Skrevet av Emne: Dusør  (Lest 1975 ganger)

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 94
  • Kjønn: Kvinne
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
Dusør
« på: 24 Februar 2007, 10:10:23 »
Hvor mye synes dere det er greit å love i dusør hvis man savner katten sin.
I går så jeg en lapp der det sto: Pusen min er savnet. 5.000,- i dusør!!

DET synes jeg er for mye. Greit, jeg hadde helt sikkert ikke hatt noe problem med å betale 5.000,- for å få igjen Ludde jeg heller. Det er jo selvsagt absolutt verdt det.
Men jeg blir litt bekymret. Hvis det blir så mye penger å hente på det... tenk om enkelte begynner å spekulere i det. Stjele katten for så å innkassere dusøren....
*redd*

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
    • Vis profil
SV: Dusør
« Svar #1 på: 24 Februar 2007, 10:16:38 »
Jeg for min del syntes 5000 kr var litt i det drøyeste laget, og som du sier, dette kan jo være en bra fortjeneste for noen som trenger penger hmmmmmm....

Jeg satt dusøren min på 500 kr den gangen Brutus var borte, rett og slett fordi jeg ikke hadde mer penger å avse den gangen. Men 500 kr er jo ikke lite egentlig da syntes jeg....eller?

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #2 på: 24 Februar 2007, 10:20:23 »
Jeg tror egentlig at 500,- er ganske vanlig.
Dusør burdte egentlig ikke vært nødvendig i det hele tatt.

Hvis jeg hadde funnet en katt som hadde gått seg vill eller noe, så hadde gjensynsglede mellom eier og katt vært mer enn nok betaling for min del.

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
    • Vis profil
« Svar #3 på: 24 Februar 2007, 10:23:40 »
Ja ikke sant, det er sånn det burde vært egentlig.

Men dessverre så er det ikke sånn bestandig, det er mange rare mennesker der ute  :redd:

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #4 på: 24 Februar 2007, 11:01:44 »
Det er jo flott å utlove en dusør til den som finner pus..det fører ofte til at særlig barn er litt mer årvåkne, og de er jo overalt.
Men det er jo sant som det sies, mange som kan finne på dumme ting om beløpet er for høyt.
Det går jo an å bare skrive "dusør utloves" eller "belønning til finneren".

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #5 på: 24 Februar 2007, 14:33:48 »
Tror jeg skulle betalt ganske mye for å få igjen katten min.

Nova

• Gjest
« Svar #6 på: 24 Februar 2007, 14:35:16 »
Jeg hadde satt 1000 kr. Det er utrolig hvor hjelpsomme folk blir når det er penger å tjene :whistling:

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #7 på: 24 Februar 2007, 14:40:42 »
Jeg ville også betalt masse for å få igjen katten min. Ikke noe tvil om det. Jeg er bare redd for at folk kan begynne å spekulere i det, når det blir snakk om så masse penger.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #8 på: 24 Februar 2007, 22:51:37 »
5000 synes jeg var litt vel mye, jeg hadde kommet til å satt mellom 500 - 1000 kr. Ikke at kattene mine er verdt 5000,- men en dusør på under 1000-lappen for også opp interessen til mennesker som kan ha sett den savnede katten, dermed synes jeg så mye som 5000 blir for mye.

Sist jeg så dusør utlovd på en plakat på butikken var prisen satt til 50 (!!!) kr. Det synes jeg vel egentlig er like bortkasta.  :icon_biggrin:

Nova

• Gjest
« Svar #9 på: 24 Februar 2007, 23:56:44 »
Men jeg må samtidig si at personlig hadde jeg ikke tatt imot pengene om jeg hadde blitt tilbudt dusør. Jeg mener det er en selvfølge at man hjelper hverandre, selv om jeg sjelden har blitt takket for det, slik er ikke verden i dag. For meg er det betaling nok å se hvor glad eieren blir!  Men man bør sette dusør uansett. Enten er det en kynisk idiot som leter etter katten for å tjene penger, eller så kommer en fyr med katten fordi han bryr seg. Uansett øker det sjansen for å få tilbake katten, og da er det verdt det uansett.

Utlogget SiriJ

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 52
    • Vis profil
    • (N) Norexodu`s oppdrett av Hellig Birma
« Svar #10 på: 25 Februar 2007, 00:10:39 »
Helt enig med deg der :)
Det er jo alle katteeigere sin sore skrekk og miste katten sin...
Dusør eller ikke dusør, godt når folk finner og returnerer katten :D
Hilsen Siri Jeanette.

En trofast venn er et sterkt forsvar, og den som har funnet en slik, har funnet en skatt!!

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #11 på: 25 Februar 2007, 00:26:23 »
Da vi fant en katt som hadde tullet seg bort, og satte inn annonse, kom eierne med en 100lapp til broren min (vi hadde katten hos ham)..  De ble kjempe glade for at katten var funnet, og 100 lappen dekket annonsen :) Men enig man hjelper hverandre, men ikke alle tenker slik, for noen må det penger til.. Jeg hadde nok satt dusøren på 500-1000, selv om jeg hadde tatt opp lån for å få tilbake pusen min om den hadde forsvunnet, hvis det var det jeg måtte. MEN hadde ikke tenkt å skrive så høy dusør i annonsen..
500-1000 måtte jo være en grei sum å skrive som dusør :)

Utlogget katteelskeren

• Spretten katt
  • Takket: 2
  • Smurfeline og meg!
    • Vis profil
« Svar #12 på: 11 Mars 2007, 19:30:51 »
jeg hadde betalt veeeeldig mye hvis eg måtte for å få min  pus tilbake, men når julius forsvant så gikk eg ut å lettet og fant han.. og en vennine av meg sin katt forsvant i 2 måneder. men eg synes ikke det er så lurt med annonse.. de verste folk kan jo se det..........
men hvis eg hadde lagt ut annonse ville eg begynt rund 100 og hvis ikke eg fikk noe svar så går eg opp over " 2 000 "

Utlogget katteelskeren

• Spretten katt
  • Takket: 2
  • Smurfeline og meg!
    • Vis profil
« Svar #13 på: 11 Mars 2007, 19:32:07 »
mente  å skrive 1000 men 500 går jo og!

Utlogget Crispy

• Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #14 på: 11 Mars 2007, 20:54:01 »
Heller skrive "finnerlønn" o.l enn en pris. For såklart er 5000 kroner altfor mye, og folk kan begynne å stjele katter -noe som er grusomt!

Hadde jeg funnet en katt og fått en høy finnerlønn hadde jeg donert de pengene til dyrebeskyttelsen, men ikke alle tenker slik...