Skrevet av Emne: Vetrinær tjenester; hva betaler dere og hvilken vetrinær klinikk bruker dere?  (Lest 4403 ganger)

Utlogget ninajeanette

• Koseklumpen
  • Takket: 9
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
Jeg har brukt Skedsmo dyreklinikk, men etter anbefaling fra Kattemor så skal jeg prøve katteklinikken 10 liv på Lørenskog. (Jeg lurer på om jeg bestilte timen på Lørenskog dyreklinikk, men jeg tror det går på det samme..  :klø seg: )
Prisene husker jeg dessverre ikke, utenom kastrering og chip-merking av guttepusen min på 920kr. Da var det tilbud.

Utlogget Wanja

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 31
    • Vis profil
    • Min Bedagelige Verden
Kastrering og chip under 1000 kr? Oj! Her på klinikken vi bruker, har dem et sånn pakketilbud med kastrering, chip, 2 vaksiner, litt for, ormkur osv til 2000 kr. Hvordan er dette prismessig?

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
Priser her, Sandnessjøen:

Kastrering hokatte (sterilisering): 1300 (husker ikke på hannkatter)
Vaksinering (felovac IV): 363 per gang.....

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
Kastrering og chip under 1000 kr? Oj! Her på klinikken vi bruker, har dem et sånn pakketilbud med kastrering, chip, 2 vaksiner, litt for, ormkur osv til 2000 kr. Hvordan er dette prismessig?

Det høres ut som en veldig bra pris, synes jeg. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men i byer tror jeg i alle fall ikke man kan finne noe som er så mye billigere enn det. :icon_smile:

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 80
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
Betaler kr 290,- + mva for chipping i Spydeberg.
Da jeg vaksinerte (med Nobivac) og chippet 2 kattunger, og fikk helseattest, i tillegg til en resept til 3 ungen, som var sjuk, og derfor ikke ble vaksinert, betalte jeg kr 1690,- ( det var MED mva).Såvidt jeg vet, har jeg ikke fått noen av kattene mine kastrert der ennå - og det er heller ikke meningen at de skulle bli ennå.Og en vaksine med Felo-VAC PCT, kr 225,-
« Siste redigering: 21 Mars 2007, 21:47:46 av Wikrita »

Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan.
Walt Disney

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
Vi betalte ca 1200kr for hun-katten vår og 920kr for han-katten, så prisforskjellen på kjønnene er stor også.

Utlogget ninajeanette

• Koseklumpen
  • Takket: 9
    • Vis profil
Vi betalte ca 1200kr for hun-katten vår og 920kr for han-katten, så prisforskjellen på kjønnene er stor også.
HVOR?

hviktig at vi skriver hva og hvor :x-fingre[1]:

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
Kastrering hannkatt, PetVett Bergen : 570,-  :icon_smile:
ID-chip, PetVett Bergen : 480,-

Vaksine, Fel-o-vax pct, Fr.stad Dyrehospital : ca 400,-  (de lurte meg og sa at katten skulle få vaksinen jeg spesifikt ba om, Nobivac, og tilogmed når de satt sprøyta og jeg spurte igjen påsto de at katten fikk den vaksinen jeg ville han skulle få................. ::) )

På grunn av det og et par andre episoder der, vil jeg aldri anbefale noen å gå dit.
« Siste redigering: 22 Mars 2007, 00:33:30 av Alette »

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
HVOR?

hviktig at vi skriver hva og hvor :x-fingre[1]:
det står lengre oppe, Skedsmo dyreklinikk..  :icon_smile:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
Snakket litt med veterinæren i Namsos i dag og fortalte han at det så ut til at han hadde
forholdsvis billige priser.
Han sa at dette var et bevisst valg han hadde tatt for han ønsket å bidra til at
bestanden av hjemløse katter skulle avta, samt at han ville at folk skulle komme å få tatt helsesjekk
uten å måtte betale så dyrt for det.

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
Er usikker på pris for vaksine, men Ålesund dyreklinikk tok 400 for kastrering av hannkatter og 750 for hokatter. Spurte naboen min som var å kastrerte hannkattene sine nettopp ;)

Utlogget Niquex2

• Fin pus
  • Takket: 3
    • Vis profil
Jeg bruker Eidsvoll Dyreklinikk. Husker ikke hva jeg gav for å kastrere Nero. Kastrering+chip+en ormekur+et reisebur+mat ble 1600,-
Fjerning av hårballer kostet meg 531 ca. (fikk da også resept på sånn ati-flått)
Ellers er det 140 for kloklipping av marsvin. Ikke at det har noe med katter å gjøre.. men anyway.. :)
**It's better to wear furry slippers than carpeting the whole world**

Utlogget Janne

• Spretten katt
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • (N)Kingren's
Jeg bruker Jeløy og Moss dyreklinikk. -Alt etter hva jeg skal gjøre.
Moss dyreklinikk ligger rett ved der jeg bor. Og der vaksinerer jeg kattene.
Mens jeg tar HCM testing og mer alvorlige undersøkelser på Jeløy.

Hilsen Janne
Vi har kattunger. :-)

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
Vets4Pets i Heggedal i Asker. Det kostet 1000 å kastrere jentene våre for tre år siden, det ble altså 2000. Ellers tar de 400 for blodprøver, og jeg tror det er litt mer for urinprøver som blir tatt med kateter og sendt inn til dyrking...narkose koster litt også.

lily

• Gjest
Kastrering hannkatt, PetVett Bergen : 570,-  :icon_smile:

Oi! Så flott! Jeg som har satt av 1500,- til kastrering av mine to hannkatter, og var forberedt på å måtte ut med en hundrelapp eller to til.. Da har jeg jo penger til overs  :biggrin: Er det vanlig å få rabatt om man tar to katter samtidig? Og hvis jeg chipper begge samtidig som de kastreres, kan jeg få noen rabatt da..?  :rødmeja:

lily

• Gjest
Vi betalte forresten rett over 3000,- for vaksinering og veterinærsjekk av 4 kattunger, kastrering av kattemor, en body til kattemor (ca 200,-), en boks Hill's våtfôr og en Strongbow (eller er det Stronghold det heter..? :klø seg:) middkur på Stend Dyreklinikk (Bergen). Da fikk vi 10 % 'familierabatt' på vaksine og kastrering.

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
Jeg skal kastrere Ayla i morgen og betaler ca 1000. Syns ikke det er ille..

lily

• Gjest
Tror det er ok pris på hunnkatt. Stend tar i hvert fall mer enn det! Lykke til med kastrering  :x-fingre[1]: