Skrevet av Emne: Fødeplass..  (Lest 1291 ganger)

Utlogget 3 pusekatter

• Kattunge
  • **
  • Takket: 1
    • Vis profil
Fødeplass..
« på: 24 Mars 2007, 08:57:54 »
Siden snøhvit liker seg best i kjellerstuen,regner vi med at at hun kommer til å føde kattungene der.Men hva er best for henne å kattungene å ligge i?Ser at noen bruker papp esker,er det ok.De klarer vel ikke å holde noe særlig på varmen de små?

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
SV: Fødeplass..
« Svar #1 på: 24 Mars 2007, 10:00:26 »
Mange bruker vel pappesker med avispapir i, særlig under fødselen siden det blir en del gris, men det går jo ann å skifte ut etterpå? Nå har jeg ikke hatt kattefødsel i hus selv, men har lest at mange katter ofte ikke bryr seg om fødekassen som blir laget til dem, men at de finner seg en plass de foretrekker på egenhånd. :)

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 84
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #2 på: 03 April 2007, 22:03:20 »
Jeg ordnet pappeske med tøy i bunnen, men nei, der ville de ikke være.  den første som fødte hadde lurt seg inn i en skuff i klesskapet.  Der fødte hun på spill, fotografier og mynter.  Etter fødselen fraktet hun de sjøl opp i pappeska som jeg hadde satt på soverommet.

En annen fødte om natta på sofaen.  Denne katten så jeg først da hun var veldig liten.  Hun hadde ramlet opp i ei tønne med vann og svømte og skrek der i timevis.  Fikk omsider klatret over gjerdet og tømt bøtta for vann.  Varmet og tørket henne, men så stakk hun av etter at hun kom seg litt.  Hun kom tilbake tidlig på vinteren, og etter noen uker flytta hun inn, men jeg kunne ikke ta på henne.  Nå har hun tre små ved siden av senga mi, hun flyttet dem dit inn selv.

En annen fødte ute under en busk, men hun kom og "hentet" meg slik at vi fikk henta ungene.

Har også hatt fødsler i esker ute.

Kun en gang har en katt født i eska jeg laget.  Hun hadde store problemer, jeg måtte "dra" ut ungene og hjelpe å kutte navlestrengen.  Hun var totalt utmattet.

Utlogget (N)Mabriga

• Nytt medlem
  • *
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #3 på: 03 April 2007, 23:31:45 »
Hei.
Jeg er sibir oppdretter.
Min katt føde inne i et skap jeg hadde lavet til henne.
Men problemet er at det må vær godt og varmt der kattungene ligger da de ikke produserer varme selv og det skal ikke mye til før de dør fordi det er for kalt.
Så jeg hadde 2 varme flasker unner dem
Min katt begynte med og bære kattungene rundt og det er dumt da kan man miste noen så jeg la henne i et av de vari kennel burene med døren oppe da sluttet hun.
Og der var det godt og lunt så reiner med at hun vill føde der neste gang når den tiden kommer.

http://www.freewebs.com/stanleysiberians/index.htm
http://www.geocities.com/stanlejpoodles/index.html