Skrevet av Emne: Trenger noen tips  (Lest 1794 ganger)

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
  • Takket: 7
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Trenger noen tips
« på: 13 Mars 2007, 20:55:49 »
Som sagt så sliter vi med øyebetennelse her på pusene. Katten jeg kjøpte for 14 dager siden dro dette med seg fra sitt tidligere hjem og smittet hele bølingen min av katter her. Så for 13 dager siden var vi hos dyrlegen, fikk salve som jeg har brukt på hele gjengen. Igår var vi ferdig med kuren på alle. MEN; raggis-jenta mi har ett skikkelig betent og væskende øye nå igjen!  :skjelveleppe:

Det blir nok en dyrlegetur til i morgen...  :( Noen tips til hvordan bli kvitt det uten antibiotika til hele klana her? For det var neste løsning sa dyrlegen sist...  :skjelveleppe:

Dere må hjelpe meg!

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
SV: Trenger noen tips
« Svar #1 på: 13 Mars 2007, 21:08:18 »
Dere må først finne ut hva slags type øyeplager det er snakk om........
Hvis du smører kattene i øynene, ha en tube til hver katt, slik at de ikke blir smittet av hverandre via tuben.

Men som nevnt, du MÅ kreve at dyrlegen skal finne ut hva slags øyenplager.  :rules: Hvis ikke blir det som å behandle i blinde. Er det feks Chlamydia må ALLE kattene på antibiotika i 4 uker, mens andre øyeplager ikke krever så drastisk behandling.

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #2 på: 13 Mars 2007, 21:10:32 »
jeg tror ikke du kommer utenom en antibiotikakur for å bli ordentlig kvitt dette. Uten skikkelig behandling du kan risikere at det kommer igjen og igjen og blir mer eller mindre kronisk.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #3 på: 13 Mars 2007, 22:51:39 »
Dere må først finne ut hva slags type øyeplager det er snakk om........
Hvis du smører kattene i øynene, ha en tube til hver katt, slik at de ikke blir smittet av hverandre via tuben.

Men som nevnt, du MÅ kreve at dyrlegen skal finne ut hva slags øyenplager.  :rules: Hvis ikke blir det som å behandle i blinde. Er det feks Chlamydia må ALLE kattene på antibiotika i 4 uker, mens andre øyeplager ikke krever så drastisk behandling.

Har brukt hver sin tube på hver av kattene, altså en tube pr katt. Å jeg har vært NØYE. Skrevet navn på alle tubene, stått opp hver bidige morgen kl 8 for å dryppe bølingen min selv om jeg har hatt fri. Å jeg MÅ ringe dyrlegen i morgen. Den minste jenta er tydelg medtatt av øyebetennelsen. Hun er slapp og orker ingenting.  :skjelveleppe:

jeg tror ikke du kommer utenom en antibiotikakur for å bli ordentlig kvitt dette. Uten skikkelig behandling du kan risikere at det kommer igjen og igjen og blir mer eller mindre kronisk.

Det er det jeg er livredd for. At vi skal bruke det så lenge de blir resistente mot salven...

Utlogget ninajeanette

• Koseklumpen
  • Takket: 9
    • Vis profil
« Svar #4 på: 13 Mars 2007, 22:54:07 »
dakkar puser, håper det ordner seg for deg snart da :x-fingre[1]:

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 84
    • Vis profil
« Svar #5 på: 04 April 2007, 08:04:27 »
Nesten alle de kattene jeg har og har hatt har hatt plager med øynene.  Jeg har brukt kokt vann og vasket øynene med det.  Det har virket bra på de fleste.  Noen har trengt mer, da har jeg kjøpt øyensalve og smurt på.  Jeg vasker meg godt på hendene og bruker fingeren til å smøre på salven.  Da kan jeg bruke tuben til flere katter.