til Santorini om jeg kan få til noe der, mange turister drar dit (dyrleger og studenter også)

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #12 på: 03 April 2007, 18:44:16 »
Hva i alle dager er det du sier? Ikke bare barberer de vekk brystene, men de må også være gravide for å bli opperert?  :icon_eek:

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #13 på: 03 April 2007, 18:48:08 »
Dette er det mest syke jeg har vært borti, er dette standard meninger i Hellas??

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #14 på: 03 April 2007, 18:54:42 »
Huff, dette høres ikke noe særlig ut.  :o

Men jeg vil bare si at innatsen din for de hjemløse kattene er i allefall fantastisk. Der kastrerere du katter som ikke er dine, du er med å bidrar til at noe kattebestanden ikke øker så mye som den kunne ha gjort. Dette får du en takk av fra meg.  :icon_smile: Flott å se deg på forumet igjen. Jeg tenkte faktisk på deg for ikke så lenge siden, jeg kom til å tenke på den innsatsen du gjør for hjemløse katter i Hellas og lurte på hvordan det gikk, tenkte det var lenge siden jeg hadde sett deg her inne.
« Siste redigering: 03 April 2007, 18:57:43 av Kitziee »

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
« Svar #15 på: 03 April 2007, 18:57:06 »
Det er utrolig stor uvitenhet der ja.  Det er få som lar kattene komme inn, de sover og blir matet ute.  Mange har de nok som ei levende musefelle.  De som har katt lar de ikke komme ut, de er huskatter.

Tror nok de fleste grekere ikke ser på hverken katt eller hund som noe som har verdi.  Det fleste katter har ikke navn engang.  Det er helt vanlig å kjøre dyr bort og slippe dem ut på en fremmed plass når de ikke vil ha dem mere.  Ungene får kattunger og hvalper ofte.  Og disse er så små mange ganger at de ikke er begynt å spise.  Leker til barna vet dere.  FY!!!  

Svært mange hus har vakthund.  Denne blir svært skjeldent klappet eller pratet til.  Den skal være "vill".  Sannheten er at disse hundene er så selskapssyke at de lar alle som prater til dem komme inn uten å si noe.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #16 på: 03 April 2007, 18:58:35 »
 :skjelveleppe: Ouff får helt ondt her eg sitter!!  :skjelveleppe:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #17 på: 03 April 2007, 19:21:28 »
Uff, jeg blir både sint og lei meg på en gang. Hvordan kan de være så uvitne og stygge mot dyr? Det høres ut som at det er verre enn i Norge, det MÅ det jo være. Gurimalla.. og så sitter du der, oppi det hele, godheten selv... :icon_sad: Jeg hadde gjort det samme om jeg var deg. Du får en takk fra meg. :bigarmhug:

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #18 på: 03 April 2007, 19:26:22 »
Får helt helt vondt i meg, huff

Driver du å jobber for hjemløse katter og hunder der nede?

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
« Svar #19 på: 03 April 2007, 19:30:42 »
Nei, jeg jobber i et prosjekt som går på forutsigelse av jordskjelv.  Jeg har aldri ønsket å ha katt jeg, men slik ble det nå ikke.  Tviler ikke på at det blir mange flere, men så dør det jo mange også.  Har allerede begravet over 30 katter i hagen ( jeg har ikke avlivet dem altså)