Skrevet av Emne: Åh, IDIOTkatte!! Er det mulig?? Jeg blir gal!  (Lest 2630 ganger)

Nova

• Gjest
Åh, IDIOTkatte!! Er det mulig?? Jeg blir gal!
« på: 28 Februar 2007, 18:31:08 »
Jeg trodde aldri jeg skulle kalle katten min idoit, men Santo ER virkelig det!   :icon_rolleyes:

Jeg har sikkert fortalt før hvordan Santo oppfører seg når doen nettopp er rengjort og sanden er ny. Jo, han går bananas! Hopper ut og inn av doen, legger seg i doen slik at jeg ikke finner ham osv...

Men NÅ!!  :icon_exclaim: Den dumme katta stiller seg med hodet inn i doen og setter i gang og grave som en hund med forbeina, slik at HELE kjekkengulvet blir fylt med sand!!! Det spruter sand! HALLO! Hvorfor GJØR HAN DET?? Ååååå  :icon_mad: Han skjønner det er galt også. Jeg trenger ikke kjefte, jeg trenger bare å reise meg fra stolen og løper han så fort at han sklir på laminaten  :icon_lol: Han VET han gjør noe galt...

Så setter jeg i gang og feie opp sanden med feiebrett, jeg vil jo ikke kaste all denne sanden når den er helt ubrukt, og heller den oppi doen igjen... Det går 10 minutter, og Jan går ut på kjøkkenet for å lage kaffe, og hva hører jeg? "Faaaaeeen, hele gulvet er fullt igjen"....   :icon_biggrin:

Jeg klikker vel en vakker dag   :zcrazy:

Om en times tid så kan jeg le av det hele, for det er heldigvis 2 uker til neste gang. For de som ikke vet, så gjør Santo dette KUN når sanden er ny! I morgen gjør han ikke slikt lenger. Kattene har det FRYKTELIG moro når de lager ekstra unødvendig jobb for matmor. Men så tenker jeg etterpå... sånn er det å ha tenåringer i hus   :hihi[1]:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
SV: Åh, IDIOTkatte!! Er det mulig?? Jeg blir gal!
« Svar #1 på: 28 Februar 2007, 18:34:31 »
Du får være glad han bare gjør det når sanden er ny.. lille spike som eg hadde her gjorde det HELE tiden. gangen så ikke ut.. sand og dritt utover ALT!!  :icon_mad:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #2 på: 28 Februar 2007, 18:35:59 »
veit ikkje heilt, men har du prøvd å ta vare på ein tiisseklump og hive den opp i nye sanden? heilt på toppen? så er han vel kanskje ikkje sååååå interessert i å leike seg med sanden.

ellers får du vel berre unne han moroa og rydde etter han, slik som mennesker skal vera tjenere for dei kongelige majestetene...

heike

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #3 på: 28 Februar 2007, 18:36:48 »
jaja,.,,de kattene..... :fnis[1]: her så går rampus berserk når det er ren sand her.....da ligger det sand over hele guvlet under trappa, heldigvis blir det begrenset siden vi har doene ved ett lite sted!!!! de kattene de kattene....
NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Nova

• Gjest
« Svar #4 på: 28 Februar 2007, 18:37:55 »
ellers får du vel berre unne han moroa og rydde etter han

Nettopp det jeg gjør :hihi[1]: Jeg er jo slave, det er jeg fullt klar over :icon_confused: Hi, hi! Forslaget ditt var bra forresten, jeg prøver det neste gang :icon_smile:

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #5 på: 28 Februar 2007, 18:43:18 »
Kult! Du har skjønt hvordan man skal underholde matfolka!
-Nasse-

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #6 på: 02 Mars 2007, 19:22:53 »
Kan jo hende han synes det er fantastisk deilig å grave i den nye, rene og myke sanden, eller at han innbiller seg at han er på en sandstrand kanskje? :humre: Hadde ville prøvd Heike sitt forslag, det var ganske lurt.

Nova

• Gjest
« Svar #7 på: 02 Mars 2007, 19:38:19 »
Canariøyene...  :kyss2:

Utlogget Wikrita

• Siameseravhengig
  • Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 80
  • (N) Wikrita's Wit
    • Vis profil
« Svar #8 på: 02 Mars 2007, 20:16:40 »
Eller du kan plassere goen et annet sted, gjerne slik at han må klarte opp for å komme inn, og gjerne ha en dokasse med skikkelig høye vegger....

Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan.
Walt Disney

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #9 på: 02 Mars 2007, 20:26:31 »
Her kan jeg komme drassende med et av mine doplasserings-triks. Jeg har doene (med tak) plassert med åpningen inn mot veggen i et hjørne, dvs ca 20 cm fra veggen. Da kommer kattene seg greit ut og inn, (og i vårt tilfelle klarer ikke bikkja å komme inn i doen for å spise av godsakene der...), men jeg har også lagt merke til at da blir også sandklinet på utsiden mindre, fordi  "spredningsradiusen" er så liten. Alt evt klin havner i hjørnet, på et veldig lite område,- og dermed mye lettere å skuffe tilbake igjen. Veldig kjekt med en liten matte på utsiden også, da er det bare å forme den som en tut, og helle sandet tilbake i kassa. :icon_smile:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #10 på: 02 Mars 2007, 20:59:50 »
Tisselurt, Alette! :humre:

Kismet

• Gjest
« Svar #11 på: 02 Mars 2007, 21:19:32 »
Min vesle tass er også et lite gravefantom når han er på do.
Han graver og graver og graver og blir aldri ferdig.
Han vet også at han er ferdig for lenge siden når jeg kommer for å hjelpe han med å finne en annen hobby, for så fort jeg snur ryggen til han er det første han gjør å løpe inn i doen og fortsette gravingen igjen.