Skrevet av Emne: Pus er sjalu?  (Lest 1058 ganger)

Utlogget (N)Zam Zam

• Koseklumpen
  • Takket: 1
  • Kjønn: Kvinne
  • Lykkelig eier av vakker huspus!
    • Vis profil
Pus er sjalu?
« på: 09 Mars 2007, 11:12:20 »
For tre uker siden fikk vi en liten babygutt :love:. Dette har selvsagt ført til at siameseren vår, Felicity på 6 måneder ikke kan sitte i fanget når hun vil lengre - det er jo stadig opptatt, av naturlige årsaker. Hun får heller ikke lov til å ligge oppi babyens ting (vippestol, babybag, barnevogn). Kattene har nettop fått sitt eget klatre og klorestativ, med "sovekasse" nederst. Allikevel foretrekker Felicity tydeligvis babyens ting???  :klø seg:

Jeg finner henne stadig oppi vippestolen og barnevogna, og hun har til og med prøvd å legge seg oppi babybagen MED babyen oppi (har selvsagt nett over bagen så kattene ikke kommer seg oppi - det kan jo være farlig!). Tenkte at hun bare lette etter et mykt og godt sted å sove...Men her om dagen da jeg kom ut av badet med babyen, og fant katta liggende oppå vognnettet - som lå på GULVET :icon_neutral:, skjønte jeg at det måtte være noe mer enn det...?!

Hva tror dere om dette??? :icon_question:

Utlogget Wanja

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 31
    • Vis profil
    • Min Bedagelige Verden
SV: Pus er sjalu?
« Svar #1 på: 09 Mars 2007, 11:55:01 »
Høres ut som hun syntes hun får altfor lite oppmerksomhet. Kattene mine tisset ut alt av kofferter og reisebager en periode jeg måtte reise endel gjennom jobben. Det var dems måte å si fra på. Vet ikke, sikkert noe av det samme i ditt tilfelle. Dem ser jo hvor mye oppmerksomhet babyen får, urettferdig nok  :)

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
SV: Pus er sjalu?
« Svar #2 på: 09 Mars 2007, 12:07:57 »
Det er nok pus sin metode for å hinte til at hun vil ha oppmerksomhet og kos. Prøv å lag ei rutine (så godt som mulig) at når babyen sover så kan pus komme og kose.

Slet endel med dette selv og såklart vil pus ligge der det er "forbudt". Det er jo spennende å få utforske ting som ikke er lov! ;) La henne få utforske litt når det er trygt (når babyen ikke bruker sengen, vippestolen og vognen), kanskje det ikke blir så spennende?

Vær litt obs selv om du har netting over, det er fullt mulig for pus å komme seg inn i vognen allikevel!