Kattene jeg har nå er 11 og 2 år gamle, tidligere katter har blitt 8,5 år ( avlid pga alvorlig sykdom som ikke gikk an å helbrede ) 1 år ( påkjørt ) 17 år, ble dessverre avlivd etter at vi flyttet hjemmefra ( pusen vi hadde i barndommen

) vi har også hatt tre andre katter der en har forsvunnet, en har hatt blodkreft, og en som fikk løpetid og ble avlivd pga dette

) Disse siste kattene hadde vi da jeg var liten, gråt i flere dager da den som hadde løpetid ble avlivd ( billigere enn kastrering

) hadde ikke noe jeg skulle ha sagt i en alder av 9-10 år

Han som forsvant var heller ikke kastrert, og den som hadde blodkreft var en svak kattunge fra begynnelsen av, ingen av disse fylte noen gang et år.
Da jeg flyttet for meg selv lovte jeg dyrt og hellig at jeg ikke skulle behandle kattene slik som moren min gjorde

Kattene vi har får aller beste stell, får kun være ute på dagen når vi er hjemme, får kvalitetmat, jevnlig besøk hos veterinær, ormekurer , masse kos, blir kastrerte før de får gå ut osv :love:
Katter flest, særlig de som nesten bare går inne har veldig god sjans til å bli gamle koseklumper :love: Er heldigvis sjelden en sykdom er så alvorlig at pus må avlives :x-fingre[1]: