Skrevet av Emne: Pus blitt dårlig av antibiotika, hva skal jeg gjøre??  (Lest 3282 ganger)

Utlogget Selma and me

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
  • I *heart* cats!
    • Vis profil
Pus blitt dårlig av antibiotika, hva skal jeg gjøre??
« på: 02 April 2007, 18:10:41 »
OFF, har noen erfaring med katter som har blitt dårlige av antibiotika? Pus hadde en hissig øyeinfeksjon og fikk 2ml. imacillin i 10 dager. Hun har spist minimalt de dagene. Den 10 dagen hadde hun blitt skikkelig dårlig og hun så helt fjern ut. jeg var redd hun skulle dø faktisk.. men jeg ringte min bror som er dyrlege og han mente hun reagerer på antibiotikaen. Hun har diare, oppkast og er veldig slapp. Hun spiser nå nesten ingenting og drikker lite. Men jeg flyr etter henne med vannskåla, det hjelper for da får hun i seg lit mer. Nå er det to uker siden hun var hos veterinærern (da hun fikk imacillin) og hun er fortsatt dårlig, altså 4 dager etter kuren er ferdig. Hun kaster opp flere ganger om dagen og da er det bare skum i og med at hun ikke har noe i magen.. Er dette farlig? hun er på bedringens vei, men det er så fælt og se... ser at hun føler seg kvalm da hun svelger spytt og er meget redusert. Jeg ringte veterinæren idag, han skulle ringe meg tilbake men det har han ikke gjort..:(
Hun jeg snakket med der sa dette var sjeldent. har noen her en slik erfaring? Hilsen bekymret kattemor!!
Jeg ELSKER katter jeg!

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
SV: Pus blitt dårlig av antibiotika, hva skal jeg gjøre??
« Svar #1 på: 02 April 2007, 19:20:12 »
Eneste jeg kan anbefale deg å koke vannet og gi det temperert.
Har du sei, så kok det til katten og gjerne litt kokt ris hvis katten liker det.

Men det viktigste, ta og ring til veterrinæren igjen slik at katten kan bli undersøkt
og evt. at du kan få zoolac eller noe annet som kan hjelpe katten.

Utlogget Selma and me

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
  • I *heart* cats!
    • Vis profil
« Svar #2 på: 05 April 2007, 14:53:40 »
tusen takk, det var et godt tips.. jeg dro til veterinæren igjen igår og hun har fått ny antibiotikakur (en annen som også bare varer i 2 dager) han mente hun har ubalanse i mage- og tarmsystemet og det måtte behandles. Fikke en bråte med medisiner..uff uff jeg er skeptisk til sånt, hvertfall når hun ble dårlig av den andre (er hvertfall min teori da). Etter den antibiotikakuren skal hun som du sier få Zoolac ja! :)

Jeg ELSKER katter jeg!

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #3 på: 05 April 2007, 15:15:41 »
tusen takk, det var et godt tips.. jeg dro til veterinæren igjen igår og hun har fått ny antibiotikakur (en annen som også bare varer i 2 dager) han mente hun har ubalanse i mage- og tarmsystemet og det måtte behandles. Fikke en bråte med medisiner..uff uff jeg er skeptisk til sånt, hvertfall når hun ble dårlig av den andre (er hvertfall min teori da). Etter den antibiotikakuren skal hun som du sier få Zoolac ja! :)

ZooLac bør (sammen med Canicur) gis under antibiotikakuren.  :wink[1]: