Skrevet av Emne: Nervøs katt  (Lest 1687 ganger)

metoyou

• Gjest
Nervøs katt
« på: 14 August 2005, 13:44:01 »
Heia,

I det siste har eldste katten vår Fløffy på 2 år, blitt ekstremt nervøs. Hun kan plutselig våkne opp og løpe i ring LIVREDD, for å så gjemme seg under sofaen. Her ligger hun nesten konstant for tiden...hva skjer med jenta mi?

Hun er døv, men i det siste virker det som om hun har reagert på smelling med dører etc. Kan hørselen være på vei tilbake? Hun normaliserer seg litt på kveldene, men ser seg hele tiden rundt som det er noe der som vi ikke ser...

Dette begynte for et par mnd. siden. Det har ikke skjedd NOE somhelst unormalt her...

Anyone?

:hilse:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Nervøs katt
« Svar #1 på: 14 August 2005, 13:58:52 »
Ta henne med til dyrlegen, der kan de nok sjekke om hun plutselig har fått litt hørsel likevel , stakkars pusen din  :LOVE:

Håper det ikke er gjenferd pusen din "ser" da, katter er litt mer vare for sånne ting enn oss mennesker.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
Nervøs katt
« Svar #2 på: 14 August 2005, 14:23:23 »
Sitat fra: liten
Håper det ikke er gjenferd pusen din "ser" da, katter er litt mer vare for sånne ting enn oss mennesker.

Å,Gusj!!! Snakk om å skremme da!!!!!  :lol:

Jeg har litt troen på at hun kanskje hører litt igjen! Kan jo skremme vannet av hvem som helst å plutselig høre,vil jeg tro..
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

metoyou

• Gjest
Nervøs katt
« Svar #3 på: 14 August 2005, 15:31:10 »
Vel, hun har ofte sittet og festet blikket til; INGENTING!!!! :shock:

Hmm....burde vi ta henne med til veterinæren da kanskje? Bare for å være sikker? Det er merkelige greier iallefall...Hun ligger gjemt nesten hele tiden...Savner den ganle Fløffy :cry:

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
Nervøs katt
« Svar #4 på: 14 August 2005, 16:40:27 »
Jeg ville absolutt tatt henne med til veterinæren, for sikkerhets skyld....

Utlogget Alice

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • Min lille krok...
Nervøs katt
« Svar #5 på: 14 August 2005, 18:36:02 »
Hvis hun plutselig har begynt  høre igjen, og er født døv, så kan jeg skjønne at det kan være veldig skremmende for pus.
Jeg ville, som de andre her, tatt Fløffy med til vet og fått sjekket både hørsel og andre ting.
Lykke til!

metoyou

• Gjest
Nervøs katt
« Svar #6 på: 15 August 2005, 19:21:10 »
I dag var vi hos vetten...vi tok ikke med Fløffy, men spurte om hva det kunne være. I det vi snakket med henne kom det frem at det kunne være at hun hadde blitt skikkelig skremt en dag. Det må nesten ha vært den morgenen vi sto opp og oppdaget at de hadde revet ned en stor palme, og knust potten. Hvis hun våknet til dette, kan smellet og vibrasjonene i gulvet gitt henne et støkk.

Hun sa at hvite, døve katter ikke kunne få igjen hørslelen, så da slår vi oss til ro med at hun bare trenger litt tid på seg....

Takker for svar :hilse:

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
Nervøs katt
« Svar #7 på: 15 August 2005, 23:44:53 »
Kan katten kanskje ha stygge lyder i ørene ,enten fordi hun har begynt å høre igjen og lydene er høye?Eller hun har rett og slett vondt i ørene?
Skynt deg til dyrelegen!!! :cry:
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
Nervøs katt
« Svar #8 på: 16 August 2005, 08:42:39 »
Sitat
I det vi snakket med henne kom det frem at det kunne være at hun hadde blitt skikkelig skremt en dag. Det må nesten ha vært den morgenen vi sto opp og oppdaget at de hadde revet ned en stor palme, og knust potten. Hvis hun våknet til dette, kan smellet og vibrasjonene i gulvet gitt henne et støkk.

Døve katter reagerer mye sterkere på ukjente, skremmende ting i omgivelsene enn hørende gjør. For noen år siden ble det fremmet et forslag til NRRs GF om at det skulle bli anledning til å stille ut døve kastrater, forslaget gikk ikke igjennom, argumentene mot gikk på akkurat det som blir beskrevet her.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
Nervøs katt
« Svar #9 på: 16 August 2005, 11:17:27 »
Må være fælt å være døv,og så katt da,som ikke kan komunisere som oss..Uffa meg.. :leiseg:
Håper hun blir rolig igjen.Kos masse,og bestikk henne litt med ekstra god mat! :thumbsup:
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
Nervøs katt
« Svar #10 på: 28 August 2005, 22:50:05 »
stakkars pusen! Kose og trøste mye, så kanskje hun roer seg! huff.. :leiseg: