Skrevet av Emne: litt av hvert :-)  (Lest 856 ganger)

Utlogget fiamor

• Spretten katt
  • Takket: 2
    • Vis profil
litt av hvert :-)
« på: 22 Februar 2007, 19:13:24 »
Hei,
Noen spørsmål fra meg igjen..

1.) har kastrerte/steriliserte hunnkatter noe "innebygget" behov for seksualliv???  :le[1]: må bare høre om noen vet det jeg.. Er litt nysgjerrig på det der jeg... hihi kanskje dumt spørsmål men jeg håper at noen vet noe om dette :-)

2.) Noen som har noe gode råd for å få vekk kjønnsdriftige hannkatter???? nabokatten er ikke sterilisert(hunnkatt), og hun klarte og lokke til seg fire helt ukjente hannkatter(for oss naboer hvertfall).,Kom hjem fra jobb igår, og utenfor, på min putekasse satt det jammen 4 hannkatter og gaulet du.. hihi.. Egentlig ikke festlig, men....
Verste var at de hadde markert og sprutet ned hele putekassa mi.. Luktet ikke godt....
Noen som ha noen tips om hva man kan ta på for at de ikke skal komme tilbake?????

Synes synd på den nabokatten.. Ikke sterilisert.. har endel løpetider iløpet av året.. plagsomt for oss naboer og høre... Hun er nå 4 år, med løpetid, men har aldri fått noe kull.. er ikke det litt merkelig???

"fiamor"

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Kjønn: Kvinne
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
SV: litt av hvert :-)
« Svar #1 på: 22 Februar 2007, 19:44:02 »
Først, det heter kastrert både hos hukatter og hankatter.  :wink[1]:

Hvis en katt blir sterilisert blir bare egg- eller sæd-lederne klippet, og katten fortsetter med samme oppførsel og løpetider, men kan ikke repridusere seg.
Kastrerte katter mister løpetid og slutter stort sett å tenke på "sex" og roer seg litt!

Rocky min er kastrert, og til stor irritasjon for meg når jeg har hukatter med løpetid, gjør han ingenting for å "hjelpe" dem litt..  :fnis[1]:

Til det andre spørsmålet ditt, så tror jeg den eneste langvarige løsningen er å kastrere hukatten...

Utlogget fiamor

• Spretten katt
  • Takket: 2
    • Vis profil
« Svar #2 på: 22 Februar 2007, 19:51:27 »
ok fia er kastrert..  bare lurte på om hun kanskje "hadde" seg litt allikevel jeg da.. Men de ukastrerte hannkattene finner kanskje ikke de "kastrerte" hunnkattene noe særlig attraktive :-)

bare lurte jeg altså... hehe
"fiamor"

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #3 på: 22 Februar 2007, 23:32:44 »
 Noen kastrerte hannkatter kan derimot fortsatt parre, men selvfølgelig uten kattunger som resultat. (har jeg selv erfart...)