Skrevet av Emne: Kanskje jeg må flytte fra kattene :(  (Lest 2313 ganger)

Utlogget Kattekvinnen

• Koseklumpen
  • Takket: 4
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Kanskje jeg må flytte fra kattene :(
« på: 21 Februar 2007, 14:22:06 »
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for tiden. Har desverre bitt singel, dumpa som det heter  :skjelveleppe:
Ikke helt gått opp for meg enda er jeg redd, er så utenkelig! Trodde jeg hadde funnet mannen i mitt liv jeg......
Av praktiske (og vennskapelige?) årsaker bor vi sammen til 1. juni. Etter det flytter jeg hjem til pikerommet et par måneder, for så å finne meg et bofellesskap i Oslo. Sukk..
Men problemene blir da mtp kattene  ??? Har for det første ikke spurt om jeg kan ta de med hjem til mor og far et par måneder mens jeg bor der. Litt usikker på hva de vil si til det. Og når jeg så skal flytte ut igjen, til et bofellesskap, har jeg på følelsen av at det ikke akkurat er det enkleste å finne de som tillater katter :(  :icon_exclaim:

Hva skal jeg gjøre? gråter bare jeg tenker på det.................. Bare triste dager......

Utlogget Mira

• Forumslave katt
  • Takket: 87
    • Vis profil
SV: Kanskje jeg må flytte fra kattene :(
« Svar #1 på: 21 Februar 2007, 14:27:22 »
Finnes det ingen annen mulighet enn bofellesskap da?
Synd å høre om dere.. Gikk gjennom akkurat det samme i høst, og da tok jeg med meg Minus til foreldra mine, hvor jeg bor enda...
Spurte ikke først en gang! De synes så synd på meg at de ikke torde si noe :fnis[1]:

Håper du finner en løsning!!! Kanskje du kan annonsere at du gjerne vil ha romkamerater som liker katter?
Lykke til med å bo med eksen. Håper det går greit... Prøvde det, jeg og, men etter en uke, så orka ikke jeg det mer.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #2 på: 21 Februar 2007, 14:27:37 »
Eg vil fåreslå at du begynner å lete TIDLIG !! så tidlig som mulig !!

Her i bergen lette eg i 6 måneder uten å finne en plass å bo det vi kunne ha katt, og vi endte opp med å bo i kjellerleiligheten til svigerforeldrene mine  :icon_idea:

Masser av lykke til til deg!!  :bigarmhug:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #3 på: 21 Februar 2007, 14:36:36 »
Tror du ikke det ordner seg å ta dem med til foreldrene dine? Håper det :)
Dessuten, bynn å let nå etter noe annet enn bofelleskap, så finner du sikkert ett sted du kan ha katter :) Håper virkelig det, skjønner godt dette er tungt.

Lykke til  :bigarmhug:

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
    • Vis profil
« Svar #4 på: 21 Februar 2007, 14:39:28 »
 :icon_sad: tenker på deg, får håpe du finner en løsning så kattene får være med dit du flytter....lykke til ... :bigarmhug:

Utlogget tvb_86

• Super avhengig pus
  • Takket: 35
  • Lykkelig gift og mamma:)
    • Vis profil
« Svar #5 på: 21 Februar 2007, 15:44:41 »
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for tiden. Har desverre bitt singel, dumpa som det heter  :skjelveleppe:
Ikke helt gått opp for meg enda er jeg redd, er så utenkelig! Trodde jeg hadde funnet mannen i mitt liv jeg......
Av praktiske (og vennskapelige?) årsaker bor vi sammen til 1. juni. Etter det flytter jeg hjem til pikerommet et par måneder, for så å finne meg et bofellesskap i Oslo. Sukk..
Men problemene blir da mtp kattene  ??? Har for det første ikke spurt om jeg kan ta de med hjem til mor og far et par måneder mens jeg bor der. Litt usikker på hva de vil si til det. Og når jeg så skal flytte ut igjen, til et bofellesskap, har jeg på følelsen av at det ikke akkurat er det enkleste å finne de som tillater katter :(  :icon_exclaim:

Hva skal jeg gjøre? gråter bare jeg tenker på det.................. Bare triste dager......

samme skjedde meg for 3 måneder siden, jeg begynner vel å komme meg litt etter sjokket nå og får ting på plass, men det er ikke lett i starten. jeg sa til meg selv jeg aldri kom til å klare det, men jeg gjorde det.enda vi har 5 år som kjærester og 1 1/2 år som samboere bak oss. jeg tror det kommer til å ordne seg for dere jeg.. helt sikkert. jeg tror fortsatt at denne personen her er mannen i mitt liv, og ikke pokker om han får bli kvitt meg så lett. jeg skal love deg en ting. du finner en løsning og den blir bra. det lover jeg deg:) uansett om alt ser mørkt ut nå så er det en mening for deg. og kattene kommer du til å fortsatt ha  :bigarmhug: om det er noen trøst kan vi godt snakke på msn om du vil. jeg har vært gjennom det samme som deg bortsett fra at jeg leier her selv så jeg bor her enda:)

Utlogget Kattekvinnen

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #6 på: 21 Februar 2007, 16:11:29 »
Han slipper ikke unna så lett nei  :icon_rolleyes: Har tross alt 3mnd å overbevise han på - selvom ejg skal passe meg for å mase. Vil ikke bli hun som maser!
Vet uansett at han føler masse for meg, og tror egentlig han elsker meg....menmen.... Gutter er rare!

Elsker kattepusene mine! De gjør så mye morsomt, lager så mye liv, viser at de bryr seg og ikke kunne greid seg uten oss! Jeg som til og med har kjøpt ny kattedo til de! Ville ikke greid tanken på at noen andre skulle hatt gleden av de! Får finne på no smart.......

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 94
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #7 på: 21 Februar 2007, 16:32:15 »
Det her kommer helt sikkert til å ordne seg.
Du finner et et sted (hybel eller noe) der du kan ta med deg kattene  vettu.

Det ordner seg alltid for snille jenter. Sånn er det bare!

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #8 på: 21 Februar 2007, 17:30:08 »
har vore gjennom det same, står mykje om det i dagboka mi.

seier slik som alle andre her: begynn å leite tidleg! bedre å betale kanskje 1 mnd dobbelt husleige enn å ikkje ha eit sted å bo. det ER himmla vanskeleg å finne sted å bo med katt, etter mi erfaring. men likevel ikkje umulig. for meg har det hjulpe å sette inn annonse i papir-avisa (i motsettning til bare hybel.no), og det ga resultat! husverten min no er nemlig ei gammel dyreglad dame, som ikkje kan det der med internet. skriv at du har katt, ikkje kor mange katter. skriv også at dei er stuereine og kastrerte.

kollektiv kan gå greit, men dobbelsjekk om nokon er allergisk før du flytter inn eller setter inn depositum. eg har erfart å flytte inn i kollektiv berre for å høre at nokon var allergisk 3 dager etter at eg flytta inn. (og det tross for at eg spurte opp til fleire gonger om det med katt går greit, og fekk grønnt lys frå både huseiger og dei andre i kollektivet). er nokon kanskje allergisk eller usikker, be vedkommande stikke nesen djupt i pelsen på dine katter før du flytter inn. ikkje ta sjansen, det er utroleg kjipt å flytte inn og høre tre dager etterpå at det ikkje går likevel.

nokre kollektiv seier jaja, fint med pus, sjølv om det står i kontrakten at huseiger ikkje tillater dyr. det kan gå bra, men om noko skjer er det du som har problemet, ikkje dei andre som "glemmte" å gjere deg oppmerksam på denne kontrakten.

brudd med kjæresten er kjipt. sender deg mange gode tanker, og ønsker deg at du klarer å halde humøret oppe.
kjenner ikkje dokker, men det er sjelden ein god ide å bo i lag tross for at det er slutt. og spesielt om du vil ha han tilbake, så har eg ein mistanke om at det er lurt å faktisk flytte ut og la han kjenne på kroppen at du etterlater deg eit tomt rom, slik at han kan sakne deg.

heike

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #9 på: 21 Februar 2007, 21:39:07 »
Uff, så kjedelig.
Det er alltid kjipt med brudd, men ekstra ille når du har "barn" å tenke på i tillegg!
Krysser fingrene for at det ordner seg!  :x-fingre[1]:

Hvis ikke, så har jeg funnet en annen mann til deg!
Se på "nyeste medlem" øverst til høytre på forsiden, Kattemannen.
Kattekvinnen+Kattemannen  :icon_lol:

Utlogget Kattekvinnen

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #10 på: 21 Februar 2007, 22:29:55 »
Uff, så kjedelig.
Det er alltid kjipt med brudd, men ekstra ille når du har "barn" å tenke på i tillegg!
Krysser fingrene for at det ordner seg!  :x-fingre[1]:

Hvis ikke, så har jeg funnet en annen mann til deg!
Se på "nyeste medlem" øverst til høytre på forsiden, Kattemannen.
Kattekvinnen+Kattemannen  :icon_lol:

Nå sitter jeg og ler for meg selv her :D Så utrolig morsomt at du la merke til Kattemannen! Er nok ingen tilfeldighet, han er min beste kompis som bare måtte være med her!!  :fnis[1]:
Nå ga du meg noen gode minutter!! Seff, er kattekvinnen og kattemannen perfekte! Men bare som venner  :dulte:

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #11 på: 21 Februar 2007, 22:45:19 »
 :le[1]:

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #12 på: 22 Februar 2007, 12:43:55 »
åhh så leit å høre at det har blitt slutt mellom dere to!! krysser alt av fingre og tær for at dere finner til hverandre igjen siden dere skal bo sammen fortsatt!!!! ønsker deg masse lykke til!!!! og ikke vær redd for å finne deg en leilighet, det er massevis av leiligheter der ute som bare venter på deg og pusene!!!

:bigarmhug:
NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Utlogget Kattekvinnen

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #13 på: 31 Mars 2007, 12:08:42 »
Ingenting er trist lenger  :icon_redface: Vi er sammen igjen!! Alt ordnet seg til slutt  :icon_smile:
Så nå er jeg lykkelig og rolig igjen, og kattene har et stabilt hjem igjenm  :bigarmhug: Selvom vi kanskje flytter da, men enklere når man er to!!

Knuseklem  :bigarmhug:

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #14 på: 31 Mars 2007, 12:11:14 »
åhh så flott å høre!!  :jippi[1]:
NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Utlogget Sommer

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 94
  • <3 Mia og Milo
    • Vis profil
« Svar #15 på: 31 Mars 2007, 12:12:02 »
Dette var gode nyheter! Så utrolig flott!  :jippi[1]:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #16 på: 31 Mars 2007, 18:41:26 »
Så flott å lese at det ordnet seg for dere. :)