Der er stor forskel på Birmapelse, ligesom MCO er de semilanghårede, men har en helt anden struktur i pelsen.
Nogen Hellig Birma skal børstes meget tit for at afhjælpe problemer, andre behøver man aldrig at røre med en børste.
Birma fælder i perioder og for at undgå den værste fældning, kan man med fordel vaske katten 4 gange om året.
Alle mine Birmaer bliver vasket mindst 4 gange om året, men jeg forsøger at vaske dem oftere. Mine killinger har alle prøvet at blive vasket og føntørret, inden de flytter hjemmefra, så de er vant til turen 
Må bare spørre deg om en ting 
Brutusen min (birma) får så ofte floker/knuter ved armhulene og nederst på magen, er det noe jeg kan gjøre for å forebygge dette?
Jeg børster han hver dag, men dagen etter er det knuter der igjen....en gang måtte jeg frem med saksa å klippe litt også, for jeg fikk ikke børstet opp knuten.... 
Er det fordi han er ute og tusler seg noen turer i hagen og blir våt og ekkel på magen o.l tro?
At pelsen floker seg lettere da?
Mange spørsmål her hihi.... :wink[1]:
Ja det kan meget vel være fordi han bliver våd på maven, når han går ude i haven, at han får pelsknuder.
Der findes et rigtigt godt prodikt der hedder Ice on Ice, som bruges til at filtre sådanne pelsknuder ud med, men jeg ved ikke om man kan få det i Norge.
Du kan også prøve at tørre din kat rigtigt godt evt. med en føntørre, når han kommer ind fra haven, så er der ikke så stor sansynlighed for at han filterer så meget.
Du kan finde Ice on Ice her
http://www.petsilk.dk/shop/default.aspJeg kan købe det til dig på udstilling her sidst i måneden og sende det til dig, hvis du gerne vil. Det koster 122 Dkk. Jeg er ikke så sikker på at Pitstop sender til udlandet.