det er rart dette, at kattene tar seg turer og blir borte i flere dager, men bestemor som har hatt katter i alle år sier til meg at det er slettes ikke unormalt at de tar seg slike oppdagelsesreiser i ny og ne, forsker og finner ut, området rundt seg! At de kanskje har fulgt etter en katt eller fugl, og deretter rota seg litt bort, er ikke uvanlig. Men katter finner alltids tilbake!
Jeg hadde en kattunge en gang (Frank Zappa!) som fulgte etter bilsporene til besteforeldra mine, og gikk opp til der de bor, og bosatte deg der. 1 km gikk han etter nasen, han kjente sikkert lukten av katten de hadde fra før. Men vi henta han ikke hjem igjen da, han trivdes så godt der sammen med Fredrik!(jeg var bare jentungen) Og senere en gang når bestemor og bestefar flytta så fulgte begge kattene med, pr fot! De gikk etter!
Altså, katter finner alltids frem igjen! Men kattene skulle hatt en sender på seg, så vi kunne følge med en skjerm på hvor de gikk når de er ute, og hvor de var når de forsvant i flere dager, det hadde vært praktisk det!
Lykke til videre i letingen, og sjekk i andre nabolag som ligger i nærheten. Vår katt var vertfall der! :leiseg: