Skrevet av Emne: Santo har rødt tannkjøtt!  (Lest 1253 ganger)

Nova

• Gjest
Santo har rødt tannkjøtt!
« på: 22 Mars 2007, 16:59:31 »
Vi dro til dyrlegen i dag for helsesjekk etter kastreringen. Alt stod bra til, ikke gått opp i vekt  :icon_smile:

Men han har litt rød tannkjøttrand, så jeg kjøpte Bucacat og tannbørste, så heretter blir det tannpuss. Når lille Zoltan også er kastrert så blir det fór utviklet spesielt for tenner heretter. Jeg fortalte dyrlegen at han spiser som en hest og at det ikke virker som om han har vondt i gummene. Hun sa at noen katter er bare født med ømfintlig tannkjøtt, og at jeg bare måtte ta litt ekstra hensyn til det. Så da gjør jeg det!!

Jeg pusset tennene på begge to i stad, de var ikke så glade for det, men de vet at jeg er sjefen, så ingen kjære mor  :icon_cool:

Og så litt skryt..  :icon_razz:  Venninna min var med meg, for hun har aldri hatt dyr og heller aldri vært hos en dyrlege før. Mens dyrlegen stod og ordnet noe papirarbeid, så spurte venninna mi meg om noe ang katters tannhelse, og jeg svarte så utfyllende jeg kunne. Etterpå snur dyrlegen seg og sier, "du har jaggu gjort leksa di, jente"!! Jeg ble så glad!!  :jippi[1]:  Det er gøy å høre slikt fra noen som virkelig kan sakene sine! Hun sa jeg hadde et høyt kunnskapsnivået og at jeg gjorde ALT riktig med kattene mine! WOW! Jeg går på skyer akkurat nå  :rules:

Så nå håper jeg bare at Santo sitt tannkjøtt blir bra igjen, så er det ingenting som er i veien. Heldigvis er han helt upåvirket!

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
SV: Santo har rødt tannkjøtt!
« Svar #1 på: 22 Mars 2007, 21:07:02 »
Så morsomt da.  :jippi[1]: Å få skryt av en veterinær på denne måten er jo supert.  :wink[1]:

Nova

• Gjest
« Svar #2 på: 22 Mars 2007, 21:54:31 »
Ja, det var kjempekoselig :jippi[1]: Ikke at jeg tviler på mine egne kunnskaper, men alle blir vel litt stolte av å få skryt av "kongen" sjøl, nemlig veteræren :rødmeja:

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #3 på: 22 Mars 2007, 21:58:32 »
Alltid morsomt med ros! :icon_smile:

Men du kan jo bruke tannfôr (oral care) allerede nå hvis du ønsker. Mine katter har fått 50-50 tannfôr fra de var små, og det har vært, og er, mer populært enn det vanlige fôret.

Nova

• Gjest
« Svar #4 på: 22 Mars 2007, 22:02:35 »
Ja, de skal få det, jeg vil bare vente til Zoltan er kastrert! :icon_smile: Skal kjøpe t/d :biggrin: