Skrevet av Emne: Katter og B12  (Lest 1464 ganger)

Tonks

• Gjest
Katter og B12
« på: 13 Mars 2007, 22:56:01 »
Hei.
Jeg bare lurer på om det er noen som vet om b12 tabletter er skadelige for katter...
Jeg har en Tonkineser som er helt vill etter de...

På forhånd takk.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
SV: Katter og B12
« Svar #1 på: 13 Mars 2007, 23:13:16 »
Det eneste jeg kan svare er at katter ikke skal ha medisiner beregnet på mennekser, jeg vil tro de heller ikke bør få vitaminer, men om det er skadelig vet jeg ikke. Du bør for sikkerhets skyld sørge for å holde vitamintablettene godt unna pusen slik at den ikke får mulighet til å jafse de i seg. (Katter skal jo vel heller ikke ha vitamintilskudd beregnet på katter om det ikke e anbefalt av veterinær at de trenger tilskudd i kosten, bare til sammenligning).

Tonks

• Gjest
« Svar #2 på: 14 Mars 2007, 22:41:56 »
Takk for svar... :)

Jeg tenkte meg at det kanskje ikke er optimalt.. Det er bare at han er helt gal etter B12 tabeletter..
Kanskje best jeg snakker med veterinær..

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #3 på: 14 Mars 2007, 23:20:53 »

Jeg tenkte meg at det kanskje ikke er optimalt.. Det er bare at han er helt gal etter B12 tabeletter..

Men da lurer jeg, lar du tablettene være tilgjengelig for pusen eller vil du gi de til han fordi han er helt vill etter dem?  :hmmmm:

Tonks

• Gjest
« Svar #4 på: 07 April 2007, 01:53:22 »

Men da lurer jeg, lar du tablettene være tilgjengelig for pusen eller vil du gi de til han fordi han er helt vill etter dem?  :hmmmm:

Tabelettene er selvfølgelig ikke tilgjengelige for katten. Det er bare hver gang jeg tar i boksen med b-12 kommer han løpende og vil helst krype ned i boksen.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #5 på: 08 April 2007, 01:01:41 »
Ahh, ok. :)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #6 på: 08 April 2007, 22:45:27 »
Det er ikke det at han forbinder lyden med klirrende tabletter med kattesnop da? Ta en boks og ha kattesnop i, og gi han heller det. Han bør ikke få noe som er beregnet på mennesker.