Skrevet av Emne: Betaling, "luring" -kjøp av katt  (Lest 2395 ganger)

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
  • Takket: 7
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Betaling, "luring" -kjøp av katt
« på: 01 Mars 2007, 22:20:31 »
Jeg kjøpte som sagt en ragdoll på for en uke siden. Fikk den på mandag, kontrakten er vidersendt til meg siden eieren bare hadde hatt den ca 10 dager, underskrevet av den som solgte pusen videre til meg. Jeg skulle betale 3500 kroner for katten (pga vidersalg så "falt" den i pris), noe jeg betalte. Frakt på 800 kroner kom i tillegg. Når jeg spurte ang reiseburet så sier hun at hun sender det. Ingenting om pris osv... Så kommer det frem nå da; hun skal ha betalt for buret. Dette opplyste henne ikke om selv om jeg spurte, og jeg har eid pusen nå i 4 dager. Så jeg er egentlig "ferdig" med henne. Betalt det jeg skal og alt. Hva gjør jeg? Det er ikke en formue å betale for buret, MEN: Katten ble sendt til meg med øyebetennelse i tillegg. Hun påstår hun har vært hos dyrlege med katten (pga slåsskamp mellom katten jeg kjøpte og hennes hannkatt), men vil ikke oppgi hvilke dyrlege eller hvor. Så da tror vi hun aldri var der. Jeg har brukt noen lapper på dyrlege utgifter allerede første dagen.  :icon_mad:

Så hva gjør jeg? Nekter å betale? Dyrlegen mente at øyebetennelsen var såpass alvorlig at han ikke kunne fått det på en dag slik som selgeren sier til meg. Skal hun ha regningen for dyrlegen?

Har snakket med oppdretteren av katten, og hun er sjokkert. For hun oppgav til hun som solgte meg katten at vi skulle slippe å betale for buret siden jeg kjøpte en katt derfra for noen uker siden (så det er oppdretter som har betalt for det), men så vil hun jeg kjøpte gutten fra ha penger for det!  :icon_mad:

Hjelp??

Nova

• Gjest
SV: Betaling, "luring" -kjøp av katt
« Svar #1 på: 01 Mars 2007, 22:26:42 »
Be dyrlegen om å få det skriftlig at dette ikke kan oppstå på én dag, og når du har fått det, så sender du henne en overraskelse i posten :biggrin:

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #2 på: 01 Mars 2007, 22:32:59 »
seier det same som Nova. Få bekreftelse av Dyrlegen at han/ho sin faglege vurdering er at denne øyebetennelsen ikkje kan ha oppstått i så kort tid. samen med denne bekreftelsen sender du kopi av kvitteringa og dokumenterer utgiftene du hadde pga ho sin forsømmelse. (ho har jo ikkje behandla øyebetennelsen ser det ut som). legg ved eit brev der du forklarer saken slik du ser den.
eg ville ikkje betalt for buret, men venta på svar frå damen.

heike

Utlogget SiriJ

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 52
    • Vis profil
    • (N) Norexodu`s oppdrett av Hellig Birma
« Svar #3 på: 01 Mars 2007, 22:36:21 »
Enig med de andre her, få dyrlegen til og skirve noe skiftlig at dette ikke kunne ha oppstått på så kort tid? :)
Så var det veldig dårlig og ikke opplyse om dette buret før nå, å tilegg til at du har spurt om det! :P
Hilsen Siri Jeanette.

En trofast venn er et sterkt forsvar, og den som har funnet en slik, har funnet en skatt!!

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #4 på: 01 Mars 2007, 22:38:41 »
Enig med de andre her, få dyrlegen til og skirve noe skiftlig at dette ikke kunne ha oppstått på så kort tid? :)
Så var det veldig dårlig og ikke opplyse om dette buret før nå, å tilegg til at du har spurt om det! :P

jepp, det med buret var dårleg. men eg syns det er endå dårlegare å ikkje sei noko om øyebetennelsen.

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #5 på: 01 Mars 2007, 22:49:04 »
Hele greia virker ganske useriøst!
Som jeg også nevnte ang øyenbetennelsen i den andre tråden, du bør få sjekket HVA slags øyebetennelse det er, for det er enkelte typer som kan kreve ganske langvarig og kostbar behandling, og som også lett kan smitte katten du har fra før. Siden det virker som litt av hvert kan ha skjedd i hjemmet katten var i før du overtok den. Håper alt ordner seg for deg :icon_wink:

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #6 på: 01 Mars 2007, 22:59:32 »
Ja hun virket veldig seriøs på telefon og sms. Så plutselig kommer dette!  :icon_mad:

Er så forbanna nå! Syns så synd i pusen som har vært hos denne grusomme damen i over ei uke!

Var hos en dyrlege som holder på å utdanne seg innen øye-lidelser, øye-lysing og kirurgi, så jeg ringer henne i morgen tidlig. Så får jeg heller stikke av fra jobb litt for å ta han med meg dit bort.

Men buret kommer IKKE på tale å betale!  :icon_mad:

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #7 på: 01 Mars 2007, 23:05:06 »
Kan du ikke si at du ikke vil ha buret, og at du sender det tilbake til henne i postoppkrav da? :hihi[1]: (så kan hun få betale frakten for å få det tilbake, bare for prinsippets skyld :rules:) Da er sikkert ikke buret så interessant lenger, for henne... :whistling:

Håper uansett på at dyrlegen i morgen finner ut av noe! :x-fingre[1]:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #8 på: 01 Mars 2007, 23:11:43 »
Siden buret er betalt av oppdretter så er det jo helt urimelig at hun skal ta betalt for det   :icon_neutral:

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #9 på: 01 Mars 2007, 23:25:51 »
Kan du ikke si at du ikke vil ha buret, og at du sender det tilbake til henne i postoppkrav da? :hihi[1]: (så kan hun få betale frakten for å få det tilbake, bare for prinsippets skyld :rules:) Da er sikkert ikke buret så interessant lenger, for henne... :whistling:

Håper uansett på at dyrlegen i morgen finner ut av noe! :x-fingre[1]:

Har tenkt på det  :morsomt:

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #10 på: 02 Mars 2007, 16:22:42 »
Nå prøver hun å påstå at det er trekk på flyturen katten hadde som gjor at øynene hans er betente  :icon_mad:

Såklart er ikke det noe trekk på flyet! Oppe i luften ligger det på ca MINUS 65 grader (om sommeren iallefall), å flyet er jo tett... Viss ikke hadde det jo falt ned...

Det kvinnemennesket gjør meg skikkelig forbanna  :icon_mad:

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #11 på: 02 Mars 2007, 16:29:14 »
Jeg kjenner at jeg blir utrolig provosert! at det går ann!  :icon_mad: Håper hun får smake sin egen medisin!

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #12 på: 02 Mars 2007, 16:50:09 »
AT DET GÅR ANN!!  :icon_mad:
Få skriftlig bekreftelse ang øyebetennelsen fra dyrelegen, og send tilbake buret i postoppkrav  :hihi[1]:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #13 på: 02 Mars 2007, 18:37:18 »
Enig med de andre her, dette er jo hårreisende oppførsel. Enten gir du blanke i å sende tilbake buret, som du egentlig ikke skylder henne for, og heller gir henne krav på dyrlegeregningen, eller så sier du at dere har gjort opp, at du ikke skylder henne noenting, siden du måtte betale for behandling for øyebetennelsen. Det går jo opp i opp med buret, eller det kan jo koste mer med en dyrlegeregning faktisk. Eller som noen nevner her, faktisk sender buret i postoppkrav, det er jo passe ris til baken hennes.. hehe :hihi[1]:

Utlogget SiriJ

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 52
    • Vis profil
    • (N) Norexodu`s oppdrett av Hellig Birma
« Svar #14 på: 04 Mars 2007, 18:53:33 »
Dette er rett holdning!!
Man skal ikke bøy seg for noe sånt, å det dyrlegen sa vil jeg heller tro på en henne..
Høres veldig useriøs ut, kommer med forskjellige historier... :klø seg:
Hilsen Siri Jeanette.

En trofast venn er et sterkt forsvar, og den som har funnet en slik, har funnet en skatt!!

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #15 på: 06 Mars 2007, 21:35:26 »
Drit i hele dama sier nå jeg. Det virker som du har betalt mer enn nok. Sånn mennesker som det nytter det ikke å sende noen regning til, jeg tviler sterkt på at hun betaler den. Å da er det du som må slite med inkasso og det tipper jeg du ikke vil hehe.

Utlogget katteelskeren

• Spretten katt
  • Takket: 2
  • Smurfeline og meg!
    • Vis profil
« Svar #16 på: 11 Mars 2007, 13:55:08 »
øyebetenelse, stakker katten da! jeg synes ikke du skulle behøve å betale for det buret, det virker som du har betalt nok! frekk dame :icon_mad: