Skrevet av Emne: Et hus pr pus?  (Lest 1967 ganger)

Utlogget Wanja

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 31
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Min Bedagelige Verden
Et hus pr pus?
« på: 07 Mars 2007, 10:33:30 »
Lille-Per fikk i går en søster, Sarah May fra Dyrebeskyttelsen på ca 9 mnd. Dette gikk ikke så bra. Lille har frest og knurra siden i går, og når jeg løfter han opp knurrer han da også, og truer med å bite! Han ble innestengt på badet i går kveld, det var jo helt umulig å ha dem sammen på stua. I natt var han sammen med oss på soverommet som vanlig, men har ligget og stura i et hjørne. Han vil ikke stå opp i dag, nekter å komme ut av soverommet. Sara (vi kaller henne bare det) går til stadiget utfor døra for å lete etter han, men da hører jeg bare knurring derifra. Som samboeren min sa, vi hører lyder fra Lille vi aldri har hørt før.

Trodde aldri han skulle bli så sinna, så langsint! Også så sint han er på oss!

Noen gode råd, dette er vanskelig, helt utrivelig å være i hus sammen med dem!

Om du ser filmen her, kan du faktisk høre Lille som knurrer!

Her har Sara nettopp kommet ut av buret sitt

Sara finner lekene fort

Mens Lille er dyktig ufornøyd...

« Siste redigering: 07 Mars 2007, 17:35:21 av Wanja »

Utlogget vero9ca

• Super avhengig pus
  • Takket: 42
  • Fra Sandnessjøen og er 28 år
    • Vis profil
    • Sandnessjøen Omplassering
SV: Hjelp, kattene tåler ikke synet av hverandre
« Svar #1 på: 07 Mars 2007, 11:12:14 »
Det er ikke unormalt det du opplever. MEn det vil nok gå over. Her opplever vi ofte slikt med nye katter. MEn det går seg til iløpet av 4-5 dager. Det er best å la dem ordne opp seg mellom(sef ikke til en hver pris). De er nødt for å finne sin plass i rang.
www.shod.nu  Sandnessjøen Omplassering

Det finnes to fluktmuligheter fra livets elendighet: musikk og katter

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #2 på: 07 Mars 2007, 11:16:34 »
Kattene trenger litt tid for å bli vandt med nye lukter i huset, det er en ny pus i huset og nye lukter for lille per, og det er et helt nytt hus for sarah!
La dem får knurre og frese litt til hverandre dette er helt normalt!

Seff er lille per litt fornærmet, han er jo ikke enebarn lengre og må dele oppmerksomheten! Dette kommer til å gå over! bare husk å gi MASSE oppmerksomhet til dem begge 2 ! :)

Når det har gått noen dager (2 - 3) vil eg anbefale og sette et litt sort fat med no god mat på gulvet.. god mat bringer vel alle sammen? og se om de kanskje vil spise sammen! ;)

Lykke til, og IKKE gi opp!!  :bigarmhug:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Wanja

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
    • Min Bedagelige Verden
« Svar #3 på: 07 Mars 2007, 11:27:49 »
Takk for det, det er ganske merkelig situasjon.. Men Lille har kommet seg ut av soverommet nå, kom til badet en stund før han nå er på stua. Jeg sitter med føttene langt oppi sofaen, jeg kan nå tenke meg hvordan en løvesafari høres ut.. Dette er litt skummelt..  :icon_question: Men de finner vel ut av det. makan...

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #4 på: 07 Mars 2007, 12:19:15 »
Grattis med ny pus  :love:

Det vil helt sikkert ordne seg håper jeg, noen katter trenger lang tid..  :bigarmhug:
Da jeg fikk lille Isis var Ask sint og sur en hel mnd før han godtok Isis, det var ekkelt at han ikke skulle godta henne, han var sinna og sinna, lå bare på vaskerommet når han var inne, ville ikke vite av verken oss eller henne..
Så en dag lenge etter snudde det seg helt, og nå er de perlevenner som forguder hverandre, i tillegg er Ask blitt helt fornøyd med alle andre katter oxo.. Det var bra at han fikk Isis, da ble han vant til andre oxo, og nå er ingen fremmede katter ett problem for ham, bare glede  :love:

Lykke til  ;D

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn
    • Vis profil
SV: Et hus pr pus?
« Svar #5 på: 07 Mars 2007, 18:49:45 »
Dette vil helt sikkert gå seg til!  :bigarmhug:
Katter er som mennesker, de trenger også litt tid på å bli kjent, og bli vant til hverandre.

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 94
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #6 på: 07 Mars 2007, 19:30:29 »
Det er ikke så lett å få en ny katt inn i huset. Vi fikk nummer to for litt over to uker siden, så jeg kan virkelig skrive under på at det kan være noe herk. Her var det fresing, spytting knurring og glefsing i en ukes tid. Det roet seg noe etter en tre-fire dagers tid, men ordentlig godvenner ble de ikke før det hadde gått nesten to uker.

Jeg kan love deg at den dagen du ser de to vaske hverandre og kose sammen, så er det verdt alt strevet, all knurringen og all slossingen du har vært igjennom. Pusene dine kommer til å bli venner. De må bare få litt tid til å bli kjent med hverandre først.

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #7 på: 07 Mars 2007, 22:55:24 »
Først: Gratulerer med ny pus! De er så skjønne! :D

Det tar alltids noen dager før de finner ut hvem som er hvor på rangs stigen. Ikke gi opp, det blir bedre!

Men; pass på at de ikke sloss så de blir skadet, og vær ytterst forsiktig om du må skille de!

Lykke til! Må få vite hvordan det går!

Utlogget Wanja

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
    • Min Bedagelige Verden
« Svar #8 på: 08 Mars 2007, 09:52:46 »
Dag 3 - Fortsatt veldig mye surmuling fra Lilles side, han går og knurrer hele tiden. Om Sara er innenfor synsvidde freser han også. Det begynner å bli litt lattellig. Han sitter ved matskåla og spiser, gomler i seg og plutselig snur han seg mot Sara og freser. Også spise videre. Må le av han. Kosa oss veldig i senga i går kveld, da fikk jeg han til å male som før, men det går fort over når han "kommer på" den uønska gjesten på stua.

Sara ser ut til å finne ser mer til rette. Hun prøver å få kontakt  med Lille-Per og oppsøker han, følger etter han, noe som bare gjør han enda mer forbanna. I natt sto jeg opp for å se til henne og satte meg ned for å stryke og kose litt. Da la hun seg så lang hun er på gulvet, begynte å male og jeg fikk ta på hele henne. Det var koselig, hun har ikke tillatt slik kontakt før, og det er jo så herlig å høre en katt male for første gang!