Skrevet av Emne: Sjokkert! så ekkelt!  (Lest 1578 ganger)

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
  • Takket: 7
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Sjokkert! så ekkelt!
« på: 02 April 2007, 17:40:45 »
Jeg skulle smøre inn min gamle hannkatt isted med noe slikt middel mot allergen (CleanPet?). Tok litt på en klut og begynte å smøre. Kluten var SVART  :icon_question:

Katten var rett og slett DRIT-skitten. Katten har svart pels så så ikke det før jeg begynte å smøre han inn. Å noe så ekkelt! Tok han rett og slett i dusjen! Skrubbet med katteshampoo to ganger, vasket, gnikket, dusjet, tørket. Å pusen som er såååå redd vann da! (Søstra mi hev han i badekaret da han var kattunge så han er livredd vann). Men jeg hadde ikke noe valg  :icon_idea:

Har dere opplevd noe slikt? Han er snart 15 år gammel, veier altfor mye, så klarer sikkert ikke vaske seg skikkelig som da han var "ungdom".

Utlogget Kattekvinnen

• Koseklumpen
  • Takket: 4
    • Vis profil
SV: Sjokkert! så ekkelt!
« Svar #1 på: 02 April 2007, 18:34:30 »
oi, uff da!! Det hørtes ikke bra ut! En av mine katter ahr en tendens til å bli skitnere enn den andre, lukte litt og slikt, men lenge siden jeg trengte å vaske han sist nå.
Men hvordan greide du vaske pusen din?om han er livredd vann tenker jeg på... jeg får det Ikke til nemlig. Da er jeg blodig med hullete klær osv... har du en genial måte??  :gikkoppetlys:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #2 på: 03 April 2007, 16:47:31 »
Issa, hørtes ikke bra ut! Kan du ikke kjøpe tørrsjampo til han da?

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #3 på: 03 April 2007, 22:53:08 »
Issa, hørtes ikke bra ut! Kan du ikke kjøpe tørrsjampo til han da?

Tørrshampoo var overhode ikke noe som falt meg inn  :icon_question: Men han trengte virkelig det badet med VANN, mye vann! 

Noe særlig tips har jeg egentlig ikke, men jeg tror stakkaren var så sjokkert at han klarte ikke noe annet enn å knurre når jeg var ferdig. Jeg har flislagt gulv med sluk, så dro dusjhodet ut fra dusjkabinettet, lagde til en balje med vann, såpe og håndkle klart, så duppet jeg han litt i vannet, tok ett litermål og "øste" over han, og gnidde inn shampoo... Så spylte jeg av stakkaren.

Han har aldri luktet noe vondt eller sett skitten ut, og det gjor ikke han nå heller. Fikk nesten noia jeg når jeg så hvor skitten han faktisk var!  :icon_question:

Nova

• Gjest
« Svar #4 på: 04 April 2007, 03:43:43 »
Er det utekatt? Kanskje han bare har rullet seg i jord og dritt.

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #5 på: 04 April 2007, 18:04:49 »
Han er utekatt ja, men går aldri lengre enn til gjerdet rundt huset. Og har ikke noe slikt han kan rulle seg i for å bli såååå skitten. Det vistes ikke noe på han før jeg skulle gnikke inn den Cleanpet allergi- greia.

Drømte i natt at han bare farget av...  :le[1]:

Nova

• Gjest
« Svar #6 på: 10 April 2007, 02:58:31 »
Det heter Petal Cleanse :icon_smile: