Skrevet av Emne: Døv innekatt  (Lest 1011 ganger)

Utlogget anneli

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Døv innekatt
« på: 10 Mars 2007, 10:04:44 »
Jeg har en katt som er døv og derfor har jeg han inne.Jeg er så redd den skal bli påkjørt visst jeg slipper han ut.Problemet er at det er så mange andre katter i nærheten her som kommer og stiller seg utom vinduet og da får jo han også lyst utHan sitter der og småmjauer og springer fra vindu mot vindu.Jeg får så vondt av han når han likke kan få ut.Får han sjansen til å smette seg ut i et uoppmerksomt øyeblikk så gjør han det.Og det viser seg at han stortrives ute .Jeg føler nesten at jeg plager han når jeg ikke lar han være ute.

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
SV: Døv innekatt
« Svar #1 på: 10 Mars 2007, 10:06:53 »
Har du mulighet til å ta flexi-bånd og sele på han? Eller lage en kattegård til han?

Utlogget anneli

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #2 på: 10 Mars 2007, 10:29:28 »
Jeg bruker av å til å ha på han bånd så han kan bli med ut. Men han liker tydeligvis ikke å ha bånd på seg for når han har det beveger han seg nesten ikke i det hele tatt.Setter seg bare rett ned .Vi har tenkt å lage en liten kattegård til han til våren, men vil vi ikke da få samme problem med nabokattene?Vi har ikke sterelisert han ennå så kansje dt blir bedre når det blir gjort.

Utlogget katteelskeren

• Spretten katt
  • Takket: 2
  • Smurfeline og meg!
    • Vis profil
« Svar #3 på: 10 Mars 2007, 21:32:02 »
det går jo an å ha han i bånd.....,eller at han bare er på altanen!
 :k018[1]:

Utlogget Lisbet

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 84
    • Vis profil
« Svar #4 på: 03 April 2007, 22:57:17 »
Tyson var også helt døv.  Han var veldig flink til å passe seg for biler og slikt.  Virket som om han brukte andre sanser enn hørselen for å klare seg.  Hans problem var at han ville leke, men visste ikke hvordan.  Så han klabbet til alle når de kom nær han.  Han var veldig kjærlig og kontaktsøkende.

Ideen med kattegård er bra.  Jeg synes ikke det er riktig å ha dyr inne hele tida, de trenger å være ute slik som oss mennesker.

Beklageligvis døde Tyson av forgiftning.