Skrevet av Emne: bæsjelukt  (Lest 1646 ganger)

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
bæsjelukt
« på: 18 Mars 2007, 19:19:44 »
pøbel sprer alltid eit meir eller mindre sterk snev av bæsjelukt frå rompen, men det heng ikkje fast noko. kan det vera noko teikn til sjukdom? beistet har det ikkje slik.
av og til er det slik at ein viker tilbake når han hopper opp på sofaen, av og til merker ein det berre om ein kjem litt nærmere rompen med nesen.

kva kan eg gjere?

heike

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
SV: bæsjelukt
« Svar #1 på: 18 Mars 2007, 20:04:31 »
 :hmmmm:  kan han kanskje ha en betennelse?
Tenker i første rekke på analkjertlene.

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #2 på: 18 Mars 2007, 21:16:23 »
Jeg har aldri merket dette på Ally, kan jo være kjertlene slik Ulla foreslår

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #3 på: 18 Mars 2007, 23:16:51 »
Moshe har ett slikt problem med analkjertlene om det evnt kunne være det da.. Hver gang hun koser kommer det en stank værre en værst, og denne lukta kjenner jeg egentlig fra rompa hele tiden, men det er væsrt når "lukten kommer" som jeg bruker si.. Det stanker pyyyton, og det skjer hele tiden.. =( Har vært til veterinær med henne 2 ganger for dette, og det er analkjertlene, bare at de ikke fyller seg helt opp men det renner fra dem hele tiden, de funker vist ikke helt normalt.. Jeg er ikke helt fornøyd med dyrlegens svar på at dette må vi leve med, for det plager både meg og Moshe. Vi kan ikke ha henne i fanget for hver gang hun koser kommer lukta..
Vi prøver ett spesialfor nå, som heter W/D..
Jeg vet ikke helt hva man kan gjøre.. Siden problemet ikke forsvant her etter vi var hos dyrlegen og hun liksom tømte analkjertlene, men det kom pittelittegranne hvit væske ut da. Problemet vårt er at det renner litt hele tiden, og det er synd for det ligger små flekker etter henne overalt, de vises ikke, men om man lukter kjenner man stank.. Det er lite soml ekker hver gang..
Det ser ut som hvit væske.. men det er sjelden vi egentlig ser væsken, for det kommer så lite hver gang at det forsvinner på en måte før man får sett det.....så lite, men alikevell så sterk lukt...
Kan det være likedan som Moshe? Kik i baken, se om det kommer noe ut? Kommer det luktflekker på klærne deres av pusen?

Hos oss er det ett problem, og det ergrer meg at man bare må leve med det, for det må da finnes hjelp til pusen..man ser at hun plages av det, hun slikker seg ofte bak og det er jo ett problem når man ikke kan kose så mye man ønsker med den lille kosekatten =( Hun vil jo så gjerne kose hele tiden..

Håper ikke det er dette som er med Pøbel, men skriver bare om Moshes lukt.. ifall det kunne være analkjertlene slik som med mOshe
« Siste redigering: 18 Mars 2007, 23:25:13 av miss »

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #4 på: 18 Mars 2007, 23:31:31 »
Kan nok være tette analkjertler ja.

Miss: Det går ann å operere bort de. ;)

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #5 på: 19 Mars 2007, 11:14:51 »

Miss: Det går ann å operere bort de. ;)

Har du noen erfaringer med det?  :) Evnt andre som har det?  :)
Det irriterer meg at dyrlegen stiller seg så likegyldig til det, operasjon hørte jeg ikke snakk om, jeg vet en annen snakket om det en gang jeg ringte om det, men da vi for 2 gang var med henne, så hørtes det ut som dyrlegen bare mente man måtte leve med det =( Kanskje siden dem ikke fyltes helt fulle eller noe.. Men det er jo ett problem når det renner fra dem hele tiden... =(

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #6 på: 19 Mars 2007, 11:49:30 »
Det behøver ikke å være analkjærtlene. Det kan være en pus som har mye luft i magen. De pruper ikke slik som oss. For hos katter siver denne lukta bare ut.

Min veninnde hadde dette problemet med en av kattene sine, men den fikk et annet for og ble bedre da. For det kan bare være så enklet at dette er en katt som danner mye gass i magen.

Og hver gagn den da hopper opp eller blir tatt i så lipper den ut gass.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08