Jeg lurer på hvor lenge kattene kan klare seg uten noe å drikke.
Denne helgen skal jeg reise fra kattene mine. Det blir bare for et døgn. Har reist i fra Ludde for et døgn før, men har aldri vært borte fra Mia så lenge enda. Men nå har de jo hverandre, så det burdte ikke bli no problem. Men det som bekymrer meg litt er at de av og til klarer å velte vannskålen når de leker. I såfall kan det ende med at de blir uten vann resten av natta og hele formiddagen på søndag. Er det krise?
Jeg synes det er fælt å reise i fra dem, men det er helt sikkert verre for meg enn for dem. Sannsynligvis kommer de ikke til å savne oss så veldig. Vi reiser i morgen ved 17-tiden, og er antakelig hjemme ved de tider på søndag. Jeg håper de klarer seg fint. Mamma sa at de kunne være hos henne. Men jeg tenker litt på at jeg må lære meg å være borte fra dem, og at jeg har mer behov for å ha mamma sitt kattepass tilgode til en gang vi skal være borte over lenger tid. Dette blir en fin øvelse både for meg og for kattene. Og dette var jo tross alt en av grunnen til at vi skaffet oss en katt til. Da skulle det bli lettere å reise bort en helt, for da har Ludde selskap. (Det var i allefall argumentet jeg brukte ovenfor sambo, og da må jeg nesten prøve å stå for det.)
Mens jeg sitter og skriver nå, så kom jeg på at jeg selvsagt kan sette frem en skål til med vann sånn at de har en i reserve i tilfelle den første velter.
Jeg gleder meg til å komme hjem på søndag og se at de har hatt det bra.