Skrevet av Emne: Vært til dyrlegen i dag.  (Lest 1228 ganger)

Utlogget 3 pusekatter

• Kattunge
  • **
  • Takket: 1
    • Vis profil
Vært til dyrlegen i dag.
« på: 23 Mars 2007, 17:33:19 »
For å undersøke Snøhvit,å finne ut når termin var.Om 2 uker kommer det kattunger i huset :love:
Stakkars pus,hun var livredd.Hun har sikkert aldri vært med å kjørt bil før,å aldri vært i ett bur.Hun skrek hele veien til dyrlegen,men det gikk veldig fint å undersøke henne.Kjempeflink var hun.
Kjøpte p-piller,dyrlegen sa at hun kunne bli drektig i gjen etter bare 1 uke,så da skal hun få det til kattungene er ferdige med å die.Så skal hun stereliseres.
Siden vi vet så lite om henne(Hun var Hjemløs)så fikk vi veid henne å vite sånn ca alder 1-1,5 trodde dyrlegen.Hun veide 3,6 kg med stor mage vel å merke,så hun er fortsatt ganske tynn.
Kjøpte Royal canin kitten til henne ,får at hun skal få legge på seg mest mulig fram til fødsel å ha masse næring til kattungene.

Pga sykdom i familien må vi reise bort i neste uke(torsdag) å blir borte en uke,å da kan mest trolig kattungene bli født mens vi er borte :grine:Jeg som har så lyst til å være her hos henne når de kommer :skjelveleppe:
Det som bekymrer meg mest er de andre 2 kattene i hus,om de kan gjøre de små noen ting?Det er en hunn å enhann katte.
Noen som har erfaring ang det her??

Vi har snille naboer som bruker å passe kattene mens vi er borte,tenkte på kattepensjonat til snøhvit,men ettersom vi ikke vet om hun er vaksinert så kan hun ikke det...

Trenger litt tips å gode råd så jeg ikke kommer til å bekymre meg så alt for mye foe henne.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
SV: Vært til dyrlegen i dag.
« Svar #1 på: 23 Mars 2007, 18:20:38 »
Det beste rådet som jeg kan gi er jo noe du selv har skrevet, få noen til å passe kattene. Siden katten kan føde mens dere er borte ville jeg sørget for at naboene er innom flere ganger om dagene for å se hvordan det står til siden kattungene kan komme når som helst. Det er ikke altid kattefødsler går knirkefritt så det bør dermed være noen der hos henne om hun setter i gang.

Utlogget ninajeanette

• Koseklumpen
  • Takket: 9
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #2 på: 23 Mars 2007, 18:23:47 »
du får ikke noen katte vante til og ha hun hos seg da?
 kanskje noen her på forumet bor i nærheten av deg ? hvor bor du hen foresten?

Utlogget 3 pusekatter

• Kattunge
  • **
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #3 på: 23 Mars 2007, 19:15:54 »
Naboene skal passe de,men de er ikke kattevante.Så føler jeg at det er best for henne å være her hjemme hvor hun føler seg trygg.
Vi bor i sør tøndelag 3 mil uten for trheim

Utlogget ninajeanette

• Koseklumpen
  • Takket: 9
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #4 på: 23 Mars 2007, 19:47:01 »
skulle gjerne tilbydt meg å passe jeg men bor i oslo :icon_rolleyes:

Utlogget 3 pusekatter

• Kattunge
  • **