Skrevet av Emne: Bading  (Lest 1258 ganger)

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
  • Takket: 7
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Bading
« på: 12 Mars 2007, 16:15:36 »
Tenkte jeg skulle begynne litt forsiktig med å venne raggisene mine til vann. For jeg vil ha de på utstilling, og her kommer de nok til å gå litt ut og inn etter som det passer når sommeren kommer. Å jeg har opplevd å få inn opprinnelige hvite katter før, som har vært svarte  :fnis[1]:

Tips på veien?

Utlogget SiriJ

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 52
    • Vis profil
    • (N) Norexodu`s oppdrett av Hellig Birma
SV: Bading
« Svar #1 på: 12 Mars 2007, 18:59:37 »
Begynn rolig...
Jeg hadde de inne på vadet med meg i beygnnelsen å bare lot vanne renne så de kunne leke med det :)
Mine går jo etter meg hvor enn jeg er så de er med når jeg dysjer. Da venner de seg også til vannet,,,
Men Thalia og Misty er veldig rolige da jeg dysjer dem :) Står bare der å nyter det.. :D
Hilsen Siri Jeanette.

En trofast venn er et sterkt forsvar, og den som har funnet en slik, har funnet en skatt!!

Utlogget Wanja

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 31
    • Vis profil
    • Min Bedagelige Verden
« Svar #2 på: 13 Mars 2007, 13:12:21 »
ja, også har du jo denne guiden da..  :morsomt:

Hvordan bade katt:

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #3 på: 15 Mars 2007, 15:29:37 »
Den video'n var kul, men desverre har ikke jeg tykk våtdrakt, store svømmebriller og vernehansker  :morsomt:

Her ser dere hvordan det gikk: http://www.katteprat.com/forum/index.php/topic,11269.0.html

Utlogget JannickeB

• Super avhengig pus
  • Takket: 29
  • Jannicke
    • Vis profil
    • Maine Coon og Dachs
« Svar #4 på: 15 Mars 2007, 19:39:46 »
jeg tar lizzie i kjøkken vasken,fyller litt vann i vasken,så holder jeg henne mellom forbeina mens hun står på to!har selvfølgelig litt såpe i vannet også då  :icon_neutral: så har jeg mugge med vann som jeg heller over henne,så jeg får bort all såpen!dette funker veldig bra her hjemme,har ikke fått et eneste kloremerke når jeg bader henne :icon_smile:

Utlogget saphire

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 22
    • Vis profil
« Svar #5 på: 05 Mai 2007, 21:09:59 »
Hvor gammel må pusen være før man kan bade de?? Marcel er jo 12uker bare stakkar, men må vel kanskje starte tidligs mulig før de blir veldig sterke og stritter imot?? Han var med inn på badet i dag da, og tittet på alt som skjedde når jeg dusjet...Så kom han og tittet på dusjhodet/vannet når jeg la det på gulvet..men fysj og fysj da ble han jo våt på labba sine og det var ekkelt gitt...Thihi :le[1]:

Utlogget JannickeB

• Super avhengig pus
  • Takket: 29
  • Jannicke
    • Vis profil
    • Maine Coon og Dachs
« Svar #6 på: 05 Mai 2007, 22:26:46 »
He he,det kan jeg tenke meg,tror det e lurt å begynne så tidlig som mulig! kansje lurt å begynne uten såpe,så det ikke tar så lang tid før du blir ferdig,åså heller bruke litt mer tid etter hvert! :icon_rolleyes:

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #7 på: 06 Mai 2007, 16:28:14 »
Venninnen min fikk pus før helgen. Den var nybadet og luktet godt. Den er 12 uker gammel  :)

Jeg badet mine aller første gangen når de var ca 15 uker gamle. Men da hadde de ikke badet før jeg kjøpte de (det var vinter så oppdretter ville ikke bade de før de skulle reise så langt, og det er jo forståelig).