Skrevet av Emne: Hvordan få to katter til å gå sammen?  (Lest 1080 ganger)

Pusi

• Gjest
Hvordan få to katter til å gå sammen?
« på: 16 August 2005, 00:08:40 »
Bare lurer...
Hvis man har to katter og de bare begynner å sloss når man har de i samme rom, er det noe man kan gjøre for å få de til å gå greit sammen? Har dere noen gode tips?

Utlogget cicca

• Fin pus
  • Takket: 16
  • Kjønn: Kvinne
  • -ceclie
    • Vis profil
« Svar #1 på: 16 August 2005, 11:49:37 »
Det lurer i grunn jeg på og. Hva gjør dere når dere har katt fra før, og ønsker en til? tilvenning og sånn?

Utlogget gojoh

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://www.freewebs.com/bigap
« Svar #2 på: 16 August 2005, 18:10:43 »
Se innlegget Ny kattunge/gammel katt

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #3 på: 16 August 2005, 23:50:29 »
Min hankatt reagerte med knurring første dagene når han var liten, og vi fikk første hokatten vår, men etter noen dager var det greit da, så lenge han fikk mobbe henne litt å angripe forsiktig av og til. Men når hun døde, og han var alene en stund, og shakira kom til oss, var han mere overlegen første stunden, uten å angripe. Men det gikk ikke lange stunden før de var perlevenner! Noe som de fremdeles er, hopper på hverandre og lekesloss, og koser!  :lol:  :engel:  Så det var mine! Men han er veldig slik at han godtar det meste. Unger er intet problem for han, mens hun gjemmer seg. Alt etter katten sin oppførsel og sinne.. og hvordan den andre katten er(den nye) man må ihvertfall ikke glemme av den gamle når den nye kommer inn! Viktig og kose like mye med begge! Et godt tips er at hvis man har samboer, kan man klappe hver sin pus samtidig ;)

Utlogget songbird

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 27 August 2005, 13:45:52 »
Obelix er for øyeblikket litt misfornøyd med å ha fått ei lita jente å dele leiligheten med. Han er 6mnd, og hun er ca 12 uker. Han bruker omtrent hver eneste mulighet til å kaste seg på henne, frese og jage henne bort.

Skal jeg gå mellom de to, eller bare la de holde på? Jeg er så redd for at han skal skade henne...er dette normalt? Og er det håp for at de kan bli venner etterhvert?

hjeelp... :zplease:

Linda

• Gjest
« Svar #5 på: 27 August 2005, 13:48:50 »
Det er helt normalt med litt småkrangling i begynnelsen, det er noe kattene må finne ut av selv. Så lenge de ikke skader hverandre kan du bare la de holde på, så ordner det seg nok etter hvert :thumbsup:

Utlogget songbird

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: 27 August 2005, 13:54:02 »
Sitat fra: Linda
Det er helt normalt med litt småkrangling i begynnelsen, det er noe kattene må finne ut av selv. Så lenge de ikke skader hverandre kan du bare la de holde på, så ordner det seg nok etter hvert :thumbsup:

Okei...*sukke*
Det er bare så frustrerende å se på de. Stakkars Sara får jo ikke gå i fred noe sted.
Men jeg får vel bare la de styre det selv...og håper at han ikke tar helt knekken på henne.
Blir skummelt å skulle la de være alene hjemme på mandag...