Skrevet av Emne: tips?  (Lest 500 ganger)

jannepus

• Gjest
tips?
« på: 16 August 2005, 19:27:32 »
pusen vill ikke drikke vann, bare melk el fløte, har noen tips om hvordan jeg får henne til å drikke vann, setter frem friskt vann minimum 3 ganger om dagen men hun lukter ikke på det en gang?  :?:  og er det bra for katter ogspise kokt laks det er jo sunt og pusen er kjempeglad i det! :hæh:

Utlogget Lillian

• Koseklumpen
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • (N) Blåmann's
tips?
« Svar #1 på: 16 August 2005, 19:31:07 »
Bland vann i melk/fløte også har du mer og mer vann i etterhvert som du ser at katten drikker det.  Tilslutt er det så lite fløte i blandingen at det eneste fløten gjør er å sette farge på vannet.  Når dette er gjort prøv å server rent vann.

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Kjønn: Kvinne
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
tips?
« Svar #2 på: 16 August 2005, 21:42:19 »
Rocky drikker kun fra fiskebollen! Kanskje fisken setter litt godsmak på vannet? :lol:

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
tips?
« Svar #3 på: 17 August 2005, 21:06:51 »
Sitat fra: SuperHanne
Rocky drikker kun fra fiskebollen! Kanskje fisken setter litt godsmak på vannet? :lol:

Mmmmmmmmmmmmm....Fiskela ke!! :sistenytt:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Re: tips?
« Svar #4 på: 17 August 2005, 23:09:24 »
Sitat fra: jannepus
og er det bra for katter ogspise kokt laks det er jo sunt og pusen er kjempeglad i det! :hæh:

Slik jeg har forstått det ved å lese i noen kattebøker så skal ikke katter ha rød fisk i det hele tatt, det er ikke bra for dem. men hvit fisk kan du godt gi så lenge den er kokt, men katten bør ikke få fisk mer en maks en gang i uken (sa min dyrlege da jeg spurte for en tid tilbake)

Attack`s

• Gjest
tips?
« Svar #5 på: 18 August 2005, 00:37:14 »
Legg bittelitt GEM pulver (fra apotek) i vannet eller litt ølgjær pulver i vannet.
Individuelt,men det har slått an godt her i huset,da jeg har brukt det til andre formål.
Men om det er medisinsk eller til vanlig bruk,så er det ikke skadelig.

jannepus

• Gjest
takk
« Svar #6 på: 21 August 2005, 00:27:38 »
-for alle forslag skal prøve.