Skrevet av Emne: Bæsjen henger igjen  (Lest 2218 ganger)

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 94
  • Kjønn: Kvinne
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
Bæsjen henger igjen
« på: 07 Mars 2007, 17:09:20 »
En gang så jeg Mia komme ut fra kattedoen med en bæsjeklump hengende fast i rompa. Da "hjalp" jeg henne med et tørkepapir.

I dag er matta forran kattedoen innklint med bæsj, så det ser ut som det samme har skjedd, og jeg gjetter at det er Mia. Hva kan være grunnen til at den henger igjen bak? Den henger ikke i pelsen, men i selve rompehullet.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: Bæsjen henger igjen
« Svar #1 på: 07 Mars 2007, 17:11:21 »
Kanskje har hun det for travelt? eller hun har for mye og/eller hard mage?  :icon_idea:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #2 på: 07 Mars 2007, 17:12:54 »
Det virker egnetlig ikke som hun har det travelt på do. Hun er i allefall inne der lenge. og graver masse masse før hun går ut igjen.

Utlogget SiriJ

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 52
    • Vis profil
    • (N) Norexodu`s oppdrett av Hellig Birma
« Svar #3 på: 07 Mars 2007, 18:19:31 »
Det har faktisk skjedd med Misty en gang, men det tror jeg bare for hun hadde dårlig tid..
Det lå en liten en på matten utenfor doen... :)
Hmm.. vanskelig og si.. kansje hun er veldig hard i magen...
Hilsen Siri Jeanette.

En trofast venn er et sterkt forsvar, og den som har funnet en slik, har funnet en skatt!!

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #4 på: 07 Mars 2007, 18:28:34 »
Det kan rett og slett hende at det er noe tvinnet pels i avføringen, som katten har fått i seg under vasking, og som har gått hele veien gjennom systemet. Da kan avføringen liksom henge litt igjen, fordi noe av håret ikke har blitt presset ut enda. (dette ble litt kronglete, men håper det er forståelig) :icon_wink:

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #5 på: 07 Mars 2007, 18:30:47 »
Det kan være at hun han hard mage, dette skjer med Ally når hun av og til har for hard mage

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #6 på: 07 Mars 2007, 19:25:47 »
Hva kan være grunnen til at hun har hard mage? Og hva kan jeg i såfall gjøre med det?

Kan også være det med tvinnet pels. Hun slikker masse på Ludde om dagen, og ludde røyter som et damplokmotiv.

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #7 på: 07 Mars 2007, 19:32:58 »
Dette er noe Embla har vært veldig plaget med, at bæsjen henger igjen.. Men det er mer slik at rumpehullet er slakt, det er noe galt med rumpehullet på en måte.. Vi har vært hos dyrlegen for det, men da så de ikke noe galt for når hun blir redd klarer hun å stramme.. og da så det normalt ut..
Det har hendt at bæsjen har kommet mens hun har sittet i fanget å kost med mamma, fordi rumpehullet er så slakt på en måte at når hun slapper helt av så kommer det ut om hun vil bæsje litt..

Utlogget JannickeB

• Super avhengig pus
  • Takket: 29
  • Jannicke
    • Vis profil
    • Maine Coon og Dachs
« Svar #8 på: 07 Mars 2007, 19:37:54 »
Har vært ute for det samme,med katter vi har hatt tidligere! Da har det vært menneske hår det har hengt etter! Har faktisk vært ute for det med hunden også! :whistling:

Utlogget Niquex2

• Fin pus
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #9 på: 07 Mars 2007, 19:59:38 »
Dere skulle sett Nero da han var liten.(dette var en av de aller første dagene) Han kom ut fra rommet der vi har kattedoen, gikk veldig rart. Så satt han seg ned på rompa, og DRO seg fremover ved hjelp av forbeina. Jeg trodde det hadde klikket helt for katta. Så kjente jeg en liten eim av bæsj.. og jada, han smurte en lang stripe etter seg på gulvet. hehe :icon_lol:
**It's better to wear furry slippers than carpeting the whole world**

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #10 på: 07 Mars 2007, 22:51:08 »
Hva kan være grunnen til at hun har hard mage? Og hva kan jeg i såfall gjøre med det?

Kan også være det med tvinnet pels. Hun slikker masse på Ludde om dagen, og ludde røyter som et damplokmotiv.

Da jeg var hos dyrlegen for å chippe pusene mine kom det en mann inn å lurte på hva han kunne gi hunden sin med treg mage. Dyrlegen sa da at han kunne prøve å helle litt matolje (vanlig som vi bruker på kjøkkenet) over maten. Det sier seg vel seg at det blir omtrent som levolac for oss mennesker, altså at det smørrer tarmene... Regner med det hjelper på katt også ;)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #11 på: 07 Mars 2007, 23:48:33 »
Har hendt her også, spesielt med Faramir. Da bærer det rett i vasken med han, for å ta bort bæsjen med papir når den er fersk på lange hvite rompehår, sier seg selv at det ikke blir noe bra... :spy: