Skrevet av Emne: Lopper på katt  (Lest 1558 ganger)

Frikka

• Gjest
Lopper på katt
« på: 31 Mars 2007, 00:27:23 »
jeg og kjæresten min har fått masse "myggstikk" på kroppen de siste dagene... og etter å ha lest litt rundt på nett så fant vi ut at det var lopper... vi har hatt kattene i senga osv.. kommer de fra kattene da? og oppi senga sånn at de har stukket oss? hvordan kan jeg se om kattene mine har lopper??? ser ikke noe dyr på dem nå..... hva burde jeg gjøre med katt, oss og senga?? syns det er skikkelig ekkelt og vil ikke legge meg i senga...

tips råd etc noen??

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
SV: Lopper på katt
« Svar #1 på: 31 Mars 2007, 06:43:46 »
Kjøp Frontline, det er en væske som du drypper i nakken, mellom skulderbladene, på katten. Jeg er ikke helt sikker på om det er reseptfritt. Effekten mot lopper varer 7 uker, mot flått 3 - 5 uker.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 84
    • Vis profil
« Svar #2 på: 03 April 2007, 11:39:44 »
Jeg kjøpte Frontline spray.  For sikkerhets skyld sprayer jeg nå senga og sofaen med jevne mellomrom.  Bruker også denne på kattene.

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #3 på: 03 April 2007, 13:12:51 »
Ang. hva du gjør med sengen. Vask sengeklær på 60%. Støvsug og vask huset skikkelig.
Hvis loppene kommer fra kattene så vil du se det med at de plutselig begynner å "bite" i pelsen,
og klø seg mer enn normalt.

Frontline har vært reseptbelagt i Norge, om det er det ennå er jeg ikke sikker på.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #4 på: 03 April 2007, 16:32:35 »
Du kan også hive sengklær og dyner/puter i fryseren, det kverker alt. Det finnes vel loppemidler som du kan vaske katten med også, om det er skikkelig ille.